Neuvoja imetyksen lopetukseen?

Kertoisitteko miten tämä parhaiten sujuisi+
neitimme täytti eilen 1 v ja päätin että nyt olisi aika vieroitukselle.
Hän on heräillyt nelisenkin kertaa yössä, päivisin olemme jo lpoettaneet tisuttelun.Ongelmallista on että lohduksi en voi tarjota tuttia enkä pulloa sillä hän ei ole niitä koskaan huolinut.

Pumppaa maito pulloon ja hörpytä nokka mukista. Mulla maidon tulo vähentyi pumppaamisella ja loppui todella nopeasti. Olen myös kuullut että pumppaaminen joillakin lisää maidon eritystä,tuntuu kyllä aika uskomattomalta... :/

Minulla oli sama tilanne noin kuukausi sitten. Tyttö heräsi yöllä jopa 5-10 krt rinnalle. Lopulta en sit enää jaksanu sitä vaan päätinpä etten vaan anna enää. Ensimmäisenä iltana tietenkin protestoi hiukan mutta nukahti sitten kun hyssyttelin, sylitin ja silitin. Myös vesi taikka maito nokkamukista lohdutti. Kun hän heräsi, lohdutin jälleen muilla tavoin mutta rintaa en antanut. Periksi ei kannata antaa. Seuraavana yönä ei sitten herännytkään enää kuin yhden kerran ja nukahti taas silittelyyn. Myös laulaminen rauhoittaa lasta hyvin. Tyttö oppi pois rinnalta siis yllättävän nopeasti vaikka imetys olikin hänelle tosi tärkeä juttu.

Rinnat tietenkin täyttyivät, joten jouduin antamaan parin päivän päästä PÄIVÄLLÄ yhdet maitohuikat neidille ja sitten maitokin ikään kuin katosi rinnoistani. Itselläni ei ollut pummpua ja käsin lypsämisessä en saanut maitoa herumaan.

Yöt nykyään tosi rauhallisia, nukutaan kylläkin paljon vierekkäin!

Toivottavasti tästä oli apua!

Yleensä herää vielä ainakin kerran yössä mutta nukahtaa samantien äitin läsnäoloon. Kai sitä isääkin voi yrittää nukuttajaksi, ite olen nykyisin yh, mutta mummulla ollessaan hoidossa (ollut kerran) nukahti hyvin ilman äitiäkin.

Yöt kyllä nyt huomattavasti rauhallisempia kuin imetysaikana. Oma tyttöni oli vieroituksen aikana 1v 4 kk.

Yhteistyössä