Neljäs lapsi vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "martta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"martta"

Vieras
Meillä on kolme lasta 6,4 ja 1 vuoden. Tiedän että teen surutyötä vauva-ajan loppumisen vuoksi ja siitä että periaatteessa olemme päättäneet lapsilukumme olevan täynnä.

Mutta miksi mä silti haaveilen siitä neljännestä. Haaveilenko sitten sen jälkeen viidennestä jne. Olis kiva saada sellanen mieli itselleen et lapset on nyt tässä ja ei enempää.

Kun on vaan sellanen olo et meidän perhe ei oo viel tässä..

Meidän lapset ovat 10-v, 9-v ja 4-v ja mulla on ollut ihan koko ajan olo että vielä yksi lapsi :)
Ajattelin ihan samaa kuin sinä - että varmaan sen 4. jälkeen toivoisin vielä yhtä ja sitten..ja sitten.. Tai sitten en.
Toisaalta nyt, kun tuo pieninkin on jo noin iso, niin elämä alkaa helpottumaan aika paljon - ketään ei tarvitse kannella sylissä, eikä pukea tai vahtia samalla tavalla kotona. Jää omaakin aikaa.

mulla oli toi olo silloin kun lapsia oli kolme. nyt niitä on neljä, kohta 11v kohta 9v. 6v ja 3v. ja nyt todella on lapsi luku täynnä, eikä ole enää sellaista oloa että pitäisi yksi vielä saada. ihanaa kun elämä rupee helpottaa noiden kanssa kun ovat jo sen verran isompia, en enää mitenkään jaksaisi alottaa alusta vauvarumbaa..