Neljättä kuumeilevat TALVI -13 v2

Voi ei äizikkä :hug: Olen pahoillani :( Kurjia uutisia. Toivottavasti teille tulee uusi tärppi pian!

Romanssikin on saanut kokea yhtä sun toista raskauksien kanssa. Silloin kun mulla eka raskaus alkoi (vuoden yrittämisen jälkeen), olin ihan onneni kukkuloilla. Maailma romahti siinä vaiheessa kun se menikin kesken, enkä sen jälkeen ole oikein osannut olla stressaamatta yhdessäkään raskaudessa...

Tambersille vielä hurjasti onnea. Odotuspuolelle mahtuu jos siltä tuntuu :)

Onnea ja tsemppiä kaikille kiertoon!
 
kiitos tsempistä, ootte ihq.. :kiss:

mä nyt vaan toivon että ne kilppari kokeet paljastais ton vajaatoiminnan, pahinta olisi jos maanantaina lääkäri soittais ja sanois että ei noissa mitään vikaa ole.. :headwall: mä oon nyt nettiä kaivanut ja noita kilpparinvajaatoiminnan juttuja lueskellu, ja noista oirelistasta minkä kaivoin sain 18/25 (kymmenen pitäessä paikkansa, pitäs kokeet ottaa), myös varhaiset keskenmenot on todella yleisiä tohon liittyen ja kiertojen heittely.. :/

elikkä aika valoisalta alkaa näyttämään loppuen lopuksi, ja nyt peukut pystyyn että lääkitys saatais kohdilleen, ja raskaus alkamaan.. ja sitten noista sivuista luin sitäkin että toi vajaatoiminta usein on myös taustalla r-myrkytyksessä, ja r-diabeteksessä (mulla siis ollu molemmat) eli kuinka kauan toi siis onkaan kummitellut?? ja miten mulla vasta nyt aletaan asiaa tutkimaan?? ja mä tosissaan aion tapella mulle jonkin lääkityksen, en enään suostu että kierto venyy noin 90 päiväseks.. jos toi kunnallinen ei suostu tekemään mitään, varaan yksityiseltä ajan. :) kun siis alkaa jo järki loppumaan tän kehon oikkujen kanssa, riittää jo.. :vampire:

(kp 5/ ?) oottelen vaan että loppuis vuotelu, ja päästäis aloittaa vauva projekti uudestaan.. :) (jotenkin nyt tuli vaan lisää vauhtia raskautumis haluihin, ihan pimeetä sinällään) :) ja sais tulla maanantai ja tulosten saanti aika.. :)

äizikkä :heart:
 
Äizikkä pahoittelut, olet nyt kyllä joutunut kokemaan ikäviä juttuja, toivotaan et nyt olis syy löytynyt ja lääkityksen myötä asiat saataisiin toimimaan normaalisti!
Kyllä kuulostaa et jokainen meistä on joutunut kokemaan ikäviä asioita, mutta ne on varmasti tehneet meistä vahvempia.
On: täällä ei kummempia oireita, vielä toki aikaista kun viikon päästä vasta on jännähetket.
 
Hui kun on menny aika taas kauheen nopeesti. Oltiin viime viikko hiihtolomalla, enkä käyny koneella kertaakaan..

äizikkä halaus ja paljon voimia sinne. toivotaan, että apu löytyy pian. Joko sait vastauksia?

Romanssi peukut sun jännälle, koska jännätään?

ON: kp21, dpo 2-4. kait. perjantaina sain matalimmat lukemat aamulämpöihin, mutta vasta maanantaina ne oli riittävän korkeella siihen, että ovis on ohi :)
 
Jos oikein laskin niin nyt menossa olisi kp25/28-30. Pengoin pesuhuoneen kaapin kätköissä olevaa pussukkaa ja yhden raskaustestin löysin, joten en testaa ennenkuin ihan aikaisintaan perjantaina. Nyt luultavasti on tuo lyhyempi kierto joten menkat alkaa su,, jos alkaa. Toivottavasti ei ala.
Mulla kipeytyy rinnat aina oviksen jälkeen joten siitä ei voi päätellä mitään raskauteen viittaavaa.
Nyt on ollu työelämässä niin paljon mietittävää et ei ole ehtiny oireita kuulostella. Ja useamman päivän yritellyt flunssa on nyt iskeny päälle joka sekin vaikeuttaa oireiden tulkintaa. Mutta ehkä niitä oireita ei edes ole, vähän epäilen että tämä kierto päättyy kuten edellisetkin, jäi niin vähiin touhuilut oviksen aikaan.
Vaikka ei kai sitä tarvita ku se yks kerta jos se osuu kohilleen! =)
Mitäs Äizikälle kuuluu?
Ja muille,, aika hiljainen tämä pino tällä hetkellä, vink vink.
 
Romanssi mullakin on samanlainen piilo kodinhoitohuoneessa, 2 ovistestiä ja 3 raskaustestiä siellä näky olevan. Joskus tilasin huvikseen (?) niitä sofi -testejä ja ainakin nuo ovistestit on kyllä ollu aika hanurista. En vaan saa selvää niistä viivoista, että onko ne minkä värisiä, niin oon sitten lähinnä käyttäny niitä sitten raskaustestin tilalla :D

Mulla menee kans ovikseen aikaan/jälkeen tissit kipeeksi, huomaa illalla kun löysää liivit pois, niin sattuu hetken, mutta sitten siihen tottuu..

Meillä kans on niin arpapeliä sen ajotuksen kans, että säännöllisesti kyllä joka viikonloppu, kun mies on reissutöissä ja mulla näkyy aina osuvan päivät keskelle viikkoa :D Eihän me nyt silleen ees varsinaisesti mitään yritetä, mutta ei kyllä ehkästäkään ;) Joka kuukausi minä kyllä toivon, että kun nyt osuis viikonloppuun ja tällä kertaa osukin, joten nyt sitten on jo ihan realistiset mahdollisuudet onnistua..

Tullaan aika korkeelta alas joskus ens viikolla!
 
Mä oon kokeillu joitaki apteekin, sofin ja pc:n ovistestejä. Olis ehkä kannattanu valita vaan yksi merkki niin viivojen ja oviksen ajankohdan arvaileminen olis helpompaa. mulla noi kaikki on näyttäny hyvin, sofi oli ainut joka näytti lähes tyhjää testiviivan paikkaa tosi lähelle ovista ja juuri ennen ovista vasta viiva tummui nopeasti. Muut merkit on näyttäny koko ajan haaleaa ja vähitellen tummuvaa viivaa.
Eilen illalla tunsin ehkä neljä selkeää nippaisua tuossa vas. puolella alamahaa, heti mietin että mitähän mitähän.. Normaalisti sitä ei ees kiinnittäisi huomiota tuollaisiin!:-D
Reissutyö kyllä huomattavasti vaikeuttaa tätä hommaa. Meillä lisähaasteita tuo vuorotyö mutta ei varmastikaan niin paljon kuin tuollaiset reissutyöt.
 
No mä ainakin totesin nuitten kans, että jos joskus aion silleen tosissaan ovista testata, niin se testi ei ainakaan ole toi sofi! Toinen on se david, sitäkin oon joskus kokeillu ja siinä on ihan yhtä surkeet viivat.

Tottakai sitä nyt kiinnittää huomion jokaikiseen nipistykseen ja kolotukseen, vilutukseen ja herkistelyyn ja syömisiin ja makuihin suussa ja ja ja.. :D Jännää!

No kyllähän ne vuorotyötkin varmasti vaikeuttaa, pitäis löytää aikaa, että molemmat on samaan aikaan kotona ja vielä aikaa, että kerkeis ja jaksais jotain tehäkin!

Taitaa mennä ihan kaksinkeskusteluksi. Missä muut???
 
No voi hyvää päivää! Täällä ihmeestikummasti kp1/26-28-30. En ollut yllättynyt siitä että en ole raskaana vaan siitä että ne alkoi näin aikaisin!! Ei oo kai koskaan ollu näin lyhyttä kiertoa.
No säästyinpähän turhilta piinailuilta kun en ehtiny edes aloittaa koko piinailua ja jännäilyä! :-D
 
Viimeksi muokattu:
No ohhoh! No todellakin säästyit piinailulta. Tää ei osaa kyllä sanoa nyt mitään järkevää.. :O Vuotaako ihan normisti vai vaan vähän? Kerran yhellä kaverilla tiputti pari päivää ja alko pari päivää ennen ku ois pitäny, loppu ku seinään ja oli raskaana.

Mullaki on pari kertaa ollu kierto alle sen 30, mutta yleensä ei.
 
hmm.. kp noin 14?, ja kun terkkarista ei löytynyt mitään (lääkäri ehdotti e-pillereitä kierron tasoitukseen, kieltäydyin, yllätys yllätys), ja ei kuulemma mitään vikaa ole, tässä nyt vaan odotellaan.. :/

tosin satuin halpoja ovistestejä löytämään, ja päätin sitten että kokeilen niitä tämän kierron, että jooos kierto temppuilee (toivottavasti ei enään) ; varaan yksityiselle gynelle ajan, mutta parempihan se on että löytyy mahdollisimman paljon tietoa kierrosta ennen sitä.. :) ja asiasta kolmanteen, melkeinpä plussaa ovistesti (aika lähelle tasavahvat viivat) näyttää ja kipuilee ja talletuksia tehty; ja vielä aattelin ukon muutamasti kellistää.. :saint: sitten vaan odotellaan.. :) ja vielä olen tutkinut hormonitoimintaa tukevia vitskuja, ja niitä myös syöntiin.. :)

ja tuntuu että ihana kevät aurinkokin piristää mukavasti.. :)

ja mieskin alkanut kuumeilemaan kiitettävästi, alkanut näkemään unia vauvoista, ja telkasta kaikki vauvat bongaa, ja sanoo vaan katso, muistatko ***** kun oli pieni vauveli.. meidän lapset on niiiiin isoja jo.. :heart: hauskinta oli kun hän kertoi nähneesä unta että meillä oli vitoset, eikä kuulemma edes ollut painajainen (lohduttelin toki ettei yleensä luomuna tule kun yksi tai kaksi).. :heart:

äizikkä :heart:
 
Äizikkä kiva kun tulit kertomaan kuulumisia!
Me ollaan oltu täällä Hömppään kans kaksistaan aika pitkään, missähän ne muut aikaansa viettävät kun eivät tänne ehdi:D
Kyllä täällä vuoto alkoi yhtä runsaana kuin aina, ei toivoa siis. Olikohan mulla ovis aiemmin ku luulin vai oliko vaan aika oviksesta menkkoihin lyhyempi.. Ovistestejä tein ja oviksen olojenkin perusteella bongasin kp 14. Testit oli kyllä lähes yhtä vahvoja parikin päivää ja omiin oloihin en ole koskaan luottanut, kun en ymmärrä missä vaiheessa mitäkin oiretta ovis on vai onko tietyn oireen kohdalla ovis jo mennyt..
Pitäisi vain huolehtia riittävän tiheistä talletuksista, sehän se tärkeintä olisi. Täytyy yrittää olla tehokkaampi tässä kierrossa :)
 
joo o, hiljaista ollu täällä..

no siis mä yleensä tunnistan oviksen, mutta nyt hain varmuutta lähinnä.. :) ja siis ovishan yleensä oireilee lämmön nousulla, rintojen kipeudellä, sitten mulla yleensä alkaa kuukautiskipuja muistuttavia kipuiluja jommalta kummalta puolelta kohtua kipuilee, tai lähinnä sellanen epämiellyttävä paineen tunne munisten kohdalla (tuntuu lähes siltä että menkat alkais), ja yleensä seksuaalinen halukkuus nousee ja eilen mun mies sanoi että minä näytän normaalia kauniimmalta jostain syystä (yleensäkkin on tutkittu että mies kokee naisen viehättävämmäksi juuri "oikeaan aikaan", luonto hoitaa siis puolet jo työstä), yleensä puoli päivää ton jälkeen alkaa limaa erittyä paljon, silloin ollaan erittäin lähellä ovista/se on jo käynnissä.. :D siis tossa on noita luonnon "oireita" oviksen metsästykseen.. ;)

ja siis sitten nettilaskureilla voi myös yrittää oviksen metsästystä, tosin kolmannen ultra paljasti että ovis ollut kaksipäivää aikasemmin verrattuna noihin laskureihin, mut toisaalta se paljastaakin miksi sain haamun jo 3+4, koska sehän silloin on ollut jo rv4. :)

siis nyt tässä ootan että on aika tehdä päivän ovis testi ja katsoa pitääkö fiilis oma paikkansa.. :D tosin tallettelu tehty pari päivää aikasemmin, täytynee yrittää tänään "saada".. :D se on kun lapsia on talossa, ei voi varmaksi sanoa; milloin jaksaa/ehtii/pystyy.. :D

mihinhän tosissaan menny kaikki neljättä kuumeilevat??! lisää vaan ihmisiä mukaan listoille, rohkeasti vaan tilaa olisi kuumeilijoille.. :D

ja noo tota listaa kun katsoo, toinen kierto on on tuonut toivotun tuloksen; vauvoja meille kaikille.. :flower:

äizikkä :heart:
 
Eikö sitä kiertoa äizikkä voi tasata millään muulla kuin e-pillereillä? Kai nyt luulisi lääkärinkin tajuavan, että kun lasta yrittää, niin ei siinä se e-pilleri ole ensimmäisenä mielessä :D

Romanssi Kyllähän se jonkun päivän voi heittää se aika oviksesta menkkoihin. Mulla on 11-13pv ja se normaali vaihteluväli on mielestäni10-16, mutta riippuu aina henkilöstä, että miten se itekullahi menöö.

Ja nuista ovisoireista, toisilla sitä limaa tulee ennen ovista, toisilla sen aikana, toisilla ovis tulee vasta kun limat on jo loppu. Lämpö kun nousee, niin sillon on jo raskaaksitulon kannalta liian myöhästä, sillon ovis on jo ohi.

Googlettakaa toi perhesuunnittelu, sieltä löytyy luomuehkäsystä aika hyvä paketti mitä voi niinku käänteisesti käyttää hyödyksi! :) siellä on myös kaikkee muuta mielenkiintosta. Aika hyvä laskuri myös.

ON: kp26, ja oisko dpo8. Vielä viikko piinailua..

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Olis ehkä pitäny pitää jotain päiväkirjaa noista oireista, enhän mä enää muista milloin mitäkin on tapahtunu.. Lämpöjä en ala mittailemaan, eikö se kannattais mitata sängyssä just heräämisen jälkeen, et näyttäis luotettavia lämpöjä? Meillä pienin aloittaa aamun kiljumalla sängystään niin kovaa et on juostava sinne puoliunessa. Ei siinä ehdi lämpöjä mittailla :D
Täytyy aloittaa ajoissa oviksen tikuttelu, mistä sitä tietää vaikka vieläkin kierto lyhenisi. Tai sitten taas venyy 30:sen niinkuin edellisessä kierrossa. Ja täytyy muistaa tehdä jotain muutakin, ei se pelkkä oviksen löytäminen vielä vauvaa alulle saa :-D
 
mä en myöskään ole ikinä noit lämpöjä kytänny, mut siis oon kuullu et sekin vois toimia.. :) tosin romanssi oikeessa et ei se vaan oviksen löytäminen riitä, täytyy "saada".. :D mikä näin itsessään kolmen lapsen kanssa vaatii aika paljolti jaksamista (yöllä kun pitäs nukkuakin), ja myös kekseliäisyyttä, tosin onneksi nykyään on dvd!! :D :D

ja nyt sitten noista ovis testeistä, no siis mä ostin parilla eurolla halvalla paketin missä oli viisi tota dadid-testiä, ja pari pregchech (tai jotain tonne päin) testiä, ja tein huomauksen että toi pc-testi näytti kaikista parhaiten, toi david tuntuu antavan vaan koko ajan jotain, melkein; mut toi pc-antoi laskennallisen oviksen ja kipuja ennen yhtä tumman kun kontrolli; eli näin ollen mikäli uuteen kiertoon vielä mennään (toivotaan että ei) noita taidan käydä ostamassa.. :) elikkä noista laskien ottaen nyt olisi vissiinkin dpo 2 tänään.. :) ja kp 16.. :)

hetkinen hömpällähän on iiihaan kohta jännät paikat.. :) millloin aattelit ekan kerran rapistella testiä? :D

ja siis kyllä on muitakin nappeja e-pillerien lisäks, mut ei ne julkisella sellasia myönnä; ja tosta huomaa hyvin myös että miten paljon julkisella saa itselleen hyvää hoitoa, jos ajattelee että mä jo ekana sanoin että meillä toiveena raskaus (ja silloin vielä tuon kommentin jälkeen sanoinkin) , se vaan vastas-- öö no ehkä ne ei sitten ihan sovi..:rolleyes: really??!!? ja kaiken lisäks mä oon ihminen kellä menee koko keho sekaisin pillereistä, ei sovi mulle (sekin lukee varmasti mun papereissa), no jaa työtäänhän nekin tekee.. :) ja siis yksityiselle kitisee terolutit, jos näyttää siltä että kierto on menossa överiks.. :| mut enpä usko että menee, kun ovis kiutenkin ajallaan tuli.. :)

nyt vaan odotellaan ja piinaillaan mitä tapahtuu... :)

äizikkä :heart:
 
Romanssi no siis joo. ne pitää mitata nimenomaan ennen kun nousee sängystä, ennen kun tekee yhtään mitään. mulla pitää nousta joka tapauksessa aikasi laittamaan vanhin kouluautoon, niin kello herättää 5min aiemmin, mittaan lämmön ja nousen sitten.

En minäkään enää joka päivä mittaa, mutta niistä nyt vaan näkee kaikkein selvimmin sen, että onko ovis menny :)

äizikkä joo, mulla on tänään vasta kp28 ja jos ovis oli kp18-19, niin vielä tässä saa tovin outella ennen ku kannattaa ees miettiä testaamista. Mulla alkaa menkat aina 11-13päivää oviksesta, niin joko huomenna-perjantai välillä pitäis alkaa. Jos ei ala, niin sitten maanantaina voi testata. todennäkösesti ei tarvi. mä vaan haaveilen ;)
 
Kirjoitellaanpas vaikkei ole mitään asiaakaan, ettei meidän ketju tipahda sivulta pois.
Hiljaiseloa meillä sillä ovis joskus ensi viikolla.. Tulee vähän väliä mietittyä mitä jos olis tärpänny jo eka kierrosta..
Olis saanu jo kesälomilta jäädä muille lomille :) Jouluvauva olis kyllä minusta ihana, olen siitä joskus mielessäni haaveillut. Joulunaika on muutenkin niin ihanaa niin sit jos olis sellainen pikku tonttu siinä vielä niin voi:heart:
Mitäs Hömppää? Vähän odottelen kuulumisia,, vieläkö jännäillään?
 
Hei naiset pitkästä aikaa, vähiin on mennyt ihmiset tässä listassa : /
Itse en oo halunnut kirjoittaa tänne ennemmin mitään, kun on saatu simpoista tieto.
Viime viikolla lääkäri soitti ja uutiset sen lääkärin suusta ei ollut lupaavia, mutta tämä lääkäri puhui vaan muistikuvien perusteella ja sanoi, että meidän omalääkäri soittaa tällä viikolla. |O Eli taas viikon jouduttiin odottelemaan ja olin jo ihan varma, että purkuleikkaus ei onnistunut toivotulla tavalla ja lapsiluku on ikuisesti se 3. Pikkuhiljaa siihen ajatukseen sitten vaan oli pakko tottua. :headwall: No eilen omalääkäri soitti ja sanoi, että simppoja ihan normaali määrä ja osa liikkuu hitaammin ja osa normaalisti, että raskaaksitulo on täysin mahdollista :heart: =) Siinä sit niin onnellisena ja yllättyneenä tuli ihan kyyneleet, kun oltiin jo varmoja et ei mahdollisuuksia.
Täälä jännäpäivät menossa nyt kp26 ja testin tein aamulla, mutta oli sitten ihan susi, se ei "imenyt" sitä pissaa, kuin alkuun eikä näin ollen näyttänyt edes kontrolliviivaa. No tänään apteekkiin ja ostamaan huomista varten uus testi.
Jouluvauva olis kyllä ihana :heart: Tai tammivauva, tai ihan mikä vaan vauva. Plussatuulosia kaikille.
 
Joo ei tarvii munkaan alkaa ees jännäämään :D Lämmöt oli jo laskussa ja eilen tuli jo ennakoiva tuhrua, tänään kp1.

Ja änkiäisellä siellä hyviä uutisia. Ihanaa! <3

Mä oon taas yrittäny keskustella mieheni kans, että joko nyt ois hyvä aika, mutta ei se oikein tunnu innostuvan.. Oon yrittäny perustella kantaani järkisyillä ja tunnesyillä jne, mutta toinen ei oikein ota minkäänlaista kantaa. Vähän turhauttaa, kun haluais ees puhua silleen järkevästi, miettiä ja suunnitella yhessä.

Nää on taas näitä kierron alun masisfiiliksiä, kyllä tää tästä taas parin viikon päästä piristyy..
 
Heipparallaa!

Minä teen valitettavasti paluun tänne. Alkanut raskaus meni kesken :( Ultrassa todettiin itse asiassa viikko sitten kaksi sikiötä, joista toisen kehitys oli lakannut alkutekijöihin. Mulla oli vuotoa jo aika alusta alkean, jonka takia siellä ultrassakin kävin. Mutta ulos tulivat nyt sitten molemmat pejantaina :(

Joten tästä nyt odotellaan että vuoto loppuu ja raskaustesti rupeaa näyttämään negaa. Toisaalta mietityttää sekin mahdollisuus, että tulisi toiset kaksoset. Mielummin nimittäin ottaisi niitä lapsia yksitellen kuitenkin... Ei ole mun kroppa oikein tehty kaksosraskautta varten, viimeksi jouduin jo puolivälistä vuodelepoon ym.

Ketäs täällä vielä on mukana? Voisin päivitellä ajan tasalle tuon listan kun oon kerran aloittanutkin.

muoks Hömppää ja Änkiäinen, teidät päivitin jo, menihän oikein? Mites muut? Ja Änkiäinen onnittelut hyvistä kuulumisista simppojen suhteen! :)
 
Viimeksi muokattu:
Änkiäinen, onnittelut hyvistä uutisista!
Hömppää, pahoittelut uuteen kiertoon siirtymisestä. Vaikkakin kiva että jatkat turinoita täällä.
Coffeebreak, pahoittelut. Onpa ollut melkoinen koettelemus sinulla :hug:

Romanssi kp 10/26-30 yk 4

Ainakin muistelisin et 4. yrityskierros on menossa.. hmmh.. jotenkin tuntuu kuin aiemmin olis raskautunut nopeammin, vaikka 3-4. kierrosta on aina napannut (vaikkakin kahdesti mennyt kesken).
Ärsyttävää kun raskaaksi tuleminen on niin vaikeaa, siis kun se on mahdollista vain muutaman päivän ajan kuukaudesta eikä oikea ajoituskaan todellakaan aina riitä raskaaksi tulemiseen. Ja vaikka tulisikin raskaaksi niin ei sekään vielä tarkoita että raskaus jatkuisi loppuun asti. Ajattelen siis vain elämää ja raskautumisen ihmeellisiä koukeroita noin yleensä.. eihän minulla oikeasti ole mitään kokemusta siitä miten vaikeaa raskaaksi tuleminen voi pahimmillaan olla.
Tällaisia tunnelmia täällä, ovista odotellessa..
 
Heippa!
Täällä taustalla teitä seurailen. Kuopus 8kk ja miehen kanssa ollaan siitä nelosesta puhuttu.. Menkat eivät siis ole vielä synnytyksen jäljiltä alkaneet. Mikä mulle outoa koska esikoisesta alkoivat 5viikon kuluttua synnytyksestä ja toisen kohdalla taisi olla 1,5kk tai jotain.. ja kaikkia siis ihan imettänyt samalla lailla. Edelleen siis imetän. Kuinkas muilla nämä menneet? Eli menkkojen alku synnytyksestä? imetyksen aikana? raskaaksi tulo imetyksen aikana?
 
Coffeebreak :hug: Oon tosi pahoilla sun puolesta :hug:

Meillä on äitin puolella kaksoisveljet, joten sekin mahdollistaa myös tänne kaksosia, mutta yksi olis ihan hyvä.

ÄRRRRRRRSYTTÄÄ mun mies |O Se on lähdössä viikolla 15 työreissuun toiselle puolelle maapalloa ja silloinhan juuri pitäis touhuilla, no siis eihän ne reissut sen vika oo, mutta vois pikkasen paremmin ajoittaa, vaikka menkka aikaan :stick:
Kiitos onnittelijoille :)
 

Yhteistyössä