Netistä vaatteita tilaaville kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puikkojalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puikkojalka

Vieras
Miten ihmeessä osaatte ostaa oikean kokoisia vaatteita netistä?:O Kun täysin saman liikkeen samaa kokoa olevat vaatteet ovat ainakin minun päälläni aivan eri kokoisia.

Tuli tuossa tilattua vaatteita S-koolla. Paitoja oli yhteensä 10 kpl ja niistä neljä oli vääränkokoisia. Kaksi oli vähän liian tiukkoja (menivät päälle kuitenkin ihan hyvin, mutta ikäviä silti) ja toiset kaksi liian isoja (roikkuivat päällä). Loput kuusi olivat sopivia, eli sellaisia kuin S-koko minulle yleensäkkin on.

Tiilaan aika paljon vaatteita lapselle, mutta itselleni en viitsi. Palauttaminen on ihan liian työlään tuntuista. Ainakin itselleni käy usein niin, että roudaan sovituskoppiin esim. viisi vaatetta, mutta yksikään niistä ei ole hyvä. Ja ne vaatteet olen sentään nähnyt, eli en uskalla edes arvata mikä olisi nettikaupassa "onnistumisprosentti".
Moni tilaa varmaan aina samasta paikasta, ja usein vielä saman merkkisiä vaatteita, joten silloin varmaan onnistuu aika hyvin.

Eihän se onnistumisprosentti ole kaupassakaan täydellinen.... Vaikkapa henkkamaukalla mitoitus vaihtelee ihan hirvittävästi. Toisaalta jossain toisessa merkissä voi mitoitus olla tarkempi, mutta sitten eri mallien istuvuus voi vaihdella kropan suhteen. Kerran jopa tilasin pukeutumisneuvonnan, jotta myyjä valmiiksi etsi oikeat mallit minulle. Oli muuten kerrankin ihana sovittaa....

Lastenvaatteista tiedän aika hyvin tiettyjen merkkien osalta, miten mitoitus menee (isoa, pientä, leveätä, kapeata, ...)

Yhteistyössä