Nettiriippuvainen lapsi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Julia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Julia"

Vieras
Tajusin juuri.
Esikoinen taitaa olla jonkin sortin nettiriippuvainen... Hän on poika, 10-vuotta. Koulussa erittäin fiksu, kaikki aineet erittäin hyviä. Ei ole kaikkein sosiaalisemmasta päästä, mutta ystäviä on ja intohimoinen harrastus jääkiekko. Treenit on kaksi kertaa viikossa ja pelejä usein viikonloppuna. Koko perheellä käydään kerran viikossa luistelemassa ja/tai uimassa, noin kerran viikossa hän on kaverinsa luona tai kaveri meillä. Kaikesta muusta elämästä huolimatta poika on netissä päivittäin, kun tulee koulusta. Me olemme töissä(neljän jälkeen toinen kotona), joten emme ole katsomassa kellosta kuinka paljon hän aikaa siihen käyttää, mutta liikaa, tiedän :( ... Tiedämme kyllä millä sivuilla liikkuu ja ne ovat lasten virtuaalimaailma Panfu ja Travian(peli). Riippuvuuden huomaa viikonloppuna, kun hän haluaisi nettiin ja siitä käydään joskus paljonkin neuvotteluja. Esim. tänään olen itse ollut opiskelemassa nettiosaamisympäristössä ja pojalla olisi ollut kova halu päästä koneelle. Joo, kasvatusasiahan tuo on ja monesti kyllä isäänsä heti uskoo, mutta minua ei. Joululomalla oli viikon tauko kun ei päässyt nettiin ollenkaan ja näytti että se teki hyvää. Onko muiden tämän ikäisillä tällaista? Pitäiskö tähän kiinnittää enemmän huomiota? Minun yks kaveri ei päästä lapsiaan ollenkaan noihin... En haluaisi kokonaan kieltääkään. Pitää varmaan valita jotkut päivät, kun koneelle saa mennä ja koettaa keksiä muuta tekemistä muille päiville. Mitä teidän tämän ikäiset pojat puuhailee koulun jälkeen?

Yhteistyössä