Neulojat apuja kiitos! Kaulahuivia yritän saada tehtyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutta mitenkähän..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutta mitenkähän..?

Vieras
Olisin tekemässä kaulahuivia puikoilla nro 15.. Haluaisin tehdä sen patenttineuleesta, mutta voiko niin tehdä? Tuleeko siitä hyvä? Ja jos voi tehdä, niin kuinkahan se kannattaisi tehdä? Olen tekemässä sitä kaksinkertaisesta villalangasta, yksinkertaisesti neulottaisiin puikoilla nro 8..
Olen neulonut joskus vuonna papu viimeksi, mutta nyt tuli kauhea inspis! Se kyllä taitaa tyssätä jo heti alkuunsa.. :/

Koita mitä tulee. Kyllä toi ihan hyvältä mun mielestä kuulostaa. Vaihda puikkojen paksuutta, jos ei näytä hyvältä.
Siis ihan vaan luot...no taas pitänee koittaa, varmaan 30 silmukalla voi aloittaa, luot silmukat kahdelle puikolle ja kudot edestakaisin.

Siitä vaan... ihan hyvältä kuulostaa. Patenttina kannattaakin tehdä, niin on samanlaista kummaltakin puolelta. Aika paksu siitä kyllä tulee, mutta haluatkin ilmeisesti paksun. Tai siis jos tarkotat patentilla joustinneuletta. Oikeessa patentissahan nostetaan välillä simukat neulomatta vai mites se nyt olikaan...
Luot vaan silmukoita sopivalta tuntuvan määrän ja sitten alat neuloa yksi oikein yksi nurin... siitä se lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Patentti, jossa välillä jätetään silmukoita neulomatta, on noin paksussa varmaan nätimpi, kuohkeampi.

Ja miten se patentti ihan oikeaoppisesti pitäis tehdä? Kun teen sitten myssyn vielä, yksinkertaisesta lagasta ja siitä tulee kaiskita kivoin patenttineuleena.. Mutta jotenkin taidot ruosteessa eikä tuota patentti ohjetta osaa enää lukea.. Kokeilemalla se siitä taas varmaan..

Yhteistyössä