nestettä kohdussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manta

Vieras
apua, nyt on päällä paniikki! kävin eilen gynellä ja kohdusta löytyi nestettä (n. 3cm * 4 mm). epäili, ettei ole verta, koska neste ei ollut hyytynyttä. ei osannut sanoa mistä on tullut, eikä oikein mitään muutakaan. gyne käski tehdä raskaustestin ja jos tulos positiivinen, tulla 2 viikon kuluttua uudestaan (arveli siis että kyseessä voisi olla varhainen keskenmeno).

tein testin illalla ja tulos nega. nyt sitten oon valvonut koko yön ja miettinyt missä vika. onko muilla ollut tällaista vai olenko joku kummajainen?

gynellä on ensi tiistaina soittoaika ja sanoi, että voin ottaa yhteyttä, jos tulee jotain. tarvii varmaan soittaa ja vaatia vastauksia. mutta miten pystyn olemaan joulun ajan rauhassa. pelottaa.....

Älä panikoi. Kaikki on varmasti ihan normaalia. Koita olla ajattelematta asiaa (tietysti vaikeaa), mutta ei siihen ensiviikkoon on niin kovasti aikaa. Tai sit tietysti voit koittaa soitta terveyskeskukseen ja pyytää sieltä apua.

Moi manta!

Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.
Palasin pitkästä aikaa lueskelemaan sivuja. Iski tosi paha depis tuon viikon 48 lottoarvonnan jälkeen kun ei natsannu.=taukoa tuli pidettyä niin kuin nytkin yritän ottaa vähän rennommin: ).
Niin, ei sitten sullakaan vielä tärpänny.
Yritä keskittyä vaan joulupuuhasteluihin ja vietä oikein rento uusi vuosi vielä kun pystyy. Vuoden kuluttua kaikki voi olla toisin.Nauttikaa ukkonne kanssa toistenne seurasta ja tehkää kaikkea mikä ei vauvan kanssa tai raskaana olis mahdollista.
Palailen....Ensi vuonna; )
Kaunista joulun aikaa,
Uudelle vuodella onnen taikaa.....

moi minimii!

mukava kuulla sinustakin. vauvahaaveita on täälläkin hieman yritetty hillitä ja keskittyä muuhun elämään. tämä ""nestehomma"" nyt vain nosti hien pintaan ja alkoi oikeasti pelottaa se, että jos meille ei sitä vauvaa tulekaan ikinä. sitä on nyt tietty turha surra tässä vaiheessa. täytyy nyt luottaa vain siihen, että lekuri osaa hommansa, eikä tämä vaadi mitään akuuttia toimenpidettä. ainakaan ei ole mitään kipuja, kuumetta ym.

mukavaa joulun aikaa ja palaillaan linjoille ensi vuonna optimistisin mielin ja uusin eväin!!!

Hei,

Kohdussa kuulemma voi olla hieman nestettä. Näin minulle lääkäri sanoi kun ultrasi km:n yhteydessä. Sanoi ""kohdussa on hieman nestettä, mutta jokaisella sitä on jonkin verran"". En sitten tiedä määrällisesti mikä on normaalia. En tajunnut silloin ajatella asiaa kun olin niin surun murtama keskenmenosta.

Toivottavasti kaikki on osaltasi kunnossa.

kiitos hanna tiedoista!

Luin myös seuraavana pätkä erään henkilön nettipäiväkirjasta ""Kohdusta löytyi myös kalvojen reunasta verihyytymä, jonka lääkäri arvioi vuotavan pois. Hän sanoi, että minulla on kohdussa pieni hematooma. Minulla oli kuulema todennäköisesti ollut kuukautiset, jotka eivät ollet päässeet vuotamaan pois vaan olivat jääneet kohdun kalvoihin. Kun sitten juoksin ja touhusin draamakurssillani, humahti kohtuun kerääntyneestä verestä kerralla iso osa ulos. Tämä oli kuulema ihan vaaratonta ja suhteellisen yleistäkin. Lääkäri myös varoitti, että seuraavien viikkojen aikana, kun juoksen tai liikun, saattaa verta tulla vähän lisää, sillä ultrassa näkyi kohdussani vielä verta. Tästä ei kuulema pitäisi huolestua. Kaikki oli nyt kunnossa.""

Tämä yllä oleva pätkä muistuttaa paljon omaa ongelmaani. toivottavasti kyse on samasta vaarattomasta ilmiöstä!