Neuvoja: Lyhyiden hiusten kasvattaminen pitkiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pörröpää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pörröpää"

Vieras
Mulla on tosi pitkään ollut lyhyet hiukset ja ne sopii mulle kaikin puolin. Tavallaan ne on myös aika helppohoitoiset. Olen pessyt joka päivä ja kuivuvat suht nopeasti, jonka jälkeen mulla menee ehkä minuutti geelin kanssa sählätessä, että saan arkikampauksen aikaan. Ilman tuota arkikampausta kuontalo on mun hiustenlaadulla niin pahan näköinen, että ei kehtaa päätänsä ulos laittaa. Mutta laitettuna oon tykännyt tuosta lyhyestä tyylistäni tosi paljon.

Nyt on vaan tultu sellaseen elämäntilanteeseen, että välillä tuntuu, että tuokin on liikaa hiusten laittamista, ja olen saanut päähäni, että kasvatan hiukset pitkiksi. Sitten on aina se hätäkampausmahdollisuus, että laittaa ponnarin. Se tulee vielä nopeammin kuin tuo lyhyiden hiusten arkikampaus. Tiedän, ettei se ole yhtä kivan näköinen, kuin tuo, mutta nyt väliaikaisesti sen on kelvattava.

Mutta ongelma on tämä välikausi. Siis tästä lyhyestä siihen, kun hiukset saa vihdoinkin kiinni. Mitä tässä välissä pitäisi tehdä, kun en nyt vaan kertakaikkiaan pystyisi käyttämään paljon energiaa hiusten laittamiseen?

Mulla on paksut hiukset ja tosi karhea hiuslaatu. Hiukset kasvaa melkein suoraan ulospäin päästä ja varsinkin vähän ylikasvaneet reunat sojottaa järkyttävästi joka suuntaan.

[QUOTE="vieras";21999582]Kivat iltanaurut sain :D "Hiukset kasvaa melkein suoraan ulospäin päästä.." Ihana.[/QUOTE]

No hyvä. Sittenhän tässä mun hiuslaadussa on edes yks hyvä juttu. Sain yhtä ihmistä ilahdutettua kovasti. :)

Mutta siis ei oikeesti helpota tätä kasvattamista, koska toi on aivan tuskaa tässä välivaiheessa ennen, kuin pääsen niihin kiinni asti meneviin hiuksiin...

Kannattaa varmaan kävästä kampaajalla ja mainita tosta suunnitelmasta. Välivaiheen varallekin löytyy jos jonkinlaista kivaa ja helppoa mallia, hiuksia voi vaikka vähän kevennellä niin ne pahimmatkin törröttimet saa asettumaan paremmin.

Ota pidennykset väliajaksi, näin minä tein itse. Silloin ei haittaa miten "muodottomina" omat hiuksesi ovat kun pidennys ne peittää. Lisäksi suosittelen syömään kuuriluontoisesti suuria annoksia biotiinia päivittäin, todistetusti se nopeuttaa hiustenkasvua.

[QUOTE="Faarao";21999614]Kannattaa varmaan kävästä kampaajalla ja mainita tosta suunnitelmasta. Välivaiheen varallekin löytyy jos jonkinlaista kivaa ja helppoa mallia, hiuksia voi vaikka vähän kevennellä niin ne pahimmatkin törröttimet saa asettumaan paremmin.[/QUOTE]

En tiedä hiusmalleista yhtään mitään. Siis oon ollut todella pitkään lyhythiuksinen. Sanokaa jotain kampaustyylien nimiä tms. millä voisin hakee, koska siitä ei tuu mitään, jos marssin kampaamoon ihan ummikkona keskusteleen ensin pohtimatta asiaa ite.

Tai olisko jollain jotain hyvää linkkiä, missä olis kuvia erilaisista kampauksista?

En tiedä hiusmalleista yhtään mitään. Siis oon ollut todella pitkään lyhythiuksinen. Sanokaa jotain kampaustyylien nimiä tms. millä voisin hakee, koska siitä ei tuu mitään, jos marssin kampaamoon ihan ummikkona keskusteleen ensin pohtimatta asiaa ite.

Tai olisko jollain jotain hyvää linkkiä, missä olis kuvia erilaisista kampauksista?

Googleen hakusanaks "short hair" tai "medium hair" niin löytyy jos jonkinlaista.
Itekin olen nyt kasvatusvaiheessa. Hyödynsin aluks hiuspantoja, pinnejä ja pikkuklipsejä, joilla sai letin pidettyä jotenkin kurissa. Nyt saan jo minimaalisen ponnarin tehtyä, joten kohta alkais olla ekaa kampaamokäyntiäkin varten tarpeeks materiaalia päässä, jee!

Ota pidennykset väliajaksi, näin minä tein itse. Silloin ei haittaa miten "muodottomina" omat hiuksesi ovat kun pidennys ne peittää. Lisäksi suosittelen syömään kuuriluontoisesti suuria annoksia biotiinia päivittäin, todistetusti se nopeuttaa hiustenkasvua.

Pidennyksetkään ei nyt oikeen sovi tähän elämäntilanteeseen, mulla ei vaan olis aikaa hoitaa niitäkään. Pakko pärjätä ilman.

Mutta biotiinia googletin ja pistän ostoslistaan. Kiitos!

Googleen hakusanaks "short hair" tai "medium hair" niin löytyy jos jonkinlaista.
Itekin olen nyt kasvatusvaiheessa. Hyödynsin aluks hiuspantoja, pinnejä ja pikkuklipsejä, joilla sai letin pidettyä jotenkin kurissa. Nyt saan jo minimaalisen ponnarin tehtyä, joten kohta alkais olla ekaa kampaamokäyntiäkin varten tarpeeks materiaalia päässä, jee!

Onnee tavotteen saavuttamisesta! :)

Pannat, pinnit ja klipsit siis tutkinnan alle myös. Tuntuu niin hassulta ajatukselta, kun en niitäkään ole käyttänyt sen jälkeen, kun ala-asteiässä leikkasin lyhyeksi. Hui...

En tiedä auttaisko mutta mulle tuli mieleen ekana joku hiusten pehmennys... Joku käsittely niihin hiuksiin että josko se karheus vähän tasottuisi siihen asti että on sitten niin pitkät ettet näytä ufo-lampulta ;)

Kiitos vielä noiden ravintolisävalmisteiden nimistä. Kipaisen tänään ostamassa. Ja ehkä täytyy kysyä kampaajalta mielipidettä tosta pehmennyksestäkin.

Kiitos kaikille neuvoista! Josko näillä pääsis vähän vähemmällä näiden kohtisuoraan ulospäin päästä kasvavien hiusten kanssa... :) Ja sit vihdoin kun nää on pitkät, niin se on hyvä vaan, että kasvaa suoraan ulospäin päästä. :D

Yhteistyössä