Nettikauppojen postikulut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En käsittele nyt firmojen postikuluja vaan yksityisten ihmisten välillä tapahtuvaa kaupankäyntiä (fb, tori.fi, huutonet) ja siinä postimaksuja.

Järjestään ostajat eivät halua maksaa postikuluja. Siis minä myyjänä näen kaiken vaivan: kuvaan tuotteet, kirjoitan kuvauksen tuotteesta, hankin pakkausmateriaalit, pakkaan tuotteet, vien tuotteen postiin. Ostaja maksaa tuotteen hinnan eikä sitäkään halua maksaa kokonaan vaan haluaa tinkiä hinnan lähes puoleen.

Sorry, mielummin jätän kierrättämättä ja heitän tuotteet roskiin kuin annan ihmisten käyttää itseäni hyväksi.

Aina on mahdollisuus tulla hakemaan tuote paikan päältä.

Mites muilla? Miten on kauppa käynyt?

Olen mieluummin lahjoitellut turvakoteihin sun muualle tarvitseville tai vienyt suoraan kaatopaikalle. Ei viitsi muutaman satasen takia alkaa ilmoittelemaan, kun viimeksi jotain tallentavaa digiboxia myydessäni piti selvittää missä jätkä asuu ja palkata paikalliset gangsterit kovistelemaan rahoja. Kyllä ne sitten tuli, kun alkoi pelätä henkensä puolesta, mutta ei ole vaivan väärti.

Itse käytän silloin tällöin harvakseltaan Huuto.nettiä, eikä kyllä ole ollut ongelmia. Hinnoittelen tuotteet siitä lähtökohdasta, että ovat järkevän hintaisia postitettuna, ja hyvin ovat menneet kaupaksi. En muista, että kukaan olisi valittanut postikuluista eikä itsellekään ole tullut edes mieleen.

En käsittele nyt firmojen postikuluja vaan yksityisten ihmisten välillä tapahtuvaa kaupankäyntiä (fb, tori.fi, huutonet) ja siinä postimaksuja.

Järjestään ostajat eivät halua maksaa postikuluja. Siis minä myyjänä näen kaiken vaivan: kuvaan tuotteet, kirjoitan kuvauksen tuotteesta, hankin pakkausmateriaalit, pakkaan tuotteet, vien tuotteen postiin. Ostaja maksaa tuotteen hinnan eikä sitäkään halua maksaa kokonaan vaan haluaa tinkiä hinnan lähes puoleen.

Sorry, mielummin jätän kierrättämättä ja heitän tuotteet roskiin kuin annan ihmisten käyttää itseäni hyväksi.

Aina on mahdollisuus tulla hakemaan tuote paikan päältä.

Mites muilla? Miten on kauppa käynyt?

No älä myy, jos noin vaikeaa, sulta en ainakaan ostaisi mitään. Laitat hintaan ne postikulut, ei voi olla näin vaikeaa?

Nyt en ole vähään aikaan myynyt postitettavaa, mutta mitä olen huutonetissä kaupannut, niin eipä ole yksikään nurissut koskaan postikuluista. Ilmoitan aina ne postikulut tai toimituskulut tarkkaan, paketeissa annan erikseen vielä postin ja matkahuollon hinnat, ostaja itse saa valita, kumman kautta kuljetuksen haluaa. Noutoon voin suostua erityistapauksessa, eipä noita ostajia ole juurikaan omalta paikkakunnalta ollut.

Joskus on tullut joku hintaehdotus pyytämäni hinnan sijaan. Joskus olen myynyt siihen hintaan, joskus taas olen hyljännyt. Myydessäni kuin ostaessani otan aina kokonaishinnan huomioon. Kuka hullu maksaa jostain parin euron tuotteesta viiden euron postikulut eli en yritä sellaista edes kaupata, jos en katso sen kokonaisuudessaan olevan sen 7 euron arvoinen. Torissa myyn ainoastaan noudettavaa tavaraa ja sitäkin tosi harvoin. Vähäarvoiset tavarat luovutan hyväntekeväisyyteen, jos niistä ei ole jonkin isomman paketin kokonaisuuteen.

No älä myy, jos noin vaikeaa, sulta en ainakaan ostaisi mitään. Laitat hintaan ne postikulut, ei voi olla näin vaikeaa?
Tarkoitatko, että ilmoitan hinnan postikuluineen? Vähän epäreilua niille, jotka voisivat noutaa kyseisen tuotteen.

Nykyisin laitan niin, että tuote maksaa x euroa. Lisäksi laitan, että saa noutaa tai postituksella postikulut y euroa (en veloita mitään pakkaamisesta kun käytän kierrätyspakkauksia). Mutta tällä systeemillä tulee ostajia, jotka inisevät tuotteen postikuluista. Minkä minä sille voin, että postitus ei ole ilmaista?

ap

Tarkoitatko, että ilmoitan hinnan postikuluineen? Vähän epäreilua niille, jotka voisivat noutaa kyseisen tuotteen.

Nykyisin laitan niin, että tuote maksaa x euroa. Lisäksi laitan, että saa noutaa tai postituksella postikulut y euroa (en veloita mitään pakkaamisesta kun käytän kierrätyspakkauksia). Mutta tällä systeemillä tulee ostajia, jotka inisevät tuotteen postikuluista. Minkä minä sille voin, että postitus ei ole ilmaista?

ap
No heitä ne rojut roskikseen, niin ei tarvi täällä inistä...

Yhteistyössä