Nestemäiset lääkkeet ja lentokentän turvatarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imigran nenäsumute
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imigran nenäsumute

Vieras
Mitenkäs kun toi lääkeboki ei mahdu siihen litran vetoiseen läpinäkyvään pussiin ja nesteet tarttis olla lentokentän turvatarkastuksessa pussitettuna. Noita kun ei saa poistaa alkuperäisestä pakkauksesta niin eikö lääkepaketin voi vain laittaa näytille ilman pussitusta vai mitenkä tää käytännössä menee?

Reseptit kannattaa ottaa mukaan myös. Finavian sivuita:

"Voit tuoda matkustamoon:
- nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa ja yhteensä vain sen verran, mikä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja suljettavaan muovipussiin.
- Matkan aikana tarvittavat vauvanruuat ja äidinmaidonvastikkeet sekä erikoisruovalioon liittyvät nesteet."

Minä olen pakannut nenäsuihkeet ja silmätippani (allergia) ihan erilliseen lääkepussiin resepteineen (tai e-yhteenvetoineen) päivineen ja näyttänyt ne kentällä. Koskaan ei ole lääkkeitä myllätty. Mutta koska ne on lääkettä, eivät kuulu myöskään nesteisiin rasvojen ja ripsareiden joukkoon.

Reseptit kannattaa ottaa mukaan myös. Finavian sivuita:

"Voit tuoda matkustamoon:
- nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa ja yhteensä vain sen verran, mikä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja suljettavaan muovipussiin.
- Matkan aikana tarvittavat vauvanruuat ja äidinmaidonvastikkeet sekä erikoisruovalioon liittyvät nesteet."

Tää nyt on ihan selvä juttu mutta kun noi lääkkeet ei mahdu siihen pussiin pakkauksen kanssa. (=joudun pärjäämään ilman lääkkeitä?)

Ilman pakkausta kylläkin mutta reseptilääkkeiden tulee olla alkuperäispakkauksessa. Reseptit toki tulee mukaan.

Miten isossa boxissa se Imigran sumute nykyään on, jos ei mahdu pussiin?? Mulla pojan epilepsiakohtauslääke oli kyllä ihan omassa pussissa. Ja tabletit oli siinä painolyvyssä, mutta ei mulla sitä pahvilaatikko ollut mukana. Painolevy, resepti ja lääkärinkirjoittama lausunto lääkkeitä, jota voidaan myös huumeisiin rinnastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hähhh;30495680:
Miten isossa boxissa se Imigran sumute nykyään on, jos ei mahdu pussiin?? Mulla pojan epilepsiakohtauslääke oli kyllä ihan omassa pussissa. Ja tabletit oli siinä painolyvyssä, mutta ei mulla sitä pahvilaatikko ollut mukana. Painolevy, resepti ja lääkärinkirjoittama lausunto lääkkeitä, jota voidaan myös huumeisiin rinnastaa.

Kyllä toi kuuden kappaleen pakkaus on sen verran kookas että ei mene litran vetoiseen pussiin. Jos olisi toisen muotoinen niin mahtuisi mutta toi on tuollainen kuutio. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja imigran nenäsumute;30495739:
Sainkin jo vastauksen kysymykseeni. Lääkkeitä ei laiteta noihin 1 l pusseihin vaan ovat erikseen ja irrallaan muista nesteistä. :)

Juurikin näin. Nesterajoitus ei koske reseptilääkkeitä. Luonnollisesti lääkkeet täytyy olla alkuperäispakkauksessa ja mukana asianmukaiset reseptit.

Imigranit voivat olla poissa siitä pahvilaatikosta ja kelpaavat hyvin siinä tehdaspakatussa kahden kappaleen pakkauksessaan, kunhan se on avaamaton. Siinä pakkauksessaan lukee lääkkeen nimi, vaikuttava aine ja vahvuus. 6 kpl menee siis kyllä litran pussiin, mutta ei tarvitse mahtua. :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä