Neljännestä haaveilevat tai jo odottavat- ajatuksen vaihtoa olisi kiva saada :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljäskö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neljäskö

Jäsen
30.11.2010
453
0
16
Uusimaa
Täällä ollaan ns. aloitettu yrittäminen. Tai yrittäminen ja yrittäinen :D lähinnä että tulee kun tulee.
Olen tosin 3 aikaisempaakin saanut nopeasti, melkeinpä ekasta kierrosta joten toiveet on korkealla ja jännitys samalla katossa.
Pe-la pitäisi vuoto alkaa, mutta oksettanut jo pari päivää, samoin paleltaa ja muutenkin sellainen ehkä vähän hassu olo.

Jännittää vaan miten neljännen kanssa oikein pärjää, tuoko isoa muutosta kolmeen verrattuna jne.
Ekana tulee mieleen että farmariauto menee vaihtoon, mutta muuten kaikki pysynee aika samana. Isompi asuntokin voisi tosin kiva olla :whistle:

Samoin ystävä/tuttava piirin reagointi jännittää, kun tuntuu että kolmaskin oli jo niin iso juttu. Ja silloin jo kyselivät että ei kai nyt enään sentään tule :O
Jos tässä nyt on toivotusti käynyt niin taidan hetken ainakin olla hiljaa ja antaa todellisen yllätyksen kaikille :D:heart::heart:

Mutta nyt siis olisin lähinnä keskustelutukea vailla. Mitä ajatuksia muilla neljännestä kuumeilevilla on? tai oletko vaikka juuri odottamassa neljättä?

Kaikki tänne vaan :wave:

Moikkelis vaan!

Täällä odotellaan neljättä =) Tai ei oo vielä "virallista" varmistusta asiasta, eli alussa ollaan (rv 6+3), eikä vielä kertaakaan käyty neuvolassa.
Meillä tätä kans hiukan harkittiin, vuoden päivät tai enemmänkin oli sellaista, että tehtäiskö vielä se neljäs :) Enemmän oli mun haaveissa kuin miehen,. mut hänkin sit lämpeni ajatukselle ja kun sitten päätettiin että saa tulla, eikä heti tärpänny, alkoi mieskin olla jo vähän kärsimätön. Joku neljäs varsinainen yrityskerta taisi olla, mutta kolme ekaa on tärpänny heti eka kierrosta, harvinaista varmaan =)

Meillä menee varmaan kans toinen auto sit vaihtoon, täytyis kait kaikki kerralla mahtua matkustamaan, nyt on farmari-volvo ja tavallinen honda accord autoina (vanhoja romuja ;) )
Talo, jossa perheemme asustelee, on vanha rintamamiestalo, jossa olisi aika paljon vielä remontoitavaa, eikä siis mikään kovin suurikaan. Noin sata neliötä asuintilaa 4h+k. Meillä on myös ulkosauna, suihku sentään löytyy sisältä :D Tiedän, että monet tuttavat tulevat kommentoimaan tuota asumista, että meinaatteko vielä mahtua tuohon asumaan.... Ei siis tosiaan riitä kaikille lapsille omaa huonetta. Nyt on yläkerrassa pojalla oma huone ja tytöillä yhteinen. No eihän pikkunatiainen pitkään aikaan huonetta tarvitsee, meidän makkarissa tulee asustamaan alkuun :) (se on onneksi tilava huone)
Mä oon näistä asioista aatellu, että nykyajan ihmiset (ei kaikki tietenkään) ovat hiukan liian vaativia. Mulle riittää vähempikin ja meillä on kuitenkin kaikki hyvin, ollaan onnellisia. Meillä on iso, lapsiystävällinen (ei liian hoidettu) piha, mukavat naapurit, lapsilla kavereita lähistössä, koulu ihan vieressä, hiljainen pihatie, oma talo (eikä kovin paljoa velkaa :)) ja isovanhemmat kaikki tässä samalla paikkakunnalla. Oon aatellu olla pitkään kotona tän tulevan kuopuksen kanssa. Nytkin haluttaisi vaan olla kotona lämmittämässä torppaa ja ottamassa isompia vastaan koulusta ja tietenkin leipomassa ja laittamassa ruokaa ym.

Niin, isommat muksut ovat 10, 9 ja kohta neljä.

Kun aloin kolmatta odottaa sain sellasia kommentteja kamuilta ja tutuilta, että TAAAASKO teille tulee vauva? Kuinka monta te oikein aiotte? Meinaakko alkaa elää lapsilisillä? jne.... noo... suurin osa ihmisistä sentään ihan normaalisti on reagoinu :D Nyt oon jo kertonu sit aika monille ystäville ja ihanasti ovat suhtautuneet, oon toistaseks nyt saanu vain onnitteluja ja sellaisia. Jopa anoppi oli nyt ihan leppoisa :D

Tällaista paatosta tällä kertaa :D

Elli

Heippa!
Meille olis nelonen tulossa näillä näkymin elokuun alussa. La on laskureiden mukaan 2.8.
Aikasemmat lapset, kolme poikaa ovat syntyneet 02/04, 07/07 ja 02/09.

Pillerit jätin pois elokuussa ja olin heti samantien raskaana. Meni kesken rv 5+1, sit oli 1 kierto välissä ja sit taas plussasin marraskuussa :whistle:
Aikasemmat lapset tuli eka, toisesta kierrosta, toista taas kuumeiltiin 1½ vuotta, kolmas tuli kans toisesta kierrosta ja melko pian nyt tämä nelonenkin onnisti( toivoa saa tietenkin että pysyy matkassa)
Pojalle meillä olisi jo nimikin valmiina :D , mutta olishan se kiva 1 prinsessakin saada tähän ukkolauman keskelle :heart:
Mulla on ikää 32v ja mies on 40. Täällä Pohjos-Savon suunnalla asustellaan eli synnärinä on KYS.
Nyt pitää lähtee pienten kans kerhoon! :wave:

Heissan vaan!

Täällä olis myös nelonen tuloillaan. Laskettuaika on heinäkuun loppu -elokuun alku, alkuraskauden ultraan mennään 11.12 kattomaan missä mennään.
Täällä ei paljoo keretty yritystä aloittamaankaan kun jo tärppäs (toisesta kierrosta) ja hiukka kyllä yllätyin :) Meillä mies toivoi lisää lapsia, ja onkin onnensa kukkuloilla. Ja niin olen kyllä minäkin :)
Me ollaan ukon kanssa molemmat 32v ja kotoo löytyy 9v tyttö, kohta 4v tyttö ja 6kk poika. Me ei olla vielä kerrottu asiasta, mun paras ystävä vaan tietää. Alkuraskaudenultran jälkeen sit ehkä uskaltaa jo puhuakin:) Synnärinä meillä on KOS. Neuvolaan oon jo soittanut ja eka aika on 10.1.11 en olis muuten vielä soitellutkaan, mutta me kun ei täällä kaupungissa synnytetä ni pitää lähete mennä ajoissa helsinkiin :)
Täällä kyllä pieni pelko tietenkin et onhan siellä massussa joku vai ei..

Neljäskö
Onnea yritykselle!! Toivottavasti olis jo tärpännyt!

Karvatonkoira ja Elli
Onnea odotukseen!!!

Lehdetönpuu kera kukkivanoksan

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille Elli, karvatonkoira ja Lehdetönpuu vastauksista. Kiva saada postia :D

Mulla ollut nyt useamman päivän vähän huonoa oloa ja mies pari iltaa sitten kysyi vähän ehkä jopa kauhuissaan tajutessaan tilanteen, että onko tuo sitä ns.aamu pahoinvointia :xmas: johon mä hieman hymyillen vastasin että ehkä, tää vaan kestää aamusta iltaan :x
Voihan se olla mielikuvituksen tuotettakin kun niin odottaa plussaa ekasta kierrosta (minäkö malttamaton) :saint:

Ellei su ole alkanut niin ryntään heti itseppäisyyspäivän jälkeen apoteekkiin sillä mulla olisi ens pe työpaikan pikkujoulut jota jo vähän kauhuissani odotan. Ei taida mennä antibioottikuuri- juttu läpi, joten pitäisi keksiä jokin muu veruke. Mutta jospa mä kuitenkin malttaisin mieleni ja odotan ekaksi onko kukaan/mitään vielä tulossa.

Mulla kanssa haaveena jäädä ens syksynä kotiin sillä toinen lapsistani aloittaa koulun ja uskon että hänelle, toisin kuin reippaalle esikoiselle äidin kotona olo on ehdoton lähdön kannalta ja muutenkiin että olen tukena enemmän kuin 3-vuorotyössäni joka sekoittaa arkea paljonkin toisinaan..

Meillä on siis aviomieheni kanssa 03, 04 ja 08 syntyneet lapset. ja naikkarille kävisi neljännenkin kohdalla matka :)

Mä jään tänne jännittämään itseni kanssa ja toivotan jo teille oikein onnellista alkuraskautta :hug: Toivottavasti pääsen pian joukkoon liittymään!!!
Ihanaa v-loppua ja mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Yhteistyössä