Neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 kk;n yöhön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4 kk;n yöhön

Vieras
Hei,

olisiko antaa neuvoja 4 kuisen vauvan yöihin, mitä itse tekisitte.

Vauva saa jo kiinteitä pari kertaa päivässä, sekä aamulla velliä, illalla ennen nukkumaan menoa saa kiinteää+maitoa. Vauva nukahtaa kyllä ihan hyvin 21. mutta herää ennen yhtä, jonka jälkeen kaipaa tutia, syö vielä yhden kerran yössä ja sekin ilm. turha, koska aamulla ei yleensä ole nälkäinen. Nyt tätä tutittelua on ollut ihan tarpeeksi yöaikaan, pitäisikö kokonaan opettaa pois tutista ja lopettaa yömaidonkin tarjoilu, mitä mieltä? Mitä siis itse tekisitte? Kiitos neuvoista!

Semmoinen yleinen ""sääntö"", että vauvalle annetaan yöllä maitoa 6kk:n ikään saakka, jos hän tarvitsee/haluaa sitä. Sen jälkeen voi alkaa tarjoamaan vettä, jos on jano. Tietenkin on eroja vauvojen tarpeissa.
Meidän vauva (5,5kk) syö yöllä 1-2krt. Muuten ei heräilyjä eikä syö tuttia. Minua ei häiritse yösyötöt, joten vauva saa maitoa varmaan 7-8kk:n ikään saakka yöllä jos haluaa.

Sitäkun aletaan tekeen vauvoja vaikkei siihen olla valmiita, ja sitten valitetaan kun 4kk vauva ei nuku öitä!! Ei millään pahalla, eikä henk.Koht. Kun en edes tunne ap:tä. Keskimmäinen poika oli 2.5v ennenkun nukku yönsä ja nuorin on nyt 1.7v eikä nuku vieläkään. Vanhin on taas nukkunut 3kk iästä asti. Ei riipu siitä saako tissiä, tuttelia tai imeeko tuttia. (kokemusta on kaikista).

Niin alettiin tekemään jo kolmatta, eli turha valittaa etteikö oltais valmiita. Ja valvominen on kyllä tuttua juttua, mutta saa kai sitä esittää tapauksensa, joka on sinänsä toisenlainen kuin aikaisemmat (en väitä, että etteikö vauvoissa saisi olla eroja). Lähinnä kyselinkin tuon tutin antamisesta, että jääkö tutittelu kovinkin päälle, jos sen kanssa pelaa samoin tuo yömaito, johon ei näyttäis tarvetta olevan. Ei se mielestäni huippuosaajaa tee onko lapsia 1, 3 vai 10, kaikki kun saattaa olla aivan erilaisia ja kokemuksien jakaminen ei ole milloinkaan pahitteeksi, siis lue ""kokemuksien jakaminen"".

Yhteistyössä