* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Ilman mitään sen kummempia oireta menkat alko... Että se olis sitte siinä.
Mut saa poistaa listoilta. Taidan jättää tän homman ja yrittää keskittyä johonkin muuhun.
Kovasti plussatuulia kaikille !!

kokkeli no harmi..... ei tässä itelläkään mitenkään täysillä yritys jatku, mut täält on hyvin vertaistukea saatavilla :) onnea jatkoon sulle :wave:

mä koitan pitää itteeni lämpöisenä.

ja tänään haen punaviiniä :) koskapa silmiini osui teksti, et raskaaksi aikovan olisi hyvä nauttia esim punaviiniä, sen foolihappojen suotuisuuden vuoksi. NOH, tuumasta toimeen :p
siinähän tuo pääkoppakin samalla rentoutuu, ja tiedä jos saisi isännän vieteltyä pienissä sievissä :D :D :D

ei oo pelkoa, sillä mies on tän päivän työporukan virkistys-päivässä....hmmm luulenpa etten kovinkaan ajoissa saa sitä takas kotiin saati ei TODELLAKAAN selvinpäin...
eipä näitä usein ole, eikä se muutenkaan baareissa tykkää mennä, mut huvittavaa lähinnä aina nekin kerrat. eikä ole paha päissään, paitsi kun tietty raja tulee vastaan niin alkaa haastaa riitaa ja vaatimaan keskustelua :D hahahahah niin mä sen sitten aina saatan sänkyyn ja nauran sille aamulla ...

no, ite oon nyt taas VAIHTEEKS kieputellut tätä työasiaa, ja todennut että jos meille se neljäs vielä suodaan, niin uskon että työasiatkin järkkääntyvät ennen pitkää. mitäs sitä etukäteen stressiä kantamaan tästä, kun enhän oo ees raskaanakaan vielä :LOL:

huumori on mun valttini jaksaa arjessa, sillä pötkii pitkälle :D

No, voisin mää täälläkin olla, kun tekin ootte niin kivoja. :)
Mulla siis nyt 2/34, ja yrityskerta 2. Uskon kyllä, että en ovuloinu ollenkaan tuossa eka kierrossa km:n jälkeen oli niin lyhyt se ovisplussa (mulla normisti 2 päivää). Mutta kyllä se taas siitä. Helmi-maaliskuun vaihteessa aion todellakin plussata! :D

(Ryystää greippimehua sotanaamiossa, ryyps...)

Viimeksi muokattu:
hahah, mulla se punaviini kehissä :D
mies tuli duunireissun virkistyksiltä, ja nukkuu jo känniään pois.......

tosin tuli kuulema mun ja lasten takia himaan, porukka jäi jatkamaan, mutta me ollaan niiiiiiiiiiiin rakkaita ja niiiiiiiiiiiiin ihania ja mä oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin rakas... :D

ihana känninen mussu :heart:

eli panna ei tänään :LOL: luoja et mä haluaisin sitä siltikin... mutta en henno koskaan herättää.... katotaan huomenissa sitten.. ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana........ :D

wandii jatka pois vaan, pal kivampaa tääl hengaa kun on juttuseuraa :D

No me sua Wandii jo aiemmin odoteltiin kun ehdittiin huomata, et kävi huonosti. Et tervetuloa vaan :). Mieluiten tietty oltas pidetty sut odottavissa, mutta minkäs teet.

Woi kokkeli :( :hug:

FG: Yök, mä mieluummin otan foolihapponi pilleristä kun pullosta. Punkku on jotain niin hirveetä kuraa, etten tiedä pahempaa.. Muutama vuos sitten olin kaverin kans syömässä hän sitten halus, et tilataan lasit punkkua. Tilas jotain ja sano, et tää on sitten tosi hyvää.. :x Mun meinas jäädä pihvitkin syömättä:LOL: Mä oon tämmönen "limuviinojen" nauttija.. Siideriä vahvempaa ei mee alas.. ja harvemmin sitäkään..:)

Mulla on nyt kans noi greipit, tääl mein tuppukyläs kun ei myydä greippimehua enkä aina viitti lähtee vaan sen takia 10km päähän isompiin kauppohin niin verigreippejä vedän yhden päivässä. Nams!:p En tiennykkä, et ne on noin hyviä!

-27.. voi venäjä.. :mad:

WANDII mäkin tykkään kun oot täällä meidän kanssa jutskailemassa mutta toivon että kaikki siirrytään kohta yhdessä tonne odottaviin kuiteskin ;)

KOKKELI Voi hitsi & pahoitteluni! Ymmärrän sua kyllä.. Voimia!! :hug:

ALKOHOLI ei mullekaan maistu kun siideri. Punkku on pahimmasta päästä, en voi edes maistaa :/ Harvemmin tulee muutenkaan juotua.

-24 BRRRR! Onneksi kuitenkin jopa +15 sisällä ;)

Korvapuusti

Moikka!

Kiva Wandii kun tulit meidän kanssa tänne höpiseen :=)
Voi kurjuus kokkeli :( ehkäpä vielä palaat tänne...

Minäkään en kovin juo,joten tabletteina kaikki tännekkin ;) Kylmä on, kurjaa kun ei oikein noi koiratkaan kestä lenkkeilyä ja koitan nyt olla hiukan vähemmällä liikunnalla että tää kierto pysyis tasasena. Voi tietty olla sattumaa, mutta heti kun vähensin juoksemistani niin menkat tuli?!

Meillä jääty keittiön hana ja ompas kiva kun ei voi tiskata.....Esikko meni kaverilleen yöks, tosikolla oli luistelua ja sieltä otettiin kaveri hänelle mukaan, käytiin kaupassa ja nyt on ruoka uunissa. Tänään ois koiranpesua ja putousta, sekä miehen viettelyä ;)

punaviinit oi niitähän on VALTAVASTI eri makuja!!! jos on kovin tanniininen, saa takuuvarmasti pään kipeäksi jo parista hörpystä.
ite oon ollu alkossa joskus töissä, opetellut maistelemaan mikä sopii kalan, mikä kinkun, tai kanan kanssa.
Suosikkina on chileläiset. Täysin Merlot-rypäleestä oleva viini on pehmein ja parhain mun makuun.
Viini on siitä hieno aine, ettei sitä JUODA :D Sivistyneesti lasi-kaksi, hyvässä porukassa maistuu enemmänkin... Viinakset on taitolaji, meillä viinillä kruunataan illallinen tai hyvä leffa kahden kesken. Lasten nähden voi sen verran ottaa, että näkeevät kohtuukäytön. eikä ole mikään pelottava ajatus jos vanhemmat ruuan kanssa ottaa viiniä, tai parit saunaoluet...
viski ja konjakki on myös hyviä, makuja on todellakin vaikka ja kuinka....
makeista en ite taas pidä ollenkaan.

me on miehen kanssa nautittu löhöily-päivästä, lojuttu sikin sokin sohvalla, nukuttu päikkäreita, katottu telkkuu. aivan ihanaa, kiireetöntä päivää saatu viettää... :heart: niin on kylmä että eipä kanssa koiran lenkitystä tarvii miettiä. mä olenki ollu tekemättä YHTÄÄN mitään koko päivänä :D ruuatkin tilataan valmiina tänään :D

Ai että -27 hyrrr??? Kokeilkaa kymmenen astetta enemmän. Täällä on hiponut tänään neljää kymmentä pakkaset. Koiratkaan ei käy kun pikapissoilla ja paska jäätyy ennenkuin tömähtää pyllystä tantereelle. :LOL:
Meillä on kunnan vuokra-asunto nyt kun oma on tekeillä ja lämpöä onneksi piisaa.

Mulla on siis vakkarimarjaviinipullo (väkevä) aina kun alkaa menkat. Siitä sitten parantavaa seuraa tosiaan. Minäkään en ole punkun ystävä (no joo, seurassa menee), mutta valkoviiniä kyllä voisin juoda vaikka illasta äijän kanssa lasin. Mutta niissäkään ei mitään makeita litkuja haluta kipata. Olen kyllä halunnut opetella enemmän sitä punaviininkin juontia, mutta jos tässä raskautuu, niin ei vielä kannata alotella.

Keiju-81: Mulla on ollu aiemmin vaikeuksia kierron kanssa, kun olin sen verran hoikkanen. Mulla kolmen kilon tiputus painossa tarkottaa kuukautisten poistumista kuvioista... Mutta onneksi pysyn aika tarkoin just ihannepainossa, kun ei mieti yhtään syömisiäni. Uskon, että kova treeni tekis täsmälleen saman. Kysymyshän on siitä rasvaprosentista. Se pitää olla yli tietyn prosentin (mikä se kelläkin sitten on, varmaan yksilöllistä), että kierto ei häiriinny.

Ja noista huoneista. Meillä on vanhimmat pojat yhteisessä huoneessa ja odottavat omia huoneitaan kuumeisesti. Uuteen taloon tulee neljä makkaria, joten kaksi nuorinta on sitten jossain vaiheessa samassa, kunnes nuo vanhemmat pojat ymmärtävät pakata laukkunsa. :D

Viimeksi muokattu:
Hyi kamala! Mä niin en ikinä muuttas jyväskylää pohjosemmaksi! :D Vaikka lappi on varmaan ylipäätään upea paikka (kerran käyny kittilässä, yli 10v sitten) mut en tiedä osaisiko sielä asua kun todellakin on tottunu, että pakkanen ei sen 30 yli mene, kun ehkä kerran ja sekin yöllä.. Niin muutan floridaan kun pääsen eläkkeelle! :D Miehen sedällä on "mökki" savukoskella, siellä tarvis kyllä ihan oikeasti käydä.. Muttei talvella =)

Nyt ei ollu enää kun -22.. Siinäkin jo kyllä ihan liikaa, semmonen -5 on hyvä.
Täälä tosiaan herätty, kuuntelin klo.6.33 kun esikoinen ravas vessassa, tuli kuiskimaan, et kissa on hänen sängyssään ja sitten, et saavatko he mennä jo alas (taivaalle kiitos plustv:stä) Huvittavaa vaan, kun poika oikein uhos, et hän sitten ihan varmasti nukkuu ainakin kymmeneen asti.. Empä mä sitten enää ittekkään unta saanu ja kuopuskin rupes huuteleen, et pue jo äiti :LOL:

Jaaha sitten aamupalalle,kahvia ja greippiä :p

Huomenta!

Sain eilen illalla plussan ovis-testiin :) Jee!! Mitä mieltä olette pitäskö tänään vielä tässä aamusella houkutella mies makkariin? Ollaan puuhailtu kp 16,17 ja sit eilen ;) mies lähtee tänään ip reissuun ja mietin et pitäskö sitä ennen vielä koittaa, vai riittääkö nuo kerrat?

fourth gift: kuulostaa ihanalta tuo teidän päivä :)

Wandii: joo minä laiduin aika paljon tuossa loppu kesästä. En ole saanut painoa nousemaan, mutta olen koittanut juosta vähemmän ja syödä rasvaa enemmän. Kyllä tää tästä,aina kun alkaa meneen "juoksu himot" yli, niin mietin tätä vauva-projektia <3 mutta ei mulla oo kyllä ennen liikunta tai paino vaikuttanut mihkään?! Ehkä se on jo tää ikä? ja en edes kyllä ole laiha ;)

Täälä on kylmä :( Harmittaa kun ei oikein voi ulkoilla lasten kanssa enään noin kovassa pakkasessa...

• Tykkää
Reactions: Wandii
Keiju-81: Oon jostain lukenu, olisko pesu:n sivuilta, et kaikista parhain aika olis niihin puuhiin aamulla ja valot päällä..:saint: Toki eilinenkin pitäs kyllä riittää, jos mennään sillä taktiikalla, et bingotaan jokatoinen päivä.

Ja hei, sä oot kyllä tosi laiha. Siellä pesu:n sivuilla mainitaan myös, että rankka treenaaminen vaikuttaa negatiivisesti näihin puuhiin.

Äiti maa: en oo kuullutkaan et aamulla ois "paras" no noi muut kerrat paitsi eilinen ollaankin kyllä lemmitty aamulla valossa ;) Ehkä minä vielä tuon rakkaan makkariin vien aamusella,pitäisi keksiä noille lapsukaisille jotain puuhaa?! Noh ehkä katsoisivat telkkua sen aikaa ;)
Ja en mä nyt usko raskauteen täst kierrosta, kun vasta hormoonit ja kierrot tasottuneet,mutta suunta on oikea!

kurkin varovaisesti.. :D elikkäs kuume/haave kasvaa.. :) siis ja ollaan ukon kanssa jo vaiheessa; jos kumiukkopaketin jälkeen jäis pois ehkäisy ja sit se pikku neljä sais luvan.. (tosin viime yönä ohop, ilman mitään tuli öö öö) *nauraa* <3

ja siis meillä lapset 6.v, 2.v, 10:kk:tta.. :) ja siis pikku neljä haaveena, no tässä jossain vaiheessa.. :) ei siis ole virallista, mutta tulee kun tulee ja siis mulla haaveet jo korkeella.. :) ja nyt siis kp ois 7/28 ja mun lapset ultrissa aina todettu pari päivää nuoremmiks, joten mun ovis on aina siis melkolailla pian menkoista; joten hiukka jännättävää.. :D mutta virallisesti en listalle vielä tule, mut siis no lurkin nurkissa.. :LOL:

Tervetulloo äizikkä! Sun jutussa oli mulle käsittämätön lause. Jos lapset on todettu ultrissa laskettua aikaa nuoremmiksi, niin ne on saanu alkunsa kyllä myöhemmin eikö vaan, vai mitäköhän tarkoitit? Ja silloin sun ovis ei ole aikaisin, vaan myöhään. Tuolla kierrolla kai se laskennallinen päivä olis jotain kp 14. :D

Täällä siivotaan, huoh! Meillä on aina se ovisplussan jälkeinen muhinointi tuonut tuloksen. Ihan siinä oviksen täsmällisenä ajankohtana ei taida enää vaikuttaa, kun ei ne simpat ehi uida munanjohtimiin. Joten kyllä tuo määrä kuhertelua keiju-81 varmaan riittää. Parempi aiemmin kuin liika myöhään. Ja vaikka se tuntuukin äklöttävältä, niin ei kantsii heti mennä heittään niitä pönttöön. Jalat ylös ekkana ja sit sinnittelee aamuun tai puoli yötä alapää tahmeena ennenkuin menee pesulle. Ei oo kivaa, mutta mitäpä sitä ei tekis...

sekavaks meni, joo no siis, mun lapset ulrassa saanu aina pari/kolme päivää lisää ikää.. :) eli siis ovis on kierron alussa.. :) se on kun kirjottaa samaan aikaan, juo kahvia, ja vahtaa muksuja ympärillä; pätkii ajattelu (ja muutenkin tuntuu, että lapsia tulee, ja äitillä lahoo pää entisestään, onneks päätäni ole mihinkään unohtanu!).. :D mutta siis nurkissa lurkin.. ;)

on vielä aika paljolti mielessä, jos ja kun neljä tulee; tarttis isomman auton+asunnon, yms; mut toisaalta mun mielestä asuntoon kyllä mahtuu hyvin.. :) ukolle sain eilen puhuttua siitä että se neljä ois kiva?! se vaan tokas että on pohtinu samaa, kun minäkin; meillä siis haaveena iiiiiiso perhe noin kuutisen lasta.. ;)

ja siis jännästi mieli muuttuu, kun noi meidän kakkonen ja kolmonen on ikäerolla 1.v.2:kk:tta; ja pohti tietyssä vaiheessa ettei koskaan enään (pimeenä valvottuna yönä), mutta mutta mutta; mieli muuttuu.. ;)

Tervetuloa äizikkä, kiva saada lisää poppoota tänne. Kyllähän me vielä kerittiin makkarin puolelle aamusella miehen kanssa ;) Joskus kyllä saa olla aika kekseliäs kun lapset kotona, onneks ovat vielä noin pieniä...

Minulla on huomena siivouspäivä ...pitää olla ahkera, että saa kaikki tehtyä ennenkun esikko ja tosikko on haettava.

Syöttekö te paljon arkena ja vloppuna karkkia ja herkkuja?? Saako lapset myös vai syöttekö salaa, jos syötte?

no tota meillä siis syödään karkkia ja paljon.. :D tosin siis vaan äiti syö salaa yksinään.. :LOL: jääny pahoja tapoja raskauksista esim. yösyöntiä ilmenee toisinaan.. ;)

no siis meilläkin toi seksi on kyllä se asia mikä saattaa vaikuttaa tohon lapsilykkyyn nyt ainakin kun tosissaan me jaetaan makkari molempien pienten kanssa (toistaseks, toi 2.v. pitäis kyllä alkaa siirtää isojen poikien sänkyyn).. :) noo, vaatii tosissaan kekseliäisyyttä ja sitä et on vaan jaksamista yleensä.. :D

ÄIZIKKÄ Laitoin nyt sut kuitenkin listalle koska epäilen että tuut käymään täällä meidän kanssa juttelemassa kuitenkin ;) Jos haluat että poistan niin teen sen tietty!

KARKKIA meillä syödään aika harvoin ja silloin kun lapset nukkuu. Lapset saa pe iltana yhden pienen askin tsm ja se on siinä. Viikonloppuisin ei herkutella sen enempi kun arkisinkaan. Mä oon kova syömään suklaata mutta oon tämän vuoden ainakin laiharilla ;)

Nyt vaaleja seuraamaan...

Korvapuusti

äizikkä tervetuloa munkin puolesta, tiedän todellakin tunteen et miten voiskaan onnistua raskautuminen kun on valtavan väsyny iltaisin...

nukkumiset isot nukkuu yläkerrassa, tää pienin meidän kanssa samassa huoneessa, omassa pinnasängyssään huoneen toisella reunalla. mä en kerta kaikkiaan voi sietää ajatusta että kaikki nukkuu samassa sängyssä.... omien unien laatu on parempaa kun saan oman tilan.

jos neljäs tulee niin tulee nukkumaan myös samassa meidän kanssa, sitten vaan hankitaan sille oma peti. iso makkari niin ei hätää. oisin siirtäny tuon pienen jo omaan huoneeseen jos meillä ois alakerrassa tilaa. yläkertaan en halua viedä. sit tarttis olla jo itkuhälytintä ja meno menis hankalaks.

ovis-aika lähenee, mutta minkäs teet...... ei auta kuin toivoa että arkeen tulisi hengähdys, sellanen että ehtis läheisyyttäkin nauttimaan. enemmän.
me ollaan illat niin puhki, mutta ymmärtäähän tuon, molemmat painaa kokopäivätöitä ja ilta ollaan yhdessä lasten kanssa.
meille on tärkeää viettää aikaa niiden kanssa, ihanaa kuinka mies osallistuu myös.
että toisaalta vaikka tää nelos-prokkis kestääkin nyt niin kestäköön, nautitaan näistäkin enkä ite kyllä mitään painetta ota, että nyt on pakko nyt on pakko... yritys on ja jos väsyttää ni väsyttää :)

ehkäpä sit joku viikonloppu tarvii laittaa muksut hoitoon niin sitten ollaan vaan kiireettä kaksin. joskos tulosta syntyis sitten siitä :)

karkit ja herkut meillä on karkkipäivä, kaikilla. joskus päivisin lasten ollessa koulussa saatan lipsua, mutta muutoin pitäydytään tuossa sovitussa.
inhoan sipsejä sun muita, suklaata en voi paljoa vetää saan mahan kipeäksi. mutta karkit menee ja se onkin joskus kamalaa kun sitä alkaa tehdä mieli, kuola valuu suupielistä ja kauppaan ei pääse :D tuska mä sanon!!!!! ;)
mies sitten saattaa töistä tultuaan käydä kaupassa niin tuo jotain jos tietää mun olleen aivan karkin tarpeessa :D hahahah

eikä mulle maistu oikeen edes iltapalakaan, yösyönnistä puhumattakaan. elän säännöllisen ateriarytmin/lautasmallin mukaan. joten nälkä ei olekaan enää illalla...

Huomenta

Meillä on karkkipäivä aina lauantaisin. Lapset saa ostaa yleensä hiukan irtokarkkeja ja sitten saavat ehkä limua saunaan ja illalla popparia :) Meillä tosikko ei oikein sö mitään makeaa,mutta se ostaminen on SE juttu :) minä olen ihan makea-addikti,siksi en sitä enään kovin syökään. Muuten meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa.

Onko teillä ovis-kivut pahentuneet iän tai synnytysten myötä? Mulla oli eilen illalla sellaiset kivut millä olen lähtenyt synnyttään...noh mulla on ollu kyllä tosi helpot,kivuttomat ja nopeat synnytkset,mutta silti. Mä en muista et oisin koskaan tommosta tuntenu. Limaa ja nippailuja ollu ja sit ite oviksen aikaan on ollu kuumeinen olo ja kyljissä tuntunu kävellessä semmosta tärinä kipua. Nyt oli kyllä ihan jotain mega-juttua.

fourth gift: Ei siitä makkari elosta kannata ottaa paineita,onneksi teillä on läheisyyttä ja molemmat on samoilla linjoilla. Mekin ollaan paljon lasten kanssa ja tehään koko poppoo asioita vloppuisin ja arkisinkin. Mies osallistuu paljon koko palettiin. Mun mies on yöeläjä ja minä aamu, joten siinäkin on ollut haastetta :) meistä on tullut vuosien aikana kekseliäitä ja niin luottavaisia toisia kohtaan ettei mikkään oikein hetkauta meidän suhdetta. Paljosta ollaan selvitty ja vieläkin odotan toista kotiin reissuilta kuin teinityttönen <3

Millaiset teidän synnytykset on olleet? kauan kestäneet yms? Minulla helpot eka kesti 2h,toka reilu 1h ja viimosessa kerittiin sairaalaan ja kiipeemään sänkyyn niin pikkuinen jo tuli. Mulla ei ole mittään kunnon kipuja,kaikki tulleet ilman mitää lääkkeitä. Mulla on vain hiukan selkäsärkyä ja ponnistämisen tarve sit just kun ovat jo hollilla. Hiukan pelottaa, etttä tulisko tää 4 vielä nopeemmin?! Vaikka eihän se välttämättä niin mene ja onneksi asutaan nyt sairaalan lähellä:)

Meillä ei oikeastaan ole määritelty karkkipäivää, mä saatan joskus kaupasta tuoda tikkarit enkä katso mikä päivä on. Mulla ei ole lapsenakaan koskaan ollut, enkä mä jotenkin ole osannut ottaa sitä meillekkään. Aika vähän lapset herkuttelee, noi enempi taitaa syödä hedelmiä muutenkin. Keskimmäinen ei muuta söiskään kun kasviksia ja hedelmiä. Miehen kans saatetaan sitten herkutella kun lapset nukkuu, mut nyt yritetään sitäkin vähentää ja ihan kunnolla.

Synnytykset: Eka n.8h ja imukuppi. Vedet meni kotona ja sairaalassa sydänäänet romahti, napanuora 2 krt kaulanympärillä. Aika kamala eka synnytys, mä en varmasti olisi niin nopeasti toista edes ajatellut, ellei se olisi tullut salaa :heart:
Toka 13h vasta kun kalvot puhkastiin niin mimmi oli sylissä alle viidessä minuutissa. Kolmas 9h, tässä kohtaa osasin jo pyytää, et puhkotaan kalvot jos taas alkaa kestämään. Ja näin tehtiin, taas puhkomisen jälkeen neiti parissa minuutissa sylissä. Ekasta oli epiduraali, tokasta ilokaasu ja kolmannesta ilokaasu ja lähes väkisin laitettu spinaali. Lääkäri vaan meinas ettei täälä kenekään tarvi kärsiä, mä olisin kyllä pärjänny ilmankin :) Ja samainen lääkäri meinas, et mä olen ihmeellinen synnyttäjä kun en huuda tai vaikeroi. Mut se on vaan mun tapani keskittyä, menis varmaan kontrolli jos alkaisin rehaamaan.

Ja hei juu, on oviksesta tullu jotain ihan kaameaa synnytysten myötä, en muista et koskaan aiemmin se olisi ollut näin kivuliasta! Ja kun tosiaan ovis pitäs olla 17.2-21.2 niin mä kipuilen jo ens viikonloppuna.. |O:kieh: Et juu, hellurei ja hellät tunteet vaan..

ovis-kivut aivan jäätäviä jotka joka synnytyksestä pahentuneet...

synnytykset eka 7h limatulpasta. kalvot puhki, epiduraali liian myöhään, taju kankaalla kivusta... 12 tikkiä...

toka 5h 15min, kalvot puhki, samantien ponnistusvaihe 4 min

kolmas 4h 15 min. kalvot puhki, paracervikaali aivan loistava! 5 min ja pimu ulkona.

ja siis nää kaksi viimeistä ovat tyttöjä jotka syntyneet jämptisti laskettuna aikana, esikoinen oli viikon myöhänen :)

Yhteistyössä