Neuvoja jälleen kyselen

IVF;stä
ja vähän muutakin..

Eli osaisko kukaan sanoa, että miten nämä hoidot nyt sitten käytännössä alkaa ?
-Eli missä vaiheessa kiertoa lääkitykset alkaa ja mitä lääkkeitä olette käyttäneet? Mitä maksaneet?
(lääkäri sanoi viimeksi klinikalla, ettei hän ole määräillyt noita nenäsumutteita ollenkaan?!?)
-missä vaiheessa kiertoa sitten tehdään itse punktio ja siirto ?

Mitenköhän muuten mahtaa olla, kun meilläkin nämä kaikki neljä inssiä tehtiin ihan luonnolliseen kiertoon, ilman minkään valtakunnan lääkityksiä, niin ? Mietin vain, että olisiko ollut järkeä vielä keskustella lääkärin kanssa sellaisesta vaihtoehdosta, ennen noita rankempia hoitoja ?

Moi Mammu,

Noista rankemmista hoidoista en tiiä, mutta ihmettelen suuresti miksi teillä on kaikki inssit tehty luonnolliseen kiertoon. Meillä ilmeisesti melko sama tilanne ainut löydetty syy on miehen siittiöissä. Kuitenkin lääkäri meinas ettei voi olla koko syy koska raskaus ei ole vielä 2 vuoden jälkeen alkanut. Muistan vain lukeneeni tuolta inssipinosta että viime inssissä teilläkin oli 96% hyviä siittiöitä pesun jälkeen kuten meilläkin mulla lisäksi hoitona ovulaation induktio Gonal-F +luget apuna. Nyt uuteen kiertoon noilla samoilla eväillä. Koska mitään syytä siihen etten tulisi luonnollisesti raskaaksi ei oo löytynyt annos tossa Gonalissa on tosi pieni ja eipä tarvii testailla ovista kun ultrataan ja otetaan sitten irrotuspiikki. Pirun kallista kyllä on , mutta ...:)

hormonihirmu
Meillä siis näin. Icsi-hoito sumute kp19 ja menkat alkaa viikon sisällä. Kun on n. 2 viikkoa sumuteltu on o-ultra (katsotaan että oma toiminta ei enää pelaa) ja aloitetaan piikit(gonal-f). 1 uä lasketaan munasolut ja 2 uä katsotaan että kaikki ok punktiota varten. Piikitystä minulla siis 11 päivää + irrotus piikki 36 tuntia ennen punktiota. Kaiken kaikkiaan 5 kertaa lääkärissä (sis. punktion ja siirron). 1 ivf-hoito on aina vähän kuin kokeilua että minkälaisia annoksia voi ottaa jne ettei hyperiä tulisi. Tämä on siis pitkä kaava ja lyhyessä otetaan kapseli(piikki) sumutteiden tilalle. Toivottavasti nyt sain selitettyä ymmärrettävästi =) Lääkäri maksu on5 x 22e/kerta (+1 miehen maksu22e) ja lääkekatto menee täyteen eli 627e/vuosi + matkakulut. Meillä n.900e kerta kunnallisella puolella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 12:35 amelie kirjoitti:
Moi Mammu,

Noista rankemmista hoidoista en tiiä, mutta ihmettelen suuresti miksi teillä on kaikki inssit tehty luonnolliseen kiertoon. Meillä ilmeisesti melko sama tilanne ainut löydetty syy on miehen siittiöissä. Kuitenkin lääkäri meinas ettei voi olla koko syy koska raskaus ei ole vielä 2 vuoden jälkeen alkanut. Muistan vain lukeneeni tuolta inssipinosta että viime inssissä teilläkin oli 96% hyviä siittiöitä pesun jälkeen kuten meilläkin mulla lisäksi hoitona ovulaation induktio Gonal-F +luget apuna. Nyt uuteen kiertoon noilla samoilla eväillä. Koska mitään syytä siihen etten tulisi luonnollisesti raskaaksi ei oo löytynyt annos tossa Gonalissa on tosi pieni ja eipä tarvii testailla ovista kun ultrataan ja otetaan sitten irrotuspiikki. Pirun kallista kyllä on , mutta ...:)

Meillä sama juttu, että ainoastaan miehen siittiöissä pitäisi olla vikaa!!
Ja mekin olemme sitä lasta jo yrittäneet kahdeksatta vuotta..
Ja kyllä viimeksi meillä oli 96% niitä hyviä siittiöitä. Montako inssiä teille on tehty? Mitä nuo lääkkeet sitten maksaa ja mihin ne vaikuttaa ?
Tätä minäkin olen jäänyt ihmettelemään, ja ajattelinkin, että kannattaisiko sen lääkärin kanssa kuitenkin vielä keskustella, että josko koittais jotain tuollaista, ennen noita rankempia juttuja ?!??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 13:31 mammu kirjoitti:
IVF;stä
ja vähän muutakin..

Eli osaisko kukaan sanoa, että miten nämä hoidot nyt sitten käytännössä alkaa ?
-Eli missä vaiheessa kiertoa lääkitykset alkaa ja mitä lääkkeitä olette käyttäneet? Mitä maksaneet?
(lääkäri sanoi viimeksi klinikalla, ettei hän ole määräillyt noita nenäsumutteita ollenkaan?!?)
-missä vaiheessa kiertoa sitten tehdään itse punktio ja siirto ?

Mitenköhän muuten mahtaa olla, kun meilläkin nämä kaikki neljä inssiä tehtiin ihan luonnolliseen kiertoon, ilman minkään valtakunnan lääkityksiä, niin ? Mietin vain, että olisiko ollut järkeä vielä keskustella lääkärin kanssa sellaisesta vaihtoehdosta, ennen noita rankempia hoitoja ?
Hei!
Meillä oli tuo lyhyt hoitokaava käytössä. Eli siinä ei nenäsumuja käytetä lainkaan, vaan heti kierron alussa aloitetaan piikittelyt. Mulla oli kp 3 alkaen Puregon-pistokset munarakkuloita stimuloivana hormonina, kp 10 rinnalle Orgalutran-pistokset jarruna ja Pregnyl-munasolujen irrotuspiikki sitten Lugesteron-keltarauhastuki alkionsiirrosta.
Lyhyt kaava kestää noin kaksi viikkoa. Lääkitykset maksavat sen verran että lääkekatto tulee hoidon aikana täyteen (n. 620e).
Tarkkoja hintoja voit katsoa esim. www.yliopistonapteekki.fi.

Ultrauksilla seurataan munarakkuloiden kasvua 2-3 kertaa ja sen perusteella päätetään irrotuspistos ja punktiopäivät. Itselläni punktio tehtiin kp 16 ja siirto kp 18.
<br><br>

Meillä sama juttu, että ainoastaan miehen siittiöissä pitäisi olla vikaa!!
Ja mekin olemme sitä lasta jo yrittäneet kahdeksatta vuotta..
Ja kyllä viimeksi meillä oli 96% niitä hyviä siittiöitä. Montako inssiä teille on tehty? Mitä nuo lääkkeet sitten maksaa ja mihin ne vaikuttaa ?
Tätä minäkin olen jäänyt ihmettelemään, ja ajattelinkin, että kannattaisiko sen lääkärin kanssa kuitenkin vielä keskustella, että josko koittais jotain tuollaista, ennen noita rankempia juttuja ?!??

OLEN NÄIMMÄ JÄLLEEN SÄHLÄNNYT TOSSA AIEMMASSA VIESTISSÄNI, MUT SIINÄ PITI LUKEA TUO YLLÄOLEVA!!

Yhteistyössä