Neljäs lapsi haaveissa... onko muita kenellä neljä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neljäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neljäs"

Vieras
Järkisyyt sanovat ei, mutta silti haaveissa olisi neljäs.

Asunnossa on tilaa ja muutenkin perusasiat ok.

Ajankäyttö ainut mitä mietin.

Miten te kenellä useampi sisarus koetteli sen rikkautena?

Mulla viisi lasta, joten minäkin vastaan aiheen vierestä. Jos kuitenkin muistelen taaksepäin, ei elämä kolmesta lapsesta neljään lapseen mitenkään ihmeesti muuttunut. Kyllä mulla edelleen nille kaikille aikaa on. Mutta ne joilla olis hoitopaikkoja lapsille ovat sanoneet,ettei neljää enää oikeen kukaan huoli. Meillä ei niitä oo muutenkaan, joten ei väliä.

Mulla on viis lasta ja kaikki pienillä ikäeroilla. Ihania rakkauspakkaus energiapommeja kaikki, varsinkin lapsi nro 4. Hän on kaunis kuin enkeli ja aivan mahtava luonne. Näkyy ja kuuluu :D Suosittelen lämpimästi <3

meille ei tullut kolmatta mm. siitä syystä, että kolme lasta ei mahdu tavalliseen autoon. No ei ne olisi mahtuneet tähän taloonkaan. Vaikka ei pikkulapsi mitään vaadi.

Mutta entäs kun sulla on 4 teiniä? Ne ne vasta kalliiksi tulee ja hermot vie. Onko sulla siihen varaa? Lukiolainen tarvii uuden setin kirjoja joka kuudes viikko. Ja sitten merkkivaatteet ja kampaajat ja festarit ja kielimatkat jajajajaja....

Meillä on viisi vaikka neljään tähdättiin :) kun viimeiset on kaksoset. Kaikki ovat omia ihania persoonia ja ikähaarukka on aika iso nuorimman ja vanhimman välillä eli ei meillä kaikki ole yhtäaikaa teinejä. Aikaa riittää kaikille, paljon tehdään yhdessä perheenä, mutta aina jotain jonkun kanssa kahdestaan tai pienemmällä porukalla.
Ehdottomasti hankalinta on sairastelujaksot (mahatauti ja flunssa), kun ne tuppaa sitten kestämään pitkiä jaksoja.

Onko sulla mielestäsi aikaa nyt tarpeeksi lapsille, jos olet töissä ni miten jaksat pyörittää perhettä siinä sivussa? Juurikin tuo ajankäyttö..
Onko hermot tiukalla, miten saat rentouduttua/omaa aikaa, ja onko teillä miehen kanssa yhteistä aikaa? Kaikki nämä muuttuu uudelleen jos tulee uusi vauva. Kolme lasta on kuitenkin jo iso katras.

Yhteistyössä