Nemo-nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nautilus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, monelle erikoisen nimen antaneelle saattaa tulla yllätyksenä mitä se nimi sitte oikeesti tarkottaa, kuten esim. Fanny

Sehän on sama asia kuin vaikka Yrjö, eihän se pelkästään oksennusta tarkoita, joku vaan on keksinyt joskus sanoa oksennusta yrjöksi, ei se sinänsä sanan merkitystä muuta. ( vaikea selittää mitä tarkoitan =) )

Niin, tai Jorma, tai Urpo.

Niin, eli ei minusta voi sanoa, että jorma tarkoittaa miehen sukuelintä, vaan että miehen sukuelintä sanotaan (joskus, jossakin yhteydessä ) jormaksi. Minusta siinä on suuri ero :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nautilus:
Oon kuullut parinkin pikkupojan nimen olevan Nemo. Ok, se kuullostaa ihan kivalta, ja olihan se "Nemoa etsimässä" tosi sympaattinen leffa, mutta tietääköhän sen nimen antaneet, että se tarkoittaa "ei kukaan" (muistaakseni (muinais)kreikkaa.. tai sitten latinaa). Jos ovat lukeneet Vernen "Sukelluslaivalla maapallon ympäri", niin tietävät, mutta harvapa sen kirjan nykyään enää on lukenut, vaikka onkin huippuhyvä..

Luin 6-vuotiaana ja on yksi harvoista kirjoista, joista jotain jäi mieleeni. Painostava hahmo, siis Kapteeni Nemo.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja Nautilus:
Oon kuullut parinkin pikkupojan nimen olevan Nemo. Ok, se kuullostaa ihan kivalta, ja olihan se "Nemoa etsimässä" tosi sympaattinen leffa, mutta tietääköhän sen nimen antaneet, että se tarkoittaa "ei kukaan" (muistaakseni (muinais)kreikkaa.. tai sitten latinaa). Jos ovat lukeneet Vernen "Sukelluslaivalla maapallon ympäri", niin tietävät, mutta harvapa sen kirjan nykyään enää on lukenut, vaikka onkin huippuhyvä..

Luin 6-vuotiaana ja on yksi harvoista kirjoista, joista jotain jäi mieleeni. Painostava hahmo, siis Kapteeni Nemo.

pitäs varmaan lukee toi kirja. kun mulla ei oo hajuakaan tosta kirjasta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, monelle erikoisen nimen antaneelle saattaa tulla yllätyksenä mitä se nimi sitte oikeesti tarkottaa, kuten esim. Fanny

Asian vierestä. Fanny on kaikkea muuta kun erikoinen nimi. Fanny on vanha, yleinen naisennimi, joka varmasti monelle nimen lapselleen valinneelle on löytynyt sieltä sukupuusta.

Yhteistyössä