Neljättä kuumeilevat TALVI -13 v2

KP 79 (?!?!) hullummaks vaan menee.. :D mä kävin neuvolassa tota keksimmäistä tarkastuksessa, kerroin meidän terkkatädille että oireita on ja kolmisen kuukautta menkat myöhässä... terkka tuli uteliaaks (etenkin kun näytin mahaa) ja kysyi kokeillaanko kuunnella sydänääniä?? siinä alettin kuuntelemaan ja löytyi mun syke ok ja sitten löytyi kaiku mikä hakkasikin 130-160/lyöntiä.. :heart: nyt sitten vaan odotellaan maanantain lääkäriä, että tuleekin sitten täysi varmuus varsinaisesta "salamatkustajasta".. :D

kysyin sitten mitä kuka häh, miksi ei ole näkynyt pissassa, se vaan sanoi että joskus käy niin jostain syystä.. itse luulin että aikalailla urbaanilegenda.. :)

niinkun arvata saattaa olen aika siltikin puulla lyöty (vaikka arvelinkin asiaa)-- :D nyt vaan en pysty lopettaa hymyilyä.. :)

äizikkä ja toivottavasti asukas :heart:
 
Huomenia!!
no nyt niitä plussia sit rupes tulemaan=)

coffeeBreakille myös hurjasti onnea!!! Mulla on noista kaikista muksuista tullu sellanen haalea plussa...toivotaan että se sun viiva siitä vahvistuu!!!nii ja siis joka kerta oon ollu ihan sata varma et menkat alkaa..ihan samanlainen olo ku enne menkkoja..mut pois ne on sit jääny..

Hyvät viikonloput teille kaikille!!!
 
Äizikkä Ihan huikeeta :D
coffeeBreak Onnea plussasta :heart: plussa se on haaleanakin. mulla tämä kolmas näytti pelkästään haaleana plussaa, vaikka raskaus oli jo pitkällä.
Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat :wave:

Omaa: Loma meni loistavasti. Tampereella oltiin ja sit mentiin myös Helsinkiin. Pitihän sitten käydä ihmettelemässä heurekassa sitä "ruumisnäyttelyä" oli tosi mielenkiintoinen ja koko rahan väärtti. Nyt täytyisi aloittaa synttäri herkkujen valmistaminen, nuorin kun juhlii 7v synttäreitä viikonloppuna :heart: :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Onnea Äizikkä, USKOMATONTA !!!! :heart::heart::heart: Kuinkahan pitkällä raskaus on.... :rolleyes:

coffeeBreak: ONNEA :flower::flower::flower:

Tulkaa tuonne odottajien puolelle höpisemään :)

Kyllä täällä varmaan raskaana ollaan, kun kahvi ei enää maistu vanhaan malliin :x

kääkkis ja sisu 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Äizikkä, siirränkö sutkin plussanneisiin? :)

Varovaisesti itseni uskalsin sinne siirtää... Viiva on hieman vahvempi tänä aamuna :) On vaan niin uskomaton fiilis että vuoden jälkeen taas vihdoin jotain tapahtuu. Rintoja aristaa mikä on hyvä merkki :)

Kääkkis menikö sulla la lokakuun puolelle? Mullakin kahvin juonti jää yleensä ekana pois, sitä en jostain syystä oo raskausaikana sietänyt yhtään. Vielä tosin aamukupposen join..
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Äizikkä ja coffeebreak, hurjasti onnea teille!

Minä vielä jännitän täällä. Ikinä en ole ollut niin varma, että olen raskaana kuin nyt, paitsi silloin, kun tosiaan olen ollut raskaana. Pudotus tulee siis olemaan kova, jos en ole raskaana. Olen jo hätähousuna kerinnyt useamman kerran testaamaankin,viimeksi eilen aamulla, mutta negaa näytti. Vielä on kuitenkin toivoa, nyt on kp 23/24-26. En ole siis merkkaillut kiertojen pituuksia pitkään aikaan kalenteriin, joten en sen vuoksi tiedä tarkemmin kierron pituutta. Tänään aion taas testata... Pitäkää peukkuja!:)
 
Äsken tuli haalea plussa, mutta ihan ajallaan eli 2 minuutin aikana! Nyt käy jännäksi! Aamulla testaan uudelleen, koska aamullahan hcg-hormonipitoisuus on korkeimmillaan. Nyt on siis kierron 23. päivä (/24-26) ja ovulaatiosta on kulunut 12 päivää.

En oikein osaa vielä iloita...ihme kyllä, vaikka niin kovasti olen tätä odottanut.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heipat vanhaan pinoon :) tulin kattomaan mitä tänne kuuluu. Ja kuuluuhan tänne =)

Onnea äizikkä ihan mahtava yllätys :heart: kyllähän sitä jo aikaa sitten täällä aavisteltiin :rolleyes:

Onnea coffeebreak ja tambersplussasta, plussa se haaleakin plussa :heart:

Oli tullu uusiakin, ihanaa neljännen kuumeilevia =)

Omia kuulumisia... VU:ssa näkyi kaksi viikkoa sitten kaksi itua, joista toinen oli kuitenkin hyytyn jo 6+5 ja toinen porskutti 8+4. Viikko sitten kuulin pikkuisen sydänäänet kotidoplerilla ja tänä aamuna tunsin ne ensimmäiset pienen pienet hennot kuplinnat ja pulputukset, juuri samasta paikasta mistä eilen illalla kuunneltiin miehen kanssa sydänääniä :heart:

Kaikille oikein paljon plussatuulia ja plussanvahvistumisia :heart:

Orchid ja Taotao 10+3 :heart:
 
Tambers onnea plussasta :flower:
Ihanaa, kun noita plussia tulee nyt oikein ropisemalla :D

Täälä vielä eilen valui, ku härän kurkusta. Onneks nyt jo näyttää loppuneen. Olipas pitkät menkat :whistle: Huomenna mies viee simpat tutkittavaksi ja näin saadaan tietää, että kannattaako edes haaveilla 4:stä. Miehelleni, kun tehtiin sterilisaation purkuleikkaus joulukuun alussa. Sit vaan jännäillään tuloksia. toivotaan parasta ja pelätään pahinta :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Tambers
Onnittelut Äizikkä, Coffeebreak ja Tambers!!

Täällä ovis on varmastikin ohitettu eli oli viikonloppuna niinkuin toivoin. Oviksen testaus meni vähän niinjanäin.. En ole varma milloin se tummin viiva tuli, mutta luultavasti pe iltana tai la aamuna tai iltana. En oikeasti enää muistakaan kun mietin aina tikkua pyöritellessäni kädessä että onkohan tää tummempi ku viimeks ja sit vanhoja tikkuja tihrustaessa ei tietenkään kunnolla näe enää todellista väriä.
Mutta muihin oireisiin, niin eilisen aikana rinnat kipeytyi ja se jatkuu edelleen (tosi arkana lähinnä nännien alue). Ja la tuli limoja ja su aamuna vielä sitä munanvalkuaislimaa :S Mutta mutta, talletuksia tuli tehtyä vähän liian varovaisesti kun vain to ja la iltana :/ toivotaan että osui tuo lauantai kohdilleen.
No no, nyt tuli perinpohjin kerrottua omatnavat ja ei muuta kuin omia piinapäiviä oddotellessa ja teidän muiden plussia tietty!
Romanssi kp16/28-30. Ovis kai kp15, jos testi + kp14..
 
Änkiäinen toivotaan parasta!!!

Romanssi toivotaan että sieltä sullekki plussa pamahtaa!!!

jestas tuota lunta..en olisi enää halunnu yhtää uutta lunta,vanhatki olis saanu sulaa pois..mulla on jo niiiin kevät fiilis!!!
Vauvakuume se vaa kasvaa...Arvasinki et täs käy näin et en voi itelleni mitää,haluan vaa koko ajan enemmän sitä neljättä:O
Katotaa mitä kevät tuo tullessaan!!

Mukavaa maanantaita joka suuntaan!Toivottavasti joku saa nauttia auringostaki tänää!!:)
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Kiva kuulla Orchidinkin kuulumisia :)

Änkiäinen, toivotaan tosiaan että vauvamahikset olisi vielä olemassa!
Ja toivottavasti Romanssin talletukset tekee hyvää tuottoa :)

Mitenkäs äizikkä ja tambers?

Itellä jotenkin sekalaiset fiilikset, edelleen vain haaleaa plussaa näyttää... en nyt oikein osaa iloita, kun en pääse yli tuosta ajatuksesta että viivojen pitäisi olla yhtä vahvat :| Kummittelee mielessä ne kaksi keskenmenoa, joista sain vain hailakkaa plussaa. Mikään muu nyt ei auta kuin odotus, mihin suuntaan lähtee...
 
Mulla on nyt meneillään rv 4+0, toivottavasti kaikki menee hyvin. En halua tuhlata rahaa testeihin, kun sain jo kaksi kertaa plussan, vaikka haalea olikin. Viikon lopulla saatan tehdä vielä testin. Oireina on arat tissit, mutta ei erityisesti nänneistä, vaan kaikkialta ja ei kokoajan... (!), lisäksi alavatsa tuntuu erilaiselta kuin ei-raskaana ollessa, vaikea selittää. Oireita on vähemmän kuin ennen plussaamista, mutta en ole huolestunut siitä. Menkkamaista jomotusta ei ole ainakaan vielä ollenkaan.

Tuli mieleen, että milloin valeraskaus selviää aikaisintaan? Eikös siinä ole täysin samat oireet kuin oikeassa raskaudessa? Ei ole kyllä kokemusta. Ei ole kokemusta siitäkään, että pitäisikö viivan testissä vahvistua, kun raskaus etenee, vaikka tää on jo 4. raskaus...
 
Mulla kävi kerran silleen et menkat jäi pois ja tein raskaustestin joka näytti positiivista. Muita testejä en tehnytkään ja oireita ei kai näin jälkeenpäin ajatellen ollut kovin paljon.. Luulin kuitenkin olevani raskaana kunnes kuukauden päästä plussatestistä menkat alkoi. Ultrassa ei näkyny mitään ja vuoto oli normaalia, ei runsaampaa, niinkuin keskenmenossa (olen senkin kokenut).
Sen jälkeen raskauduttuani olen ehdottomasti halunnut alkuraskauden ultraan, jotta tiedän olevani oikeasti raskaana. Ja olisi ehkä pitänyt tehdä useampi testi, jos viiva olisikin hiipunut.
Toisaalta olen kokenut myös sen keskenmenon jossa alkion kehitys oli loppunut rv7+3 ja selvisi vasta rv 12 ultrassa. Siinä raskaudessa mulla oli pahimmat pahoinvoinnit mitä on ollu ikinä, ja oireet jatkui vaikka alkio oli jo lopettanut elämän.
Että minusta oireiden vähyys/paljous ei välttämättä kerro mitään. Ihminen ja jokainen raskaus on yksilöllinen.
Ultraan kannattaa mennä jos ajatuksilta ei saa mielenrauhaa. Itse olen ostanut jopa kotidopplerin jolla olen kuunnellut vauvan sydänääniä kotona <3
 
coffeeBreak: 21.10 on LA omien laskujen mukaan :) Odotuspuolella on neljättä odottaville oma ketju, niin tervetuloa sitten sinne KAIKILLE :flower: Mullahan noi testit näytti monta päivää aina samaa, aivan paniikissa testailin, kun näytti ettei tummene, mutta toisaalta aloitin sen testailun kyllä tosi aikaisin ( dpo 9 ensimmäinen vaalea plussa). Dpo 17 taisi tulla tasavahvat viivat pregcheckiin :)

Onnea Tambers :heart: Mullakin oli heti alkuunsa rintojen arkuutta ja huimausta, eikä juuri muuta :) Nyt on rinnat yhä arat ( aivan kuin maitoa olisi :O ) ja etova olo on nyt pahentunut siihen, että kahvia en juo ollenkaan, enkä vettä. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut, mutta muuten on aika kurja olo. Lisäksi eilen alkoivat harjoitussupistukset...Onneksi huomenna on lääkärineuvola :)

kääkkis ja sisu 7+1
 
Romanssi, kyllä mä taidan sinne alkuraskauden ultraan haluta... Tuplista kävin myös, kun edellinen raskaus meni kesken niin halusin varmistua että siellä on elämää. Ja olikin, tuplasti... Näistä seuraavistaen sitten käynytkään. Aiemmin en ole kyllä tainnut testaillakaan kun kerran, en tiedä miksi nyt pitää olla niin hysteerinen :LOL:

Kääkkis kiitos vinkistä! Olisiko halukasta ketjun ylläpitäjää jos itse uskallan tuonne odottajien puolelle? Näköjään se tepsii, eli ylläpitäjä on seuraava plussaaja =)

Rintoja aristaa vaihtelevasti ja väsyttää... Muuta ei ole vielä ilmaantunut. Mitähän äizikälle kuuluu?

Plussatuulia kaikille! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Muakin on nyt alkanut kiinnostaa toi alkuraskauden ultra, mut joutuisin kyllä maksamaan sen omasta pussistani. Mun mielestä meidän kaupunki ei tarjoa sitä odottajille. Vai olikohan se niin, että voi valita joko alkuraskauden ultran tai np-ultran? En muista, pitää ottaa selvää. Vois vaikka yksityiseltä varata ajan, ellei se ihan sikakallista ole.

Täytyy sanoa, että olen aivan innoissani tästä raskaudesta! En aio kertoa kuin 1-2 hyvälle ystävälle ennen 12 viikkoa ja muille vasta sen jälkeen, niin kuin aikaisemmissakin raskauksissa.
 
Kiitos Tambers, ehkä nuo kokemukset on tehneet tehtävänsä ja odotusajat on ollu henkisesti aika rankkoja. Olis niin ihanaa kun voisi "luottaa" siihen et kaikki on kunnossa.
Mutta onneksi on nuo ultrat olemassa, omasta pussista ne täytyy maksaa mutta on se sen arvoista. Monissa neuvoloissa taitaa olla ultra niin että vaikka joka käynnillä voi vilkaista vauvaa, se olisikin ihanaa! Viimeksi meille kävikin niin että alkuraskauden UÄ:ssä näkyi toinenkin vauva, joka ei ollut lähtenyt kehittymään. Niskapoimu-UÄ:ssä siitä ei näkyny enää merkkiäkään.
 
maanantaina lääkärissä todettiin että kohtu laajentunut ja joku pussi/rakkula, ja sanoi vaan että joko kyseessä alku raskaus tai keskenmeno, ja nyt sitten maanantaina alkoi vuotelu.. :'( eli ilmeinen keskenmeno. :'( multa otettiin verta ja r-testi ja ensi viikolla tuloksia sitten kilpparista.. :(

vasta nyt alkaa käsittämään asian, ja tuntuu pahalta, mut ei voi mitään; uutta yritystä vaan kun vuoto loppuu ja lääkäri saa kyllä sitä ennen määrätä jotain että kierto ei enään veny tollasiin mittoihin.. :/

en tiiä tosi sekavaa..

tosin vuoto aika pientä ja kipuja vähän joten, aika vähin vaivoin menee ohi (toivottavasti).. siipi maassa, mut ei sitten vaan vielä ollut vauvan aika; nyt vaan toivon että ne verikokeet jotain paljastaisi mikä mun kehoa vaivaa, ja siihen saa sitten hoitoa että raskauskin saatais aikaseksi..

siis nyt vaan odotellaan vuodon loppua.. :'(

äizikkä
 
äizikkä :hug: olipas huonot uutiset. Ihana kun kumminkin jaksat melko positiivisesti ajatella ja eihän tuolle mitään voi. Kerjäät kyllä jotain noihin kiertoihin,eihän tuommosia kukaa kestä täysjärkisenä..ja vauvakuumeisena;)

Meillä on neuvolassa ultra ja sillä katottiin heti ekalla neuvola kerralla. Tuntui ihan luksukselta kun sai nii aikasin varmistuksen että sielä todellakin on elämää..Mutta ei meillä kyllä sitten muuten ultrailtu ylimääräisiä...olis varmaa saanu jos ois pyytäny!

Tambers saatkin olla onnellinen!!!Onhan tuo ihan mielettömän hienoa=)mulla on aina ollu sama tyyli et ihan muutamalle kerrotaan ennen tuota 12 vkoa,sen jälkeen oonki valmis kuuluttamaan sen koko maailmalle:LOL:

Voimia sitä tarvitseville,plussa tuulia sitä kaipaaville ja lopuille ihan vaan mukavaa keskiviikkoa!!!;)
 

Yhteistyössä