* NELJÄTTÄ kuumeilevat maalis/huhti 2012 *

Kyllä se vaan niin kävi, että ei ole tulossa vauvaa tänne marraskuussa. Huoh! Eka kerran koin tämänkin, olin ihan varma ja sitten tipuin ainakin kymmenen kerrosta alas asfaltille.
Tuhru vaan lisääntyy ja ihan ajallaan on menkat tälläkin kertaa.

Kyllä osaa olla tyhjä olo. Suru ja pettymys keskenmenosta pulppuaa pintaan. Jo heinäkuussa meille piti syntyä vauva. Nyt ei vieläkään, vaikka aikaa on kulunut...

Varmaan seuraava kierto vielä yritetään, sitten ehkä en enää jaksa. Mietintään menee jatketaanko joskus myöhemmin vai oliko se sitten tässä...
Mulle saa päivittää kp 1 tälle päivälle, mut voi olla että pidän vähän taukoa kirjoittelustakin ja yritän keskittyä nyt tuon talon rakentamiseen valmiiksi.

Joku kyseli pitkäkiertolaisen oviksesta kp 20-22, on mulla plussa tullut testiin 34 päivän kierrolla.

Plussatuulia teille!

Ps. Minä kuulun ilmeisen varmasti siihen vähemmistöön, joka saa joka halvatun kerta jonkin viivan (ihan selviä, ei viivanpaikkoja) tuohon "satavarmaan" apteekin testiin. Tuo jälkimmäinen viiva tuli lähes testiajassa ja testasin ihan selvän plussan sillä myös oviksen aikaan aikaisemmin. :(

Äiti maa: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Wandii :hug:

Jännä että tässä tilanteessa ei oikeastaan tuskaa pienennä ollenkaan se että lapsia on jo ennestään. Kun sitä pikkuista vielä kaipaa syliin on jokainen vastoin käyminen liikaa.
Toisaalta jokin ääni takaraivossa sanoo ettei mulla ole oikeutta surra, toiset ei saa ensimmäistäkään lasta ja minulla niitä on jo kolme. Vaikka jokainen menetys on yhtä kurja.
 
wandii huolehdi nyt itsestäsi, lepää ja anna surun olla. siis sure jos surettaa :hug: se on kova paikka varmasti.

mä olen pamahtanu paksuksi joka kerta kun sitä on toivonut. mutta ilmeisesti se on niin että mitä useampi raskaus toiveissa niin sitä haastavammin sen saa onnistumaan... itellä periaatteessa nyt kolmas yrityskerta. joista se eka meni kesken. mutta siis itellään ja pari päivääkö oli menkat myöhässä. mutta tyhjä olohan siinä on. TYHJÄ.

voimia ja toivotaan että se plussa tulee kun lakkaa palstaa liikaa lukemasta, näinhän monellekin on käyny ;)

oma oviksen kolmas kipeä päivä, ja kuinka ollakkaan sain miehen mukaan vielä nukkumaan mentyä ... nyt sitten jään odottamaan että kannattaako täällä itekkään yrittää, vai jättääkö asian sitten kokonaan. tai pitääkö taukoa ja yrittää kesämmällä uudestaan.
kivaa ollu kuitenkin :)

elämä on ala- ja ylämäkiä.... joskus sitä tuntuu että sitä alamäkeä kestää joillain vaan enemmän ja ylämäki on vaan pienen pieni nyppylä välissä... halaus ja kovasti voimia kaikille :heart:
 
Wandii::'( Tiedän tunteen. Luovuttaminen on tääläkin lähellä. Saa nyt katsoa kun tuomio tulee. Jaksaako ja uskaltaako.

:hug::hug: suuret sinulle.

Hellu:Niin totta, tiedän monta jotka jopa ihan nauraisivat meidän tilanteelle, sillä asenteella, et "mitä siinä vingut kun muksuja jo on?" Vaan kun se ei ihan mene niin, jokainen menetys on ihan yhtä kauhea, olihan kuitenkin kyseessä uusi elämän alku joka ei jaksanutkaan. Tietysti jo olemassa olevat lapset antavat ihan hirmuisesti voimaa, muttei se ole mikään itsestään selvyys ettei menetys meitä jo lapsellisia sattuisi ihan yhtä paljon kuin lapsettomiakin.

Sniif, menipä tää nyt synkäksi :(
 
Ei tule marraskuun vauvaa tännekään. Eilen ne hanat sitten
aukesi.

Wandii mulla oli kyllä vähän sama juttu kun sulla. Ei ollut mitään menkkaoireita ja ihan erilainen tunne kuin ennen menkkoja. Mulla kun menkkaoireet alkaa aina selvästi jo viikkoa ennen vuotoa. Mutta kai sitä pystyy vaikka kuvittelemaan itselleen kaikki tuntemukset jos oikeasti haluaa?!?!? Mä kyllä yritin olla kuvittelematta yhtään mitään. Mulla on siinäkin samanlaiset tuntemukset, että samanlainen suru keskenmenosta ja myöskin siitä raskauden keskeytyksestä. Meillä piti olla vauva jo viime vuoden heinäkuussa! Ja seuraavasta raskaudesta LA ois ollut ihan just, tän vuoden helmikuussa. Joka kerta kun menkat alkaa, nämä asiat vaan palaa mieleen...

Täällä siis kp 2/29 (-30) ja yk 5 nyt!
Kyllähän tää vähän tympäsee mutta ei kai auta masentua.
 
Voi Wandii :hug: olen niin pahoillani. Voin kuvitella tunteesi. Itsekkin mietin, että onko tässä mitään järkeä kun kroppa vain ei toimi. Minä kuitenkin luulen, että kaipuu lapseen on niin kova, etten sitä "ohittaa" voi ja siksi jatkan kuumeilua ainakin jollain tasolla.

Hellun martta: tuo on niin totta!!

Musta tuntuu, että flussaa olisi pukkaamassa päälle, kiva juuri kun olen reissuun lähössä :( Nooh ei muutakun lääkettä naamariin ja silti nauttimaan. Kiirettä pitää, kun tarvii laittaa kaikki vlopuksi valmiiksi miehelle :) On synttäreille kuskaamista, kavereille vieistä, koiran hoito-ohjeet ( yhdellä jalka kipee), harrastus kuskaamista yms.. ja jos vaikka ruokaa tekis valmiiksi, koska vaikka kuinka ihana mieheni onkaan niin ruokaa se ei kyllä osaa tehä ;)

Aurinkoista päivää kaikille ja koittakaa jaksaa :heart:
 
Aurinkoista naistenpäivää kaikille :flower:

Onpas ikäviä kuulumisia monelta, voimia ja jaksamisia :hug:

Äiti maa ymmärrän kyllä kantasi. Itse varmaan viimeiseen asti testejä tekisin ja kun "tuomio" tulisi kiroisin rahan haaskaukseni :ashamed: Mutta niinkuin tuolla jo aikaisemmin "puhuttiin" niin ilmoittelet ensi viikon lääkärin jälkeen ja onneksi teiltä ei sinne julkiseen ultraan kuitenkaan enempää matkaa ole niin voikin olla, että lekuri sinne lähettääkin (toivottavasti) niin saisi varmuuden asialle!

Nyt sohvalle hetkeksi pötköttämään ennenkuin neiti herää aamupäivä päikkäreiltä :)

natusani
 
ON: nyt alkaa jänskättämään. Dpo 9 ja ilmassa tuttua yökötystä. Lämmöt nousseet uudestaan oviksen jälkeen normaalisti 36,6-37,0, nyt 37,3-37,6. Pojan odotuksesta alkoi pahoinvointi jo ennen positiivista rt ja lämmöt nousi myös. Meinasin jo luovuttaa koko ajatuksesta että nyt olis tärpännyt mutta kyllä tuo lämmön nousu on mulla sellainen selkeä merkki. Koskakohan kannattaa testata? Kaapista löytyy puolenkymmentä Davidin raskausteti puikkoa. HErkkyys 20 mIU/ml hCG. Ei millään maltais odottaa odottamista. :D

Hellunmartta yk 3 dpo 9
 
testaamista voi koittaa jonkun sivuston mukaan viikkoa ennen menkkoja. koska viikko ovulaatiosta munasolu jos on hedelmöittynyt , niin se kiinnittyy. siitä viikon päästä, eli sinä päivänä kun menkat ois pitäny alkaa, voi myös testata. jossain luki että verikokeella saa luotettavimman tuloksen.
mä odottelen vielä ihan tyynesti.
viikon päästä jos alkaa tuntua oireita, tiedän sen sillon. pelottaa ja jänskättää, toisaalta haluais tietää HETI, mut toisaalta mielen rauhottaminen on ainoa miten tässä voi asiaan vaikuttaa.
jos nyt alkaa vatvoa ees taas ja mites sit ja voi että oonkohan vai enköhän, ni taatusti menee pipariks.

jäitä hattuun tälle mamalle, nyt ruokis ohi, ja takas duuniin :) kyllä se tästä, jotenkin :)
 
Iiikk jännää Hellun martta :) peukut pystyssä, että plussa tulisi pian!! Minä riennän tekemään viimoset pakkaukset ja lasten halimiset ja sitten mini-loma tyttöporukalla kutsuu englannissa!! Ihanaa aurinkoista vloppua jokaiselle teistä :heart: Toivottavasti ti pääsen lukemaan monia ihania uutisia :)
 
Oletetusta alkion kiinnittymisestä, menee yleensä 2-3vrk kun testi alkaa näyttämään plussaa.
Alkio kiinnittyy välillä: dpo5-12/yli 12 jälkeen ei kiinnityminen yleensä enää onnistu

Eli..jos alkio kiinnittynyt jo dpo6-7vrk, saattaisi plussa näkyä JOPA välillä dpo8-10
(harvemmin dpo8..enemminkin haamuinen sitten n. dpo9-10)

Hellun martta - voisithan sie pidätellä pisua sen 3-4h ja dipata jo ilasta yhden David puikon?;)
..täällä siulle peukuttelen d=)b kovasti!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hellun Martalla plussaonnea!

ON: Ei mitään hajua....Toisaalta tiedän ettei pillereiden jälkeinen kierto tuota tulosta, mutta ovis kyllä paremmin hyödynnettiin kuin aiemmin........
Tuntoja ei kumpaankaan suuntaan..vielä. Kaipa sitä mielikuvitus ensi viikosta tekee jännän. Toisaalta olen osannut rauhoittaa itseni vaikka täällä ramppaankin. Jotenkin tuntuu, että molempi parempi. Raskaus olisi ihana yllätys mutta keväälle on kivoja juhliakin tiedossa, että sittenpähän nauttii niistä jos ei muuta.. Ja hyvä niin, eipähän pää sekoa touhuun... Ja nyt nautin parista lonkerosta ennen kuin ensi viikolla testailee etukäteen...
 
oi juu... vinkkua täällä menny kanssa jo muutama lasi ( no joo ei siis muutama eli 8 vaan ehkä noin 4) :D ihanaa nautiskella ja rentoutua oikein luvan kanssa :)
ja mä kestän alkoholia siinä missä miehetkin, joten kirjoittamisessakaan ei ongelmaa kun juomiseen on menny noin kolme tuntia. eli lasi per tunti. olen siis vallan tarkka näissäkin asioissa. kunhan ei ole känni päällä mutta kunhan on itellä kiva olo.

no, tänään käynyt seuraavaa.. limailut jatkuu. mitkä ovikseen ois pitäny mun käsityksen mukaan päättyä. ja: äsken kävin puolen tunnin lenkin koiran kanssa niin viilsi alamahaa aika pahasti pariin kertaan. viimeset puoli tuntia olen oleskellu soffalla, ja nyt viiltelee myös.....

näin on tehnyt joka raskaus myös jo heti pian natsanneen ajankohdan jälkeen. mietinpä vaan, että oisko mahollista että tää oiskin jo kiinnittymistä? koska maanantaina oli ovis, ja siemenet sisässä valmiina sillon jo. että nyt tapahtuis jotain SUURTA :) jeah

aika jännä jos tuntemukset pitänee paikkansa. toisaalta on myös outoa miten sitä voi itseään tunteakaan . saati ne ketä ei osaa tuntea mitään? miten se sitten on mahdollista?

tänään möin meidän hoitolaukun sekä hoitotason :D ei oo tosi et kaikki vauvan hoitokamat menee, ja mitä sit, mun tarvii alkaa shoppaamaan uudestaan :D jihei :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hellun martta
Voi ei Wandii! Paljon :hug: sinulle!

Itse olen nyt ollut muutaman päivän poissa... Tänne ei mitään uutta... Kovaa yritystä...

Itse sain keskenmenon marraskuussa ja enne sitä oli itselläkin ajatus että tulee jos on tullakseen. Nyt jokaiset menkat sattuu enemmän ja enemmän. Epätoivo iskee ja ei monia ole jolle voisi oloaan purkaa. Heti tulee tunne että olisin itsekäs kun edes haluan neljättä.
Onneksi on tullut myös hyviä uutisia sukuun =) Äidilläni todettiin rintäsyöpä viime kesänä ja nyt kaiken mahdollisen tukan menetys hoidon jälkeen ollaan voiton puolella. Syöpä on saatu kukistettua! Edes jotain pientä iloa tähän murheeseen. Johan sitä on olutkin.
Paljon plussatuulia kaikille ja jaksakaa yrittää vaikkei se plussa heti tulekaan! Kyllä se sieltä vielä tulee! Olen aivan varma siitä!
 
vaavihaave hei :) ja stressihän se tekee vaikka mitä.... sullakin sitä ollut... toivotaan että jatko ois plussaisempi...

vihlonnat hei oikeesti..nitä tulee nyt rasituksen jälkeen vartin-puolen tunnin välein..... ONKO KELLÄÄN OLLU VASTAAVAA KIINNITTYMISEN AIKAAN? eihän se viel voi oireilla?? vai voiko? jos hedelmöitys ois tapahtunu sunnuntaina... vajaa viikko sitte....???
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä