Onnea
äippä 84 vanhenemisen johdosta :flower:
Losa: Mulla mennyt samalla lailla, ensimmäisen kohdalla raskausmyrkytys ja kahden viimeisen kohdalla rd |O Pahoinvointi on ollut kyllä aika minimaalista, 3 ensimmäistä kuukautta on ollut "krapula" ja välillä tullut ylöskin ruuat, mutta ei mikään elämää rajoittava asia. Sen sijaan kolmosen kohdalla juurikin ne hemmetinmoiset LIITOSKIVUT sen päälle, että toi selkä ei meinannut kestää ( mulla on se skolioosi ja yliliikkuvat nivelet). En pystynyt harrastamaan liikuntaa oikein mitenkään, kaikki ilo tekemisestä katosi ja alkoi henkinen pahoinvointi. Lopulta puhkesi ihan masennus
Nyt olen jumpannut sen reilun vuoden itseäni "kasaan" perusliikunnan lisäksi ja käynyt jäsenkorjaajalla ( joka teki oikeasti ihmeitä :heart: ), olen myös lisäksi selvitellyt muita liikuntamuotoja valmiiksi, kun/ jos en pysty enää zumbaamaan ja käymään lenkeillä
Olen katsonut valmiiksi jo tukevampia tukivöitä netistä, että tiedän mitä ja mistä sitten tilailen
Mulla tulee olemaan neljäs synnytys erittäin todennäköisesti sektio, esikko on hätäsektioitu, kakkonen alateitse imukupilla ja kolmas kiireellinen sektio. Synnytykset ovat sinänsä sujuneet hyvin, ei mitään kovin pitkiä eikä traumaattisia, mutta loppumetreillä on aina sydänäänet lähteneet heikkenemään. Esikolla oli napanuora aivan sotkussa kaulanympärillä, toisesta ei tietoa mistä johtui, kolmannella oli asentovirhe ( avotarjonta ) ja oli niin harteikas poika, että ei mahtunut valmiista sektiohaavastakaan läpi, vaan sitä laajennettiin reippaasti. Silti lääkäri joutui todella vetämään vauvan ulos. Kaikki on olleet lisäksi suht kookkaita ( 4030g 51,5cm rv 42+0, 3950g 53,5cm rv 40+2, 4585g 55,5cm rv 41+6), niin lääkäri sanoi tarkistuskäynnillään, että neljäs sitten suunniteltu sektio ja sopii mulle
Ei tarvitse kokea enää sitä pettymystä, etten osaakaan synnyttää ( vaikkei se sitä tarkoita, mutta siltä se silti on tuntunut ).
Meillä mies lähti tähän neljännen yritykseen tosi mielellään, ei haluta lapsia isoilla ikäeroilla, vaan kaikki nyt samaan syssyyn
Kyllä hän vielä varmisteli, kun asiasta tuli puhetta, että olenko aivan varma, että nyt se neljäs tehdään
Tämä on kyllä varmasti sitten se viimeinen, juuri oman terveyteni vuoksi.
Mukavaa sunnuntaita kaikille :heart:
kääkkis kp 59