neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vieras
Kertokaas viisaammat mitä tekisitte minun asemassani. Elikkäs meillä on tällä hetkellä vähän vajaa 2-vuotias lapsukainen. Minulla on joka toinen päivä vauvakuume ja joka toinen taas ei ja ongelmana on tehdäkkö toinen lähiaikoina vai ei..

Tarkoitus olisi mennä syksyllä opiskelemaan kouluun, joka kestää 5 vuotta (jos pääsen sisään).. Jos tekisimme lapsen vuoden sisääs saisin saman äitiyspäivärahan kuin esikoisen kanssa, mutta myöhemmin luultavasti minimin opiskelujen takia. Toisaalta minua huolettaa miten jaksaisin opiskella, tehdä töitä ja hoitaa kahta pientä lasta (toki mieskin tekee osansa)..

Eli tehdäkkö toinen lähiaikoina vai vasta opintojen lopulla/jälkeen milloin ikäerosta tulee väistämättä suht suuri?
Miten nää päätökset voikaan olla niin pirun hankalia...

Jos suinkin mahdollista, tekisin lapset pienellä ikäerolla. Aina ei asioihin tietty voi vaikuttaa, mutta mä en ainakaan tunne yhtään sisarusparia, joka olisi isolla ikäerolla ja läheisiä toisilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos suinkin mahdollista, tekisin lapset pienellä ikäerolla. Aina ei asioihin tietty voi vaikuttaa, mutta mä en ainakaan tunne yhtään sisarusparia, joka olisi isolla ikäerolla ja läheisiä toisilleen.

mikä on sun mielestä iso ikäero? mulla on esim. ikäerona sisaruksiin 4- ja 6-vuotta ja ollaan läheisiä..

Yhteistyössä