Neuvoja kaipailisin liha/peruna soseen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Ollaan jo muutaman kerran syöty vilja tuotteita, eli lähinnä puuroa iltaisin. Nyt eilen annoin vähäisen tuota liha ruokaa ja poika tykkäsi ihan hirveesti siintä, mutta en uskaltanut kovin paljoa antaa kun on eka kerta lihaa. Voisiko jo tänään antaa vähän enemmän kerta maistuu paremmin kuin muut soseet? ( tällä hetkellä maistuu) vähän vaihtelee milloin tykätään mistäkin :) Vai oliko se että lihan kanssa pitäis olla varovaisempi? Kääk, ku tunnen itseni ihan tumpeloks noitten ruokien kanssa.

Hei, katoin että sun poika on kohta puolvuotias..mä oon antanut tossa vaiheessa jo vaikka mitä.
Yleensä (mun mielestä) se on niin että sitä viljaa varotaan enemmän kuin lihaa,enemmän siitä vatsavaivoja tulee.
Mun poika sai tossa iässä liha/kana-soseita,hedelmäsoseita ja vellejä.
Jos vauvalle maistuu niin senkus annat..varsinkin jos ei ole pahemmin vatsaana huutanut,mä oisin ainakin tyytyväinen kun mun lapset on aina temppuilleet syömisen kanssa.

No meillä oli alkuun todella vaikeeta noitten soseitten kanssa. Ei alkuun mennyt mikään. Sit 5kk iässä sain menemään maissisoseen ja vadelma/mustikka jugorttisoseen joka on pojan herkkua. Vellejä olen antanut n. 4kk iästä asti ja nykysin sen vellin annan aamulla ja iltasin otin muksu puuron käyttöön, se missä on jotain maku juttuja, sitä syödään vähän joka ilta. Niin mietinkin että kerta tuo näyttäis maistuvan niin pitäisi sit vain antaa :D Huomannu oon senkin, että nyt on tullut kiinnostus ruokaan ja yritänkin maistattaa jotakin muuta, kuin maissia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
meillä taas maissi oli ainoo mikä ei maistunu..ja tais kaikenlisäks aiheuttaa vatsakipuja.
parsakaali,kukkakaali ja porkkana putos hyvin..varsinkin kukkakaali (kylläpä haisee pahalle) :)

Meillä aiheutti myös pelkkä maissisose kauheen puistatuksen ja yökkimisen mutta kaikki muut ruoat on uponnu meitin likkaan :) Meillä on siis 6kk ikänen vauva, kiinteät aloitin 4kk ikäisenä, puurot alotin 5 kk vanhana ja lihasoseet n.5,5kk vanhana. Nyt näyttää siltä että broileri pasta sose on herkkua tytön mielestä :p

Yhteistyössä