Nettikaupan pidosta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kannattavaa toimintaa, kertokaa hyvät ja huonot puolet!? Mitä nettikaupan perustaminen maksaa? Jos ostaa valmiin nettikaupan, niin saako silloin jotain starttirahaa? Olisin erittäin kiitollinen kaikista vastauksista! :)

sanoisin, että et varmaaan saa starttirahaa, tai pitää olla tosi erikoinen antaintalogiikka. lisäksi finnvera ei anna lainaa sellasille firmoille, joita on jo hurumykke. tee kunno lts tosiaan ensin ja rahoitussuunnitelmat. sitten te-keskukseen (vaimikäse nykyään on)

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Noita on jo pilvin pimein, joten starttirahan saaminen voi olla erittäin hankalaa. Ja sulla pitää olla kunnolliset lts:t ja kartoitukset.

Siis mitkä...? :(

Liiketoimintasuunnitelma. Yrityksen perustamiseen joutuu näkemään paljon vaivaa, starttirahan hakemiseen vielä moninverroin enemmän.

Mulla noin puol vuotta kauppa toi tappiotta vaan, mut oli mulla silti rahaa pitää sen vaikka meni 1500-2000 vain kauppaan joka kuukaus, tai anteeksi 4-5kk. Sitten yhtäkkiä se lähti, nyt se tuo voittoa vaan, töitä löytyy kans paljon vaikka ei voitot ole hurjat. Vaikea sanoa onko kannattava tai ei, mut luulen että ostajat aina löytyy jos lastenvaatteista kyse, kun myös se on plussa että esim pienen lasten ädille on helpompi shoppailla nettiin kautta ja kysyä vaikka mielipidet netissä mikä lisää myös sullekin mainostusta ja saat lisää asiakkaita. Aina voi kokeilla, miks ei. Starttirahasta en tiedä, kun en ole ottanut. Mut luulen että kurssit pitää käydä ensiks läpi ja varma jos kannattava idea niin saat. Sekä niin... mä suosittelen kerrallaan maksaa nettikaupasta että joku sen tekee, kun esim mulla tyhmää systeemi että maksan joka kk tästä, eikä ole mikään halvin vaihtoehto mulla

Ensisijaisena tavoitteena nyt siis olisi ostaa jo olemassaoleva nettikauppa, muuttaako se asiaa? Niin ja mikä on lts...?

käsittääkseni olemassa olevaan yritykseen ei saa starttirahaa, mutta tarkista asia. olen siinä käsityksessä, että kun starttirahaa hakee, yritys ei saa olla vielä olemassa. finnveran lainaa et tod näk kuitenkaan saa. joten pankkirahoitus ostoon ellei ole varoja omasta takaa. kannattaa tutustua yrityksen perustamisprosessiin, jotta termit tulee tutuksi.

TE-keskus järjestää yrittäjiksi aikoville erilaisia kursseja, ja mulla olis joku mielikuva että saattavat olla jopa ilmaisia. Kannattaa ottaa tarjonnasta selvää.

Aloita sillä että menet ensin uusyrityskeskukseen.

Starttirahaa voi saada myös jos ostaa olemassa olevan yrityksen liiketoiminnan, mutta silloin pitää todellakin olla hyvä lts ja silti voi olla ettei mene hakemus läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Ensisijaisena tavoitteena nyt siis olisi ostaa jo olemassaoleva nettikauppa, muuttaako se asiaa? Niin ja mikä on lts...?

käsittääkseni olemassa olevaan yritykseen ei saa starttirahaa, mutta tarkista asia. olen siinä käsityksessä, että kun starttirahaa hakee, yritys ei saa olla vielä olemassa. finnveran lainaa et tod näk kuitenkaan saa. joten pankkirahoitus ostoon ellei ole varoja omasta takaa. kannattaa tutustua yrityksen perustamisprosessiin, jotta termit tulee tutuksi.

Juu pitää alkaa opiskelemaan ;)

Ota yhteyttä alueellasi toimivaan yritysneuvontaan esim tuolta http://www.ely-keskus.fi/fi/ELYkeskukset/Sivut/default.aspx ELY:n kautta löytyy jotain. Sieltä kun kyselet niin pääset alkuun. Jos et ole ikinä ollut yrittäjä, niin kannattais jonkinlainen yrittäjäkurssi käydä, että hoituu nuo käytännön asiat ja tiedät mitä kaikkea homma pitää sisällään.

Mistä ajattelit valmiin nettikaupan löytää ostettavaksi? Eli jos ostat sellaisen, joka on tuottavasti toiminnassa, voit joutua maksamaan reilusti. Jos taas ostat sellaisen paketin, missä joku yritys tekee sulle sellasen nettiin ja itse alat sitten sitä pyörittää ja mainostaa niin alta tonnilla sellasen saat. Yrityksen pyörittäminen netin kautta ei ole sen helpompaa kuin ihan fyysisen liikkeen pitäminen, samalla tavalla on töitä tehtävä. Nettikauppa kuulostaa vaan niin helpolta ja kätevältä, kun nettiin vaan pukkaat niin johan alkaa kauppa käydä. Mutta kilpailu on oikeasti kovaa ja se että asiakkaat löytävät ja tilaavat kaupastasi eikä jonkun toisen nettikaupasta on todella haasteellista ja jopa tuurinkin varassa.

Kertokaahan, että mitä myös haluaisitte saada lastenvaatteita myyvästä nettikaupasta? :)

Jos totta puhutaan, niin haluaisin ostaa yhestä paikasta lelut, kengät, vaatteet, kirjat, jne. Mutta se on aika mahdotonta toteuttaa.

Yhteistyössä