netti puhelimessa. apuja tarvitsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Neuvokaapas nyt aloittelijaa. Mulla on uusi puhelin, jossa olis 3kk ilmainen netti. Mutta mä en nyt oikein tiedä miten tuo systeemi puhelimessa toimii, tarviiko siihenkin nyt joku virusturva olla? aiemmin mulla oli semmonen vanha perus känny, jossa ei tämmösiä hienouksia ollut.

[QUOTE="vieras";24890264]Neuvokaapas nyt aloittelijaa. Mulla on uusi puhelin, jossa olis 3kk ilmainen netti. Mutta mä en nyt oikein tiedä miten tuo systeemi puhelimessa toimii, tarviiko siihenkin nyt joku virusturva olla? aiemmin mulla oli semmonen vanha perus känny, jossa ei tämmösiä hienouksia ollut.[/QUOTE]

Käynnistät vaan sen nettijutun.

Muakin kiinnostais =) Joskus täälläkin lukenut että joku täällä surffailee kännykällä, mutta en mä vaan pääse..
Pitääkö se osote kirjottaa jotenkin erilailla?

[QUOTE="a p";24890361]Siis joo, mutta voik opuhelimeen saada viruksen? Onko niissä valmiina joku viruksen esto vai pitääkö semmonen erikseen hommata? Se nyt eniten mietityttää.[/QUOTE]

Puhelimeen voi saada viruksen. Puhelimissa, sen enempää kuin tietokoneissakaan ei ole virustorjuntaa, ennenkuin sellainen niihin asennetaan.
Voisit ehkä saada parempia neuvoja, jos vaivaituisit kertomaan, onko puhelimesi Android, Apple, Symbian ?

Ei puhelimissa oikein ole viruksia (siis isoina määrinä) eikä niitä virusohjelmia (*turva) ole monessakaan puhelimessa. F-secure toki tekee esimerkkinä puhelimiinkin torjuntaohjelmia.

Perussääntö olisi että älä lataa mitään tuntematonta tai epäilyttävästä osoitteesta. Muuten nettisurffaus tai sähköpostien lukeminen on aika turvallista kännykästä.

okei, eli yleisesti ottaen ihmisillä ei siis ole semmoisia käytössä puhelimissa..?
tää on ihan perus nokia dna liittymällä.
jotenkin musta tuntuu että jätän tuon puhelinsurffailun ehkä kuitenkin väliin, taitaa olla aika turhake kun on tämä kone tässä kuitenkin käytössä :S

Yhteistyössä