Nelosen meille tuli vauva sarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minäkin mietin ensimmäisinä viikkoina vastasyntyneen kanssa hetkittäin, että hyvänen aika mitä minä olen mennyt tekemään, ihanko totta mä olen synnyttänyt uutta elämää tähän maailmaan ja miten minä pieni ihminen pystyn huolehtimaan toisen ihmisen elämästä, varsinkin kun se tarttee mua 24/7.. Kärsin baby bluesista, mutten silti olisi vaihtanut vauvaani mihinkään muuhun, sillä rakastin häntä heti ensi hetkestä lähtien!

Miettikääpäs miten julmaa on tuo masennus äidillä lapsiperhessä, miten paljon se vaikuttaa lapseen. Tuossakin on leikki-ikäinen lapsi joka kaipaa tosi lujaa äitinsä huomiota ja äiti ei jaksa.. surullista katsottavaa. Enkä toki itsekään ole mitenkään täydellinen, olin masentunut kun lapseni oli noin 2-3-vuotias ja syytän vieläkin itseäni siitä ajanjaksosta ja mietin miten se vaikutti lapseeni.. ja minuunkin..

Suoraan sanottunua mulle kyllä tuli mieleen että miksi he ovat toisen lapsen edes tehneet kun nainen koko ajan vaan valitti miten rankkaa on/tulee olemaan. Joo tiedän että hän oli masentunut mutta jos arki tuntuu hankalalta yhdenkin kanssa niin eikö toista voisi lykätä vuodella?

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Miettikääpäs miten julmaa on tuo masennus äidillä lapsiperhessä, miten paljon se vaikuttaa lapseen. Tuossakin on leikki-ikäinen lapsi joka kaipaa tosi lujaa äitinsä huomiota ja äiti ei jaksa.. surullista katsottavaa. Enkä toki itsekään ole mitenkään täydellinen, olin masentunut kun lapseni oli noin 2-3-vuotias ja syytän vieläkin itseäni siitä ajanjaksosta ja mietin miten se vaikutti lapseeni.. ja minuunkin..

sun lapsestahan tuli nero??

Alkuperäinen kirjoittaja polkadot:
Suoraan sanottunua mulle kyllä tuli mieleen että miksi he ovat toisen lapsen edes tehneet kun nainen koko ajan vaan valitti miten rankkaa on/tulee olemaan. Joo tiedän että hän oli masentunut mutta jos arki tuntuu hankalalta yhdenkin kanssa niin eikö toista voisi lykätä vuodella?

Samaa ajattelin, vaikka eihän tätä saisi sanoa ääneen.
Ennen synnytystä jo puhui, kuinka heidän elämänsä tulee olemaan helvetillistä vauvan synnyttyä.
Lapsettomuus voi jollekin olla paras vaihtoehto sillä hetkellä..

katsoin kanssa..ja mulla herätti aika vihaisia tunteita naista kohtaan..miksi pitää tehdä lapsi jos tietää että joutuu koetukselle..en tajua.. :headwall: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja polkadot:

Samaa ajattelin, vaikka eihän tätä saisi sanoa ääneen.
Ennen synnytystä jo puhui, kuinka heidän elämänsä tulee olemaan helvetillistä vauvan synnyttyä.
Lapsettomuus voi jollekin olla paras vaihtoehto sillä hetkellä..

Mä en katsonut ihan alusta, jäinkin miettimään että mahtoiko tämä toinen lapsi olla suunniteltu? Mainittiinko siitä mitään ohjelman alkupuoliskolla?
Oli siinä äiti kyllä todella ahdistunut ja väsynyt :(

No olihan siinä aika rankka tilannekin päällä! Eihän se nyt ihme ole, jos äiti silloin väsyy. Ja varsinkin jos on vielä masennusta. Se, että oliko toisen lapsen hankkiminen ihan viisasta tuossa tilanteessa, onkin sitten jo toinen juttu... Mutta turha mollata, meillä äideilläkin voi olla joskus synkkiä hetkiä ja ei-niin-äidillisiä toiveita ja ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

sun lapsestahan tuli nero??

Pitää paikkansa, että lapseni on lahjakas, muttei se sitä asiaa vähennä etteikö hän voisi joutua käsittelemään esim. tulevaisuudessa parisuhteessaan tai omassa äitiydessään näitä asioita sitten.

mä meinasin kanssa hypätä tähän mukaan arvostelemaan kyseistä äitiä, mutta sitten tulikin mieleeni, että mitä jos meistä kaikista olisi tehty samanlainen sarja? ja annettu se muiden katsottavaksi niin kestäisittekö sen kritiikin ja arvostelun???

mä olen joka lapsen syntymän jälkeen miettinyt että mitä helv.ettiä sitä on tullutkaan tehtyä, mutta alkukaaoksen jälkeen olen päättänyt että minähän pärjään ja saan homman toimimaan. eikä siitä sen enempää.

mutta jos joku nyt näyttäis mulle filmit jokaisen muksun syntymän jälkeen niin kyllä mä saattaisin katsoa sitä :o ja antaa ihan samat kommentit itselleni kuin nyt äsken nähdylle äidille siinä ohjelmassa, sillä erolla tosin että en ole ollu masentunut...
ihmisiähän me vaan ollaan, mikä tää ilmiö on toisen tuomitsemisesta??????
ja se nainen sentään ymmärsi että hänen lapset on nyt tehtynä.

*nyt avaan sateenvarjon*

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Katselen. Ämmähän kärsii masennuksesta. Eniten tuossa minua ärsyttää ne miehen 12-tuntiset työpäivät.

miksi? mieshän tienaa elannon perheelle!

Siksi koska lapset olivat liikaa masentuneen äidin vastuulla. Jos perheessä on sairas vanhempi, on toisen vanhemman otettava enemmän vastuuta lapsien hyvinvoinnista. Pelkkä taloudelinen vastuu ei riitä. (Sitä paitsi myös äiti kävi töissä synnytykseen saakka.) Kahdentoistatunnin työvuoron ja pakollisen unen jälkeen isällä jää mielestäni liian vähän aikaa perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä meinasin kanssa hypätä tähän mukaan arvostelemaan kyseistä äitiä, mutta sitten tulikin mieleeni, että mitä jos meistä kaikista olisi tehty samanlainen sarja? ja annettu se muiden katsottavaksi niin kestäisittekö sen kritiikin ja arvostelun???

mä olen joka lapsen syntymän jälkeen miettinyt että mitä helv.ettiä sitä on tullutkaan tehtyä, mutta alkukaaoksen jälkeen olen päättänyt että minähän pärjään ja saan homman toimimaan. eikä siitä sen enempää.

mutta jos joku nyt näyttäis mulle filmit jokaisen muksun syntymän jälkeen niin kyllä mä saattaisin katsoa sitä :o ja antaa ihan samat kommentit itselleni kuin nyt äsken nähdylle äidille siinä ohjelmassa, sillä erolla tosin että en ole ollu masentunut...
ihmisiähän me vaan ollaan, mikä tää ilmiö on toisen tuomitsemisesta??????
ja se nainen sentään ymmärsi että hänen lapset on nyt tehtynä.

*nyt avaan sateenvarjon*

Just tämän takia kirjoitinkin, että miettikääpä miten asiat vaikuttaa lapsiin, koska tällainen ilmiö toistuu varmasti useammassakin kodissa kuitenkin.

Yhteistyössä