Neuvoja imetyksen lopettamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joanna70

Vieras
Meillä on poika kohta 10 kk ja mun olis tarkoitus lähteä 3 viikon kuluttua matkoille ilman lasta. Olen yrittänyt pikkuhiljaa tarjota lapselle korviketta nokkamukista ja tuttipullosta, mutta lukuisista yrityksistä huolimatta kumpikaan ei hänelle kelpaa. Lisäksi vauva herää vielä muutaman kerran yössä syömään. Ollaan yritetty vierottaa yösyötöistä ja hetkellisesti se on onnistunutkin, mutta tilanne on taantunut takaisin entiseen. Kaipaisin kokemuksia/neuvoja miten te olette toimineet vastaavassa tilanteessa. Kuinka kauan kannattaa vierottamiseen varata aikaa ja miten se onnistuisi? Alkaa aika käymään vähiin..

Oletko kokeillut pillillä? Aloita vaikka mehulla tai jogurtin ja korvikkeen sekoituksella, makeus ehkä motivoi. Tuttipulloa voi harjoitella aluksi vedellä, meillä hiffasi vasta sitten. Velli on monien vauvojen mielestä hyvää, joten se voi myös mennä paremmin kuin korvike. Vaihda korvikemerkkiä. Kokeile tavallista maitoa. Kokeile lypsettyä äidinmaitoa mukista ja tuttipullosta aluksi. Länträä puolet/ puolet korviketta ja äidinmaitoa, lisää vähitellen korvikkeen määrää. Vikana voi myös olla KUKA tarjoaa, joltain muulta voi ottaa kuin sinulta.

Eräs ystäväni oli samassa tilanteessa kuin sinä, mikään muu ei auttanut kuin "seinään" lopettaminen. Lypsi sitten sen verran että tukala olo helpotti. Vauva oppi pullolle.

Summa summarum: vauva ei kuole nälkään, jos hänelle tarjotaan syötävää ja juotavaa.

mä tein vierotuksen suurinpiirtein 2kk:ssa just 1okk lähtien. ei ongelmia mutta sun tapaukseen ei sovellu mun ohjeet. Luultavasti vieroitus tapahtuu viimestään sun ollessa matkoilla, luulisin että syö lopulta kun on tarpeeksi nälkä.

Yhteistyössä