neuvoja ja heti, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokailusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokailusta

Vieras
pitäisi saada motivaatiota laihduttamiseen. kaikki käskee syömään, sillä laihdut. Joo,joo. Syömisellä vaan lihon. Jos teen pupun ruokaa, lapset ja mies huutaa nälkää. Jos teen täyttävää ruokaa, paisun itse kuin pullataikina. Jos jätän syömättä, lapsetkin jättää, kun meillä kaikki syö samaan aikaan. Pakko syödä, että näyttää hyvää esimerkkiä lapsille. Mies on luikku, samoin kaikki lapset. Ja mikä mussa on, kun ei tarvi kuin katsoa hesen mainosta, kilahti kilo lantioon. Nutriletit, sairaaladietit, atkinsin dietit kokeiltu, paino tippuu, tulee heti takaisin. Liikuntaa ei enempää pysty lisätä. Ja juu, ylipainoa on 30 kg

Joku sairaus syynä? Tai sitten syöt vaan liian isoja annoksia. Kokeile nyt ensin vaikka olla syömättä ruoka-aikojen ulkopuolella MITÄÄN ja puolita ruoka-annokset.

jos kuluttaa enemmän mitä syö niin ei kait silloin lihoa pitäis..? Itsellä kyllä pitäisi kans tiputtaa muutama kilo ja syykin on selvä: armoton herkkusuu ja liian vähän liikuntaa :ashamed:

Mutta kysyjällä ei kyllä tuntunut olevan asia ainakaan tuosta liikunnasta kiinni. Tuttuni laihtui monta kiloa ihan sen turvin, että jätti KAIKKI herkut pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Olisko:
Joku sairaus syynä? Tai sitten syöt vaan liian isoja annoksia. Kokeile nyt ensin vaikka olla syömättä ruoka-aikojen ulkopuolella MITÄÄN ja puolita ruoka-annokset.

tuotakin olen kokeillut. Ja kyllä, unohdin, että painonvartijoitakin olen kokeillut, mutta se johtaa aina raskauteen, hih! Nyt ei jaksaisi, ihan vain kiloista eroon kaipaava.

Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:
jos kuluttaa enemmän mitä syö niin ei kait silloin lihoa pitäis..? Itsellä kyllä pitäisi kans tiputtaa muutama kilo ja syykin on selvä: armoton herkkusuu ja liian vähän liikuntaa :ashamed:

Mutta kysyjällä ei kyllä tuntunut olevan asia ainakaan tuosta liikunnasta kiinni. Tuttuni laihtui monta kiloa ihan sen turvin, että jätti KAIKKI herkut pois...

Tiedossa on tuokin, mutta kuinka paljon pitää liikkua? Eikä 5 kertaa viikossa 45-60 min hikilenkki kävellen riitä? Juosta en pysty polvien kipeytymisen vuoksi.

Ei täyttävä ruoka automaattisesti lihota :attn:

Lisää lihakastikkeisiin esim. papuja, linssejä, porkkanaa, lanttua ym. Ruokakermaa 5-10% voi käyttää aika surutta verrattuna kermaan, saa sellaista mehevää makua. Jos mies valittaa nälkää, sano miehelle että ottaa voileipää ruuan lisäksi (mutta älä sinä ota). Jne.

Sinun täytyisi varmaan muuttaa kaikkia elintapojasi, eikä vain kuuri-luonteisia laihdutuksia. Mielestäni voit tehdä koko perheelle täyttävää ruokaa, lisäät itsellesi vain reilusti enemmän rehuja ja vähemmän kastikkeita yms. Muista ne säännölliset ruoka-ajat, ettei tule mielitekoja nälissään ym. ahmimisia.

Kokeilisin jättää kaikki turhat vaaleat viljat pois, eli ainoastaan täysjyvä- leipää, -riisiä ja -pastaa. EI siis vaaleita leipiä tai pullia. Mielellään myös perunat voisi jättää pois - muita kasviksia tilalle paljon.

Päätät, että herkkupäivä kerran viikossa, jolloin voit ostaa mitä haluat, mutta päätä joku hinta-raja, esim 1? tai 1,50? niin ei tule kovin isoa satsia kerralla.

Otat pieniä tavotteita, ja palkitse itsesi esim. 5Kg:n välein kivoilla asioilla, esim. kampaajalla, hierojalla jne. Sovi miehesi kanssa joku todella reilu palkinto, jonka saat, jos onnistut pudottamaan tuon 30kg tietyssä ajassa. Eli joku, joka todella sinua motivoi, ja aina kun tuntuu, että rehujen syöminen tuntuu puulta, ajattelet sitä. Tällainen voisi olla esim. ulkomaanmatka tms. jos perheen rahatilanne sen vain mahdollistaa. Ja tuo aika kannattaa laatia realistisesti, että mukaan mahtuu myös mahdolliset takaiskut, eikä ehdi tulla paniikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja ruokailija:
Alkuperäinen kirjoittaja riksu84:

Tiedossa on tuokin, mutta kuinka paljon pitää liikkua? Eikä 5 kertaa viikossa 45-60 min hikilenkki kävellen riitä? Juosta en pysty polvien kipeytymisen vuoksi.

Arviona: 80 kg henkilö kävelee reippaasti ns puolijuoksua tunnin, siinä kuluu 380-400 kcal. Yksi läskikilo on noin 7000-9000 kcal laskentatavasta riippuen, joten jos syöt juuri kulutuksen rajan ja sen lisäksi lenkkeilet 4 krt viikossa tunnin, laihdut 4-8 viikossa yhden kilon (laskentatavasta riippuen).

Liikunta on hankala tapa laihduttaa, siksi niin monet käyttävät ruoan valitsemista.

Alkuperäinen kirjoittaja ruokailusta:
pitäisi saada motivaatiota laihduttamiseen. kaikki käskee syömään, sillä laihdut. Joo,joo. Syömisellä vaan lihon. Jos teen pupun ruokaa, lapset ja mies huutaa nälkää. Jos teen täyttävää ruokaa, paisun itse kuin pullataikina. Jos jätän syömättä, lapsetkin jättää, kun meillä kaikki syö samaan aikaan. Pakko syödä, että näyttää hyvää esimerkkiä lapsille. Mies on luikku, samoin kaikki lapset. Ja mikä mussa on, kun ei tarvi kuin katsoa hesen mainosta, kilahti kilo lantioon. Nutriletit, sairaaladietit, atkinsin dietit kokeiltu, paino tippuu, tulee heti takaisin. Liikuntaa ei enempää pysty lisätä. Ja juu, ylipainoa on 30 kg

Tee samaa ruokaa kaikille, mutta itsellesi kevyt versio ja tuo pieni lautanen on ihan hyvä kikka. Niin ja syö tosiaan vain ruoka aikaan pöydässä, eli ei m itään muuta. Eikä milloinkaan.

Esim. Ruokana kanaviilokki riisi ja salaatti. Ota itsellesi kanaa sivuun äläkä laita kastikkeeseen. Vaan syö pelkän salaatin kera ja salaatinkastikepullo pöytään, mutta sinä et sitä ota. Ei koskaan leipää aterioilla.

Samallatavalla wokki. rasvat ja riisit ym. lisätään vasta, kun olet ottanut oman annoksen sivuun.

Kaloille kastikkeet erikseen ja sinä otat lisukkeeksi edelleen vain salaattia ja tietysti salaatin lisäksi voit ottaa joka aterialle keitettyjä kasviksia perunan yms. tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:
Mä sain taannoin tiputettuu raskauskiloja 25kg/5kk VHH ruokavaliolla. Ja nyt taas tsemppi päällä ja tammikuun alusta tippunut helposti 7kg...

Samoin

Ei sovi kaikille, mutta mä oon todennut tän kaikista helpoimmaks ja vaivattomimmaks ruokavalioksi. Ei mitään hetkellinen ruokavalion muutos, vaan pysyvä tila.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä sain taannoin tiputettuu raskauskiloja 25kg/5kk VHH ruokavaliolla. Ja nyt taas tsemppi päällä ja tammikuun alusta tippunut helposti 7kg...

Samoin

Ei sovi kaikille, mutta mä oon todennut tän kaikista helpoimmaks ja vaivattomimmaks ruokavalioksi. Ei mitään hetkellinen ruokavalion muutos, vaan pysyvä tila.

Eli mitä teit ja söit? ja mitä et syönyt?

Mä jätän ruokavaliostani pois kaikki perunat, suomalaiset viljat, riisit ja sokerit. Kaiken missä on paljon hiilihydraatteja. Makaroonit, riisit ja perunat korvaan kasviksilla esim. kukkakaalella, parsalla, ja valkokaalella. Kaikki leivät ja leivonnaiset teen itse käyttäen mantelijauhoja, kookosjauhoja ym.

Syön paljon lihaa, kalaa ja kanaa, mutta kaikki "puhtaina" eli ei mitään kaupan lihapullia tai lenkkimakkaraa, vaan kokolihamakkaraa ym missä lihapitoisuus on huipussaan.

Jos teen kastikkeita niin ne suurustan sulatejuustolla vehnäjauhojen sijaan.

Netistä löytyy todella paljon ja hyvin infoa aiheesta =)

Ja nälkä ei ole oikeastaan koskaan :)