Nenäkannu!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun maksoi jotain 13-14e ja olen tyytyväinen käyttäjä! Hetkessä puhdistuu nenä, eikä se tunnu edes kauhealta, vaikka itsekin niin ensin luulin. Sillä olen jopa saanut poskiontelontulehduksen parannettua!
 
Meillä on, ihan knk-lääkärin suosittelemana. Erittäin tehokas vekotin on, ja helppokin vielä. Ainoa juttu siinä on, että sitä ihan oikeasti pitää käyttää, ei se tuolla kaapissa juurikaan hyödytä... :ashamed: Suosittelen lämpimästi!
 
lääkäri vaan patisteli ostamaan sellasta kans ku 3 poskiontelotulehdusta nyt peräkkäin eikä antibiootit tunnu auttavan (lääkkeitäki rajallisesti määrää kun oon raskaana)jotenki ajatuskin siitä että pitäs suolavettä liruttaa sieraimesta toiseen puistattaa...
 
En enää muista mitä maksoi, mutta käytössä ollut jo pari vuotta. Siitepöly allergiaan ja poskiontelon tulehdusten takia sen hankin ja oikein käytettynä auttaa. En tarvitse enää niin paljoa allergia lääketta keväisin ja käytön aloittamisen jälkeen on ollut vain yksi poskiontelon tulehdus. Sitä ennen oli lähes joka kuukausi.
 
Ei se todellakaan tunnu miltään, kun sen oikein tekee. Ekat sekunnit kutittaa nenässä, mutta sitten, kun vesi alkaa juosta, ei sitä edes huomaa. On paljon tehokkaampi nenän puhdistustapa kuin niistäminen. Suosittelen siis hakemaan!
 
Taisin maksaa omastani noin 15 e. Käyttäminen on vähän epämiellyttävää, tuntuu ettää vaikka olen kuinka tarkka siinä miten paljon suolaa laitan veteen, niin silti se tuntuu vähän ilkeältä. Mutta jälkeenpäin olo on aina parempi ja on helpompi hengittää nenän kautta. Pitää vaan olla tarkkana että onteloihin ei jää suolavettä muhimaan.
 
mulla kans hyviä kokemuksia! kärsin edellisessä raskaudessa runsaasta nenäverenvuodosta ja kokeilin tota "sarvikuonoa" astmalääkärin suosituksesta. ja se toimi!! suolavesi rauhotti limakalvoja ja verenvuodot lakkas vaivaamasta :)

eikä se veden kiertäminen onteloissa tunnu oikeen miltään - jos on oikeen lämpönen vesi... liian viileä/lämmin vesi saa ainaki mulla silmät vuotamaan ku tuntuu alussa erikoiselta, mutta ku teen huuhtelun aina suihkun yhteydessä ni se vesi lämpenee/jäähtyy sopivaks parissa minuutissa siinä suihkun höyryissä. Kannattaa kokeilla!
 
täytyypi sitte kävästä sellanen ostamassa huomenissa, eipä se niin kallis investointi oo jos sitte jää jostain syystä käyttämättä...lääkäri kun uhkaili jo "röörien" avarrusleikkauksesta jos ei ala menemään ohi, kerta joka flunssa menee onteloihin...ja kalliiks se tulee antibiootteja popsia ilman vaikutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
lääkäri vaan patisteli ostamaan sellasta kans ku 3 poskiontelotulehdusta nyt peräkkäin eikä antibiootit tunnu auttavan (lääkkeitäki rajallisesti määrää kun oon raskaana)jotenki ajatuskin siitä että pitäs suolavettä liruttaa sieraimesta toiseen puistattaa...

Minulla oli 4.5kk päällä poskiontelotulehdus ja poskiontelot punkteerattiin 15 kertaa!! Antibiootteja söin 5 kuuria, mutta niistä ei ollut apua. Ainoa millä pääsi aina viikon eteenpäin oli tuo punkteeraus. Eli jos sinulle sitä ehdotetaan, niin anna ihmeessä tehdä se toimenpide. Lääkkeitä kieltäydyin jo syömästä, koska niistä ei ollut apua (olen myös raskaana) ja mahakin oli jo ihan sekaisin jatkuvista antibiooteista.
Nenäkannua kokeilin ja tuohan se hetkellisen helpotuksen eli avaa röörit. Joillekin kuulemma siitä on oikeasti apua poskiontelotulehdusten suhteen, mutta ei minulle ollut.
 
vielä semmoinen, että OYSissa eivät ainakaan ala raskaanaolevalle tekemään mitään nenäleikkauksia, koska haluavat katsoa tilanteen sitten kun lapsi on syntynyt. Jo raskaus turvottaa limakalvoja ja altistaa infektioille, joten tilanne voi helpottua lapsen syntymän jälkeen normaaliksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nenäkannuhan siis tyhjentää myös poskionteloita ja vähentää turvotusta siellä, joten se tuo yleensä myös helpotuksen poskiontelontulehduksiinkin.

Jos tulehdus on paha ja kroonistunut, niin ei se auta kuin hetkellisesti. Huuhteluun ei saa semmoista painetta veteen, että sieltä lähtisi sitkeät klöntit liikkeelle. Mutta kuten sanoin: joillekin voi auttaa, joillekin ei. Kantsii kuitenkin kokeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nenäkannuhan siis tyhjentää myös poskionteloita ja vähentää turvotusta siellä, joten se tuo yleensä myös helpotuksen poskiontelontulehduksiinkin.

Jos tulehdus on paha ja kroonistunut, niin ei se auta kuin hetkellisesti. Huuhteluun ei saa semmoista painetta veteen, että sieltä lähtisi sitkeät klöntit liikkeelle. Mutta kuten sanoin: joillekin voi auttaa, joillekin ei. Kantsii kuitenkin kokeilla.

Juuri krooniseen poskiontelontulehdukseen sillä voi saada helpotuksen, mutta se tietysti vaatii sen, että säännöllisesti käytetään nenäkannua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nenäkannuhan siis tyhjentää myös poskionteloita ja vähentää turvotusta siellä, joten se tuo yleensä myös helpotuksen poskiontelontulehduksiinkin.

Jos tulehdus on paha ja kroonistunut, niin ei se auta kuin hetkellisesti. Huuhteluun ei saa semmoista painetta veteen, että sieltä lähtisi sitkeät klöntit liikkeelle. Mutta kuten sanoin: joillekin voi auttaa, joillekin ei. Kantsii kuitenkin kokeilla.

Juuri krooniseen poskiontelontulehdukseen sillä voi saada helpotuksen, mutta se tietysti vaatii sen, että säännöllisesti käytetään nenäkannua.

En ala tästä enempää väittelemään, koska toisille toimii ja toisille ei...minulle se ei säännöllisesti käytettynä 4.5kk aikana auttanut itse tulehdustilanteeseen. Röörit aukesi vähäksi aikaa ja siinä se.
 
juu lääkäri meinaski sitä leikkausta sitte ku vaavi on syntynyt, ja se punkteerauksestakin meinas että voi johtaa sekin kierteeseen eli on vaan hetkellinen helpotus eikä sitä lähteny edes tekemään. on vaan menny noi astetta pahemmaks noi säryt noissa tulehduksissa (kolmoishermosärkyä) ja se jos mikä on kamalaa...just mietin et mikähän mahtaa auttaa kuivaan/kutisevaan yskänpuuskiin mikä liittyy samoiten tähän sairasteluun ku ei voi yskänlääkettä oikeen käyttää ja ei viittis kokoajan joku pastilli suussa olla...häiritsee niin yöunia että ei kiva...huomenna on neuvolalääkäri ni kysäsempä siltä..just join teetä ja aattelin sen helpottavan ni yskänpuuskat senku ylty vaan!
 

Yhteistyössä