Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti
pelkuri
Minulla todettiin gynellä viime keväänä papa luokka II ja hiiva (joka oli luultavasti ollut minulla jo jonkin aikaa). Sain hiivaan lääkkeen ja ainakin sen oireet hävisivät. Nyt kävin kyllä uusinta papassa, mutta tulokset tulevat vasta noin kuukauden päästä. Nyt olenkin sitten ihan paniikissa, koska pelkään, että papani on taas luokkaa II tai jopa luokkaa III. Minulla on ihan kauhea pelko syövästä ja ajattelen asiaa koko ajan. Lääkäri sanoi, että jos tulos on uudestaan II sille ei vielä tehdä mitään, vasta kun se on ollut 3 kertaa luokka II. Yritin myös keskustella peloistani, mutta lääkäri oli hyvin nuiva eikä oikein halunnut puhua koko asiasta. Minulle jäi hyvin kurja olo käynnin jälkeen ja hirveä pelkoni syövästä vaan suureni. Mitä tapahtuu jos papa luokkani on toisen kerran II? Pitäisikö minun hakeutua yksityiselle jatkotutkimuksiin jos en niitä kunnalisessa voi saada kun vasta kolmannen II.luokan jälkeen? Onko kellään ollut luokka II 2 kertaa ja mitä sitten tapahtui? Pelottaa niin kovasti ja odottavan aika on pitkä. :(

PAPA II 2 x
Minulla oli helmikuussa ja kesäkuussa papa luokassa II. Olin syyskuussa keskussairaalassa. Tehtiin jodiliuoskoe ja etikkapenslauskoe. Samalla otettiin 3 koepalaa ja tehtiin sellaisella ""härvelillä"" sisäkuvaus. Mitään ei ollut, vain 3 cm:n suuruinen myoma. Koetuloksissa todettiin, ettei poikkeamia ole. ½ vuoden päästä uudelleen papalle.

et
R A U - H O I - T U

Sinulla on vasta yksi papa luokkaa II. Se voi johtua ihan mistä tahansa tulehduksesta, joka sinulla sattui olemaan. Anna elimistöllesi aikaa taistella sitä tulehdusta vastaan. Johan taistelussa auttoi se, että sinulta häädettiin hiiva pois.

Jos tulos on toisen kerran II, anna elimistöllesi edelleen aikaan itse parantaa itsensä.

Ajattele tilannetta, kun sinulla on flunssa. Sellainen virusperäinen. Sinä voit helpottaa oloasi juomalla ja joskus särkylääkkeilläkin, mutta sitä virusta vastaan elimistösi taistelee ihan muilla keinoilla.

Jos tulehduksen aiheuttaja on kondylooma. Niin se on. Se yleensä häipyy elimistön oman puolustuskyvyn ansiosta 1-2 vuodessa. Puolen vuoden välein tehtävät papa-tarkistukset riittävät tilanteen seurantaan.

Sinulla ei ole mitään oireita, joten tilanne on hyvä. Elät ihan normaalia (seksi-)elämää.

Ihmisistä vain sattuu näkymään ulospäin, jos heillä on flunssa tai jalka on paketissa. Kaiken maailman hiivoista ja epämääräisistä emätintulehduksista ei laiteta lappua otsaan. Siksi et tiedä, kuinka monella vastaantulijalla on ihan sama papa-tulos.

Jos sulle sitten sattuu tulemaan tulos III, niin asiaa tutkitaan tarkemmin. Siinä on vielä hyvää aikaa toimia, ennen tulosta V, joka on se pelkäämäsi syöpä.

Yksityiset lääkärit ovat yleensä ihan niitä samoja gynekologeja, jotka toimivat myös julkisella puolella. Sama ammattitaito heillä on. Terveyskeskuslääkärin tietämys riittää hyvin siihen, milloin potilas pitää lähettää jatkohoitoon, koska papa on niin yleinen koe.

Yhteistyössä