Netin kritiikin kestäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee kiusaamista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En avannut linkkiä, mutta kyllä on netissä paljon kiusaajia. Joku tutkimushan siitä tehtiin vähän aikaa sitten, että trollit on sadisteja. Kannattaa siis sellaisiin kommentoijiin suhtautua niin, että he ovat sairaita ihmisiä ja sivuuttaa kommentit. Valitettavasti mieleltään sairaita ihmisiä on paljon ja heihin kyllä tulee tavalla tai toisella törmäämään. Siksi täytyy oppia suojaamaan itsensä.

Musta sä et ole yhtään riidanhaluinen kirjoittaja. Mut silti harva täällä haluaa olla sun kaveri, kolme, joista yksi on kai mies. Koska sä kirjoitat mun mielestä yhtenä harvoista siten kuin oon tottunut että nainen kirjoittaa ja koska sulla on tosi vähän kavereita täällä, niin joku iso ristiriita tässä tuntuu olevan.

Aivan kuin olisi kaksi eri naislajia kirjoittajina: sellainen kuin sä ja mikä on mulle sitä mitä oon tottunut naisen viestintänä pitämään, vs. tämä palsta. On täällä muutama muukin. Mutta niin paljon on tosi töykeää, rumaa ym. kirjoittelua että se pistää heti silmään näin ulkopuolelta ja erilaisten naisten kanssa tekemisissä olevana ja PALJON enemmän sun tyylisestä asenteesta ja sanoista pitävänä.

Sä näät jotenkin kauniisti asiat, ja ihmiset ensin hyvinä ja vasta jos petyt, niin vähemmän hyvinä :D Toivttavasti elämä kohtelee sua hyvin ja et joudu luopumaan tuosta positiivisuudestasi. Itselläni on suunnattoman vaikea elämänvaihe ja olen kaikkea muuta kuin valoisa, mutta joku päivä vielä nousen täältä.. Vaikka nyt tuntuu että kuolen suruun. Silmät ihan turvoksissa itkusta joka alkaessaan ei lopu;( Ruoka oksettaa ja tuolilta ei jaksa nousta. Eipä tässä,kukaan ei varmaan ole sydänsuruihin kuollut. suunta on vain ylös.

Rekkaudu niin jutellaan joskus enemmän. :)

Mä rekkaudun varmaan huomen niin jutellaan vaikka huomenna illalla! :)

Voimia sulle! Tosi ikävä kuulla että sulla on tuskainen olo. On mullakin ollut vaikeaa ja vastoinkäymisiä, tietenkin. Pitää vaan silti yrittää uskoa hyviin asioihin koska kyllä niitäkin on täällä. Kuulostat kyl hienolta ja myös vahvalta naiselta kun uskallat noin näyttää sun heikkouden vaikka täällä on paljon susta pitämättömiä kirjoittajia.

Yritä mennä nukkumaan tarpeeksi ajoissa! Uni auttaa pahaan oloon.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="apua";29676765]Heti jos joku sekopää antaa sulle huomiota niin sä lankeet siihen. Ei sulla ole kaikki ihan hyvin.[/QUOTE]

en oo lankeamas vaan ihan totean, että miksei vois jutella syvällisiä yön pikkutunteina jonkun nettityypin kanssa (: Mut nyt en ole pitkään aikaan hyvää juttuseuraa, joskus toiste why not.

Olen pahoillani et olen ärsyyntynyt ja provosoitunut välillä, toivoisin kuitenkin et ihmiset muistaa et asiat riitelee, ei ihmiset. Pidän palstalaisia keskimäärin fiksuina enkä sillä tavalla mene henkilökohtaisuuksiin helposti.

Kuulehan Happygirl-91, muistatkos miten kaadoit tuubaa minun niskaani ihan täyden lastillisen eräässä toisessa ketjussa? Samaisessa ketjussa myöskin sanoit minun toimivan tekopyhästi, kun pyysin anteeksi käytöstäni?
Haukuit minut vajokiksi, ajatelemaan kykenemättömäksi, idiootiksi ja älykääpiöksi. Ja nyt kehtaat sitten tekopyhistellä ja sanoa vielä kirkkain silmin, ettet mene henkilökohtaisuuksiin??

Sinun kannattaisi todellakin hengähtää kolmesti, ennen kuin viestejä tänne laittelet. Varsinkin näitä sinun "ei henkilökohtaisuuksiin" menevien viestien kanssa. Olet vielä nuori ja naiivi, jonka myös näkee käytöstavoistasi täällä.

Kuulehan Happygirl-91, muistatkos miten kaadoit tuubaa minun niskaani ihan täyden lastillisen eräässä toisessa ketjussa? Samaisessa ketjussa myöskin sanoit minun toimivan tekopyhästi, kun pyysin anteeksi käytöstäni?
Haukuit minut vajokiksi, ajatelemaan kykenemättömäksi, idiootiksi ja älykääpiöksi. Ja nyt kehtaat sitten tekopyhistellä ja sanoa vielä kirkkain silmin, ettet mene henkilökohtaisuuksiin??

Sinun kannattaisi todellakin hengähtää kolmesti, ennen kuin viestejä tänne laittelet. Varsinkin näitä sinun "ei henkilökohtaisuuksiin" menevien viestien kanssa. Olet vielä nuori ja naiivi, jonka myös näkee käytöstavoistasi täällä.

Muistaakseni kaadoit itsekin jos oikein muistelen, mutta olen kyllä pahoillani siitä :/ Se oli tosi mautonta multa. Anteeksi. Pitäisi ensin ajatella eikä kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo.
Kai täällä päästelee vähän höyryjä siinä mielessä kun töissä joutuu suodattamaan ja olemaan hillitty. Etenkin kun itsellä on niin kova pettymys (ei saisi silti) elämässä menossa niin muistaakseni kyseisessä ketjussa ihmettelin jälleen ihmisten luomia paineita.. Siitä pikkulapsen äidin harjoituspaikasta taisi olla kyse? Mut tosiaan ei ole ollut kovinkaan nättiä tekstiä, sen myönnän.

Muistaakseni kaadoit itsekin jos oikein muistelen, mutta olen kyllä pahoillani siitä :/ Se oli tosi mautonta multa. Anteeksi. Pitäisi ensin ajatella eikä kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo.
Kai täällä päästelee vähän höyryjä siinä mielessä kun töissä joutuu suodattamaan ja olemaan hillitty. Etenkin kun itsellä on niin kova pettymys (ei saisi silti) elämässä menossa niin muistaakseni kyseisessä ketjussa ihmettelin jälleen ihmisten luomia paineita.. Siitä pikkulapsen äidin harjoituspaikasta taisi olla kyse? Mut tosiaan ei ole ollut kovinkaan nättiä tekstiä, sen myönnän.

Kyllä, sanoin pahasti, mutta myös pyysin sitä anteeksi joka sinusta oli tekopyhää toimintaa.
Eli onko sinultakin nyt todellakin tekopyhää pyytää anteeksi käytöstäsi? Selitellä sitä jotenkin?
Ei, vaan tuolla tavoin sinä huomaat tehneesi virheitä, pystyt myöntämään ne ja myös osaat katua sanojasi ja pyytää niitä anteeksi.
Anteeksi pyytäminen ei koskaan ole tekopyhää vaan se on rikkaus.

Ja hei, no hard feelings! :)
Kunhan tosiaan jatkossa mietit hetken ennenkuin painat "lähetä" namikkaa. Lupaan itse tehdä samoin. ;)

• Tykkää
Ei niihin kuole vaikka siltä se pahimmillaan saattaa tuntua. Ja kyllä, suunta on vain ylös ja aika on se mikä auttaa vaikka saattaaki tuntua epätoivooselta. Nimimerkillä kokemusta on.

kiitos, välillä menee ihan ookoosti ja jaksan innostua normaaleista asioista, mutta sitten tulee taas mieleen tää tilanne ja voisin tukehtua itkuun. Mutta ihmisiä myös kuolee, sattuu niiin paljon hirveämpiäkin asioita :( Kumpa me kaikki oltais vahvoja ihmisiä ja päästäis yli surujen nopeasti.

Niin, mielestäni niin täällä, kuin siviilissä (esim. työssä) olisi hyvin tärkeää pitää mielessä sellainen, että asiat voi kyullä "riidellä" - ihmiset eivät.

Ainakaan itse en tietoisesti halua tuottaa mielipahaa kenellekään. Toki sitä saattaa kirjoittaa nasakasti, pahaa tarkoittamatta. Mutta haukkumista tai nimittelyä mihinkään liittyen en voi ymmärtää. Kun eihän sitä ole pakko tehdä, kenenkään. Minunkaan.

kiitos, välillä menee ihan ookoosti ja jaksan innostua normaaleista asioista, mutta sitten tulee taas mieleen tää tilanne ja voisin tukehtua itkuun. Mutta ihmisiä myös kuolee, sattuu niiin paljon hirveämpiäkin asioita :( Kumpa me kaikki oltais vahvoja ihmisiä ja päästäis yli surujen nopeasti.

Jaksamista sinulle, ja toivottavasti kaikki asiat selviävät vielä parhain päin :hug:

• Tykkää

:hug: En mä ainakaa osaa päästä ylitte vaikeista asioosta nopiaa vaan se vaatii aikaa ja jotkut asiat saattaa muistuttaa ittestään viä vuosienki päästä vaikka elämä olisiki jatkunu. Ja toki on pahempiaki asioota, mutta ei ne omat surut siitä silti helpotu. Satuttaa ne silti.

Sä näät jotenkin kauniisti asiat, ja ihmiset ensin hyvinä ja vasta jos petyt, niin vähemmän hyvinä :D Toivttavasti elämä kohtelee sua hyvin ja et joudu luopumaan tuosta positiivisuudestasi. Itselläni on suunnattoman vaikea elämänvaihe ja olen kaikkea muuta kuin valoisa, mutta joku päivä vielä nousen täältä.. Vaikka nyt tuntuu että kuolen suruun. Silmät ihan turvoksissa itkusta joka alkaessaan ei lopu;( Ruoka oksettaa ja tuolilta ei jaksa nousta. Eipä tässä,kukaan ei varmaan ole sydänsuruihin kuollut. suunta on vain ylös.
Voi ei, mitä on tapahtunut? Viimeksi, kun luin tekstejäsi, olit aloittelemassa uutta suhdetta.. :/ Jaksamisia.

:hug: En mä ainakaa osaa päästä ylitte vaikeista asioosta nopiaa vaan se vaatii aikaa ja jotkut asiat saattaa muistuttaa ittestään viä vuosienki päästä vaikka elämä olisiki jatkunu. Ja toki on pahempiaki asioota, mutta ei ne omat surut siitä silti helpotu. Satuttaa ne silti.

Tuntuu vaan kestämättömältä et tää jatkuu vielä kauan, mutta niin se täytyy vain surutyö tehdä ja jaksaa se. Läheiset vaan huokailee ja nään miten ne ei jaksas enää tätä kun välillä olen fine ja sit tulee jo kyyneleet silmiin :D Niin ei, mut koitan "vahvistaa" itseäni sillä että ihmiset selviää läheistensä kuolemistakin niin on pakko selvitä erostakin.. :/ onneksi on ystävät jotka pakottaa elämään.

No täällähän se on heti kiusaamista jos joku on asioista eri mieltä ja kehtaa sanoa sen. Esim tuo hg91 tapaus. Koska ihmiset eivät hyväksyneet pettämistä yms, heidät leimattiin kiusaajiksi samantien ja kaikki mitä he sanoivat oli nettikiusaamista yms.
mutta samalla tavalla tuossa ketjussa hg ja hänen alteregonsa "mies", kaatoivat paskaa muiden niskaan.

Näitä on hurjasti mutta tää on nyt jäänyt lähiaikoina parhaiten mieleen.

Näin nelikymppisenä naisena tuntuu uskomattomalta nuo Aneten saamat ilkeät ja sairaat kommentit. Voivatko ne todella olla AIKUISTEN ihmisten, sellaisten joilla on itselläkin lapsia, kirjoittamia?! Kuulostaa siltä kuin lauma 8-vuotiaita olisi toisiaan haukkumassa. Ei tuollaista ollut vielä 90-luvulla, aikuisuuden raja oli jotenkin selkeämpi, aikuista ja hillittyä suhtautumista arvostettiin ja tavoiteltiin, nyt taas tuntuu että osa on jäänyt ihan lapsen tasolle vielä parikymppisenäkin. Onko tällä joku yhteys siihen, että nuoruutta koitetaan venyttää niin pitkälle kuin mahdollista? En ymmärrä.

Huomasin blogin seuranta sivulta, että tänne on linkitetty tekstini. (Linkki ohjasi tähän keskusteluun suoraan..)

Vähän kauhulla tulin paikalle kurkkimaan tilannetta.

Onneksi ei kuitenkaan ollut paska myllyä käynnissä. Vau, kiitos ihmiset.

Täytynee kyllä sanoa, että en tänä päivänäkään ymmärrä kaikkia ihmisiä. En ymmärrä sitä, että miksi toisen lannistaminen ja toisen vihaaminen on niin kovin muodissa. Sitä jotenkin hymyilee, kun on saanut toista lannistettua tarpeeksi. Oksettavaa.

Kaiken tuon kokoneena aidosti voin todeta, että maailma on joskus aika seko paikka. Joillain ihmisillä järki valuu maahan eikä sitten ajatukset kulje. Sitä tekee typeryyksiä. Toisten kustannuksella.

Niin surullista.

Haluan kertoa sinulle yhden asian. Olet varmaan joutunut luonnevikaisten uhriksi. Kun on jotenkin heikoilla ja ei kykene puolustautumaan, niin kyseiset tyypit tulevat silloin paikalle. Ei kannata siksi ajatella maailman olevan facebook-kiusaajien kansoittama, vaan heti tuollaista kohtelua saadessaantulee poistaa kyseiset tyypit kokonaan kaikesta. Anteeksiannon ym. saa unohtaa, koska noin vakavasti ongelmaisia ei voi parantaa. Rakenna terve suojakuori, joka suojelee sinua haitallisilta jutuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Operaatio Äiti.;29676899:
Huomasin blogin seuranta sivulta, että tänne on linkitetty tekstini. (Linkki ohjasi tähän keskusteluun suoraan..)

Vähän kauhulla tulin paikalle kurkkimaan tilannetta.

Onneksi ei kuitenkaan ollut paska myllyä käynnissä. Vau, kiitos ihmiset.

Täytynee kyllä sanoa, että en tänä päivänäkään ymmärrä kaikkia ihmisiä. En ymmärrä sitä, että miksi toisen lannistaminen ja toisen vihaaminen on niin kovin muodissa. Sitä jotenkin hymyilee, kun on saanut toista lannistettua tarpeeksi. Oksettavaa.

Kaiken tuon kokoneena aidosti voin todeta, että maailma on joskus aika seko paikka. Joillain ihmisillä järki valuu maahan eikä sitten ajatukset kulje. Sitä tekee typeryyksiä. Toisten kustannuksella.

Niin surullista.

Oli tosi ikävää lukea kaikkia kokemuksiasi. Ilmeisesti nyt tilanne on kuitenkin jo parempi, peukut sille!

En avannut linkkiä, mutta kyllä on netissä paljon kiusaajia. Joku tutkimushan siitä tehtiin vähän aikaa sitten, että trollit on sadisteja. Kannattaa siis sellaisiin kommentoijiin suhtautua niin, että he ovat sairaita ihmisiä ja sivuuttaa kommentit. Valitettavasti mieleltään sairaita ihmisiä on paljon ja heihin kyllä tulee tavalla tai toisella törmäämään. Siksi täytyy oppia suojaamaan itsensä.

Survey: Online trolls are 'everyday sadists' - CNN.com

Haluan kertoa sinulle yhden asian. Olet varmaan joutunut luonnevikaisten uhriksi. Kun on jotenkin heikoilla ja ei kykene puolustautumaan, niin kyseiset tyypit tulevat silloin paikalle. Ei kannata siksi ajatella maailman olevan facebook-kiusaajien kansoittama, vaan heti tuollaista kohtelua saadessaantulee poistaa kyseiset tyypit kokonaan kaikesta. Anteeksiannon ym. saa unohtaa, koska noin vakavasti ongelmaisia ei voi parantaa. Rakenna terve suojakuori, joka suojelee sinua haitallisilta jutuilta.

Olet luultavasti oikeassa.

Suojakuori tulee rakentaa.

Yhteistyössä