Neljäs tulossa kesäkuu

Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Nona76____19.06.____35_____P96,T99,P06__ __ tyttölupaus___TYKS.
Tyyni ______ 30.6____ 35_____ P01 To2 T05_______________ SeKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ____tyttölupaus___TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ __tyttölupaus______LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09_____poikalupaus_____KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ ___poikalupaus_____LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 __poikalupaus____HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
petite_____27.8._____25_____P07, P09, P10_____________ K-PKS
Ikpi_______09.09____________T,P,T
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMama_19.9____30_______P99,T04,P09____t yttölupaus __OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07 _KYS
Korvapuusti__15.11__ 28_______ T06, T08, P10
PIKKUMAMI85_15.12_26_______P07, P08, P11____________SEKS
Santtu81_____22.1._30___________________ ___________KOS

Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oikein mukavan kesäinen ilma +10 astetta ja vettä sataa ja tuulee ;)
Tänään olis kumminkin yhdet valmistujaiset jonne ollaan iltapäivällä menossa, poikien vaatteet silitin ja kengät etsin valmiiksi. Omaa mekkoakin sovitin että mahdun vielä siihen ( viimeksi 2 vkoa sit sovitin) ja mahduin :) onneksi, eipä tässä nyt enää voi mekkokauppaankaan lähteä.
Pesin eilen vauvelin vaatteet ja harsot, vaikka kaapissa ovat olleetkin mut silti. Sit vielä kun pesis turvakaukalon ja vaununkopan kangasosat ja hommais vaipat yms...vaikka jos se menee 11pv yli la:n niinkuin 2 edellisestä niin saa ootella liki 2kk syntymää vielä, mut eihän sitä koskaan tiedä (vaikka olenkin jo kattonu kalenterista mikä pv on 11 pv yli la:n :) ), esikoinen kun kumminkin synty pari päivää ennen la:ta jostain kumman syystä.
Nyt kahvia ja suklaata

ninnax rv 34 jo :)
 
Kisuliinakin muuten vauvat saanut jo huhtikuussa :)

Mietin täsäs myös, voisiko nuo, joilla la ollut useampi kk sitten, ottaa pois. Jos eivät ole mitään ilmoittaneet, niint uskin enää tulevat ilmoittamaan?
 
Heips!
Kiitos uudesta pinosta! Hassua että on JO kesäkuu!

Tänään oli neuvola ja tästä eteenpäin ne onkin jo 2 vkon välein. Hui tätä ajan kulua!!
Vauveli oli perätilassa ja neuvolatäti alkoi jo puhumaan mille viikoille kääntöyritystä voisi laittaa.. Äitipolin ultraan olen menossa joka tapauksessa ennen laskettua aikaa sikion munuaistarkastukseen mutta kääntöa ajatellen se aika oli ilmeisesti jo liian myöhään. Täytyy nyt toivoa että ymmärtäisi itse pyörähdellä. Ja onneksi aikaa on vielä :)

Siskoni kyseli viikonloppuna joko olen laittanut vauvan vaatteet lipastoon? Silloin tajusin että en ole hakenut niitä edes varastosta... Enkä myöskään ostanut pikku vaippoja tai Lansinohia tai liivinsuojia tai ylipäätään varautunut mitenkään vauvan syntymään... =) Pinnasänky sentään on mutta sielläkin nukkuu jo joku... Täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan tuo nukkumajärjestyskin uusiksi että pinnasänky vapautuisi...

Minulle on iskenyt kauhea turvotus! Turvottaako muita? Sormet on kuin nippu nakkeja jo heti aamusta ja nilkkoihin ilmestyy puoleen päivään mennessä jo sukan varren loppumiskohta vaikka niissä ei kiristävää resoria edes olisi. Saas nähdä miten käy kun tulee helle..

Trm 31+6
 
Moikka. Ihanata kun toiset jo vauvatavaroita esille laittelee. Minulla on aina mennyt tuonne 35+ viikoille ennen kuin moiseen olen ryhtynyt. Täällä ei onneksi ole turvotusta näkynyt (eikä kyllä kaivatakaan). Toki minulla ei ole sitä ongelmaa ollut aikaisemminkaan, vaikka kaikki meillä on syksy vauvoja olleet.

Täällä voidaan paksusti. Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Supistelut tahtovat välillä vaivata ja siitä syystä olenkin ollut viimeisen viikon sairaslomalla. Tehoja supistuksilla ei onneksi ole ollut. Kipeitä ajottain kylläkin ovat. Omassa työssäni tilanteet vaihtuvat nopeasti ja aina on pystyttävä toimimaan. Kovin alkaa välillä olla hankalaa kun supistukset tulee herkästi varsinkin väsyneenä tai hieman enemmän itseään rasittaneena. No, en valita! Huomenna takaisin töihin. Kesäloma alkaa 5 viikon päästä, jos sinne yrittäisi vielä pyöriskellä. Katsotaan sitten mikä on tilanne onko enää töihin kykenevä 30+ raskausviikolla palaamaan.

Kunpa alkaisi kesä tulla. Ei ole kiva kun aina sataa ja tuulee :/ Toki niitä kovia helteitäkään en nyt toivo, ainakaan pitkäkestoisena ;). Jos saisin toivoa niin voisi vuorotella lämmin ja kylmä päivä :D

Jaksamista kaikille :wave:

Viinika ja "Onni" 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty. :)
Rv 32+3 (30+3)
Paino: +600 (+384)
Turvotus: - (-)
Verenpaine: 114/70 (112/74)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Hb: 119 (111)
Sf: 27 (27)
Tarjonta: poikki tila (rt)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Sf-mitta ei kasvanut yhtään parin viikon aikana. Ekana neuvolan täti vähän säikähti sitä mutta hetken mietittyään epäili tuon johtuvan siitä et pikkumies kääntynyt poikittain. Noh parin viikon päästä sit katsotaan onko muutosta tullut.

Täällä on jo kaikki vauvan tavarat paikoillaan enään vain se pikkuinen tuhisija puuttuu.:)

Siiseli84 ja Rontti 32+3
 
Minäkin kävin neuvolassa ti kaikki ok, hb oli noussu 120:een (viime kerral 111), verenpaineessa tein vaan omat alhaisuusennätykset 79/55 :O ja mulla vielä kaikki 3 lastakin mukana, eikä nekään nostanu paineita ylemmäs.ei siis ihme et välil vähä heikottanu. Kysyin osaako arvioida kokoa tai lapsivedenmäärää, mut ei osaa kuulemma ( on siis sijainen ja toimii lastenneuvolassa, mut ollu mulla koko raskauden ajan kun äitiysneuvolatyyppi ollu sairaslomalla koko ajan)...no 2:n vkon päästä lääkäri, joka sit kait osaa antaa enempi arvioita. Sf oli muistaakseni 33.
Tiistaina tein sit vähä lapiokaivuuhommia pihalla...no sehän sit kostautu (ei olis arvannu ;) ) koko seur yön supisteli kipeästi, otin panadolia ja nukuin lämpimät kaurapussit selässä ja mahassa. Onneksi seur päivänä ei enää tuntunu.
Eilen käytii kaupassa ja ostin vauvalle pari pakettia vaippoja, vanulappuja, puhd pyyhkeitä ja tutteja. Sit tänään mun kaveri toi mulle itkuhälyttimensä kun ei tartte enään, meidän entinen ei toimi kunnolla niin kiva että sai kamulta, nii ei tartte uutta ostaa tätä vauvelia varten. Sit puuttuu enää desinfiointiaine niin ois kaikki valmiina ja lipastoon pitää viel kiinnittää hoitotaso, mut sen ehtii myöhemminkin.

ninnax rv 34+5
 
Hiljaista on... niin hiljaista. Minä saikkuilen suppareiden takia... plääh... Kohdunkaula hieman pehmennyt. No...Kuinkas muut jaksaa? Miten loppuvaiheen odottajilla menee mm. ninnaxilla ja siiselillä? Onko aikaisemmat vauvat menneet ihan laskettuun aikaan tai yli ennen kuin syntyneet?. Minulla eka syntyi 37+1, toinen 36+6 ja viimeisin 38+2 viikoilla.

Viinika ja Onni 25+ jotain...
 
Äsken käyty neuvolassa ja nyt ajatukset vähän sekaisin. :/
Rv 34+1 (32+3)
Paino: -58 (+600) eli tähän mennes tullut 7,1kg kaiken kaikkiaan.
Turvotus: - (-)
Verenpaine: 112/69 (114/70)
Pissa: puhdas (puhdas)
Sf: 30,5 (27)
Tarjonta: Pt (poikki tila)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Elikkäs poitsu tyytyväisesti istuu masussa. Tämän vuoksi lääkäri aika onkin jo ens viikolla (rv35). Kaikki oli muuten oikein hyvin mutta nyt mielessä ei liiku muu kuin vauvan asento.:/ Täytyy toivoa et poika viel kääntyis ennen maanantaita eikä sit tarvis mennä ä.polille kääntö yritykseen.

Mulla aiemmat vauvat syntyneet yli lasketun ajan. Eka 41+3, toinen käynnistyksellä 41+6 ja kolmas 40+5.

Siiseli ja Rontti 34+1
 
Täälläkin oltiin tänään neuvolassa ja oli siis raskauden aikainen kolmas lääkärineuvola.
rv 36+3
paino850g/vko jaiks! (yht 11.7kg alusta) ei kyl sanonu siitä mitään
turvotusta vähän
verenpaine 115/70 ( viimeksi 79/55, vaikka oli lapsetkin mukana...nyt olin yksin mut toi lekuri kait aina jänskättää sen verran kun edelliselläkin kerralla ku oli lekuri oli korkeammat paineet, nuori mieslääkäri nostaa paineita :) )
pissa puhdas
sf 33 sama kuin edellisellä kerralla
tarjonta rt
syke 155
liikkeet ++
kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, mutta kaulaa vielä 3 cm jäljellä.
Lääkäri sanoi että 4pv:n päästä raskaus lasketaan jo täysiaikaiseksi että vois sen sairaalakassin jo pakata kun voi siis periaatteessa syntyä millon vaan.
Mulla eka syntyi rv 39+4 ja toinen 41+4 ja samoin kolmas rv 41+4 eli jotenkin uskon et tääkin menee yli...aiemminkin vaikka tein mitä niin ei auttanu mikään vaan syntyvät 11 päivää yli. Olis kyl ihana jos syntys edes laskettua aikaa seur vkolla koska mun äidillä sillon loma, niin ei ois lapsenvahtihuolia.


siiseli onko sulla aiemmissa raskauksissa jouduttu kääntämään vauveli?

ninnax rv 36+3
 
Hei
Siiseli... osaa se vielä kääntyä. Minulla meidän kolmas pyöräytti itsensä ympäri 35+ viikoilla. Voin sanoa, että tunne oli aika huisi. En enää tiennyt itkeä vai nauraa kun tuntui, että lapsi tulee läpi vatsanpeitteiden.

Ninnax. Meillä meidän kakkonen tarkistettiin 36+4 viikolla (oli tiistai). Tuolloin poju oli jo niin iso, ettei mahtunut alakautta syntymään (ahdas lantio). Kohdunkaulaa 3 cm, pehmeänä, kiinni. Annettiin sektioaika 39+ viikolle ja sanottiin, ettei tämä täältä varmasti aikaisemmin synny kun on niin hyvä tilanne.

Tortaina päivällä haravoin pihamaata (lokakuu) ja illalla miehen kanssa riitaa ihan mitättömästä asiasta kun tuitui olevan minulla tunteet joka asiasta pinnassa. Mies lähti yövuoroon riidan päätteeksi. Iltayöstä alkoi kunnon selkäsärky ja supistukset. 02.45 kirjauduin kys:lle ja kiireellisellä sektiolla oli poika maailmassa klo 03.30 käynnistyneen synnytyksen vuoksi.

Joten kokemuksesta voin sanoa, että saattaa se sieltä syntymään lähteä pikaisestikin ;)

Täällä saikkuilu jatkuu. Supistuksia tulee. Tiistaina sairaslomaa jatkettiin 2 viikolla. Sitten olisi 3 päivää töitä ennen kesälomaa. Turvotuksia ei ole näkynyt. Väsymys vaivaa :/ . Viikolla 28 meno lääkärille. Katsotaan sitten mikä on kohdunsuuntilanne.

Viinika ja Onni 26+0
 
Ei ole aiemmissa raskauksissa jouduttu kääntämään. Siksi tämä pistikin ajatukset vähän sekaisin kun ihan uusi juttu et pieni tyytyväisenä istuu masussa kun aiemmissa oltu jo pitkään rt.
Torstaina jo ajattelin et nyt kääntyy kun tuntui ilkeitä muljahduksia ja masun muoto meni aivan hassuksi. Selkeesti oli hetken aikaa täysin poikittain mutta hetken päästä taas pää tuntui kylkiluiden luona.

Mä tässä miettinyt et enempi mua tais silloin tiistaina säikäyttää neuvolan tädin reaktio kuin tieto pojun olevan perätilassa. Hän jo toissa kerralla säikähti kun poika oli poikittain eikä sf-mitta kasvanut. Juoksi silloin toiselta tädiltä kyselee et mitä nyt tehdään ja sit viel kaiken maailman vihkosista etsi tietoa. Ja nyt viimeks kun oli selkeesti perätilassa niin täti säikähti vielä enemmän joten se reaktio tarttui muhunkin. :/

Huomenna olisi viimeinen lääkärineuvola ja se pikkasen jännittää.:)

Siiseli84 ja "Rontti" 34+6
 
Toivotaan Siiseli että vauveli kääntyy itekseen.

viinika: olis kyllä kiva jos tää päättäis syntyä vähän aiemmin kun noi kaksi edellistä. Nyt koko ajan särkee selkää tai mahaa, närästää ja on hirmu väsy olo, en tajua miten reilu viikko sit jaksoin pestä kaikki matot ja siivota koko talon kun nyt ei jaksa kun pakolliset jutut. Ja muissa raskauksissa on mun mielestä ollu loppuun asti paljon reippaampi olo . Jopa autolla ajaessa ei löydy oikein hyvää ajoasentoa.

Pakkasin tänään vähän sairaalakassia, loput heittelen sit vauhdissa. Pakatessa totesin että oon ilmeisesti heittäny mun vanhat imetysliivit roskiin, koska en löytäny niitä alusvaatteideni seasta enkä omasta mielestäni oo niitä muuallekaan laittanu. Pitänee kait tilata anttilasta jotkut, ei ainakaan pikasesti vilkaisten netistä muualta löytyny mitään halpoja. Ei viitti monia kymppejä pulittaa liiveistä joita ei montaa kuukautta tuu käytettyä. Yleensä oon parin kk:n jälkeen pärjänny tavallisilla liiveillä kun maidontulo rauhoittunu.

ninnax rv 37+1
 
Lääkärineuvolassa käyty.

Rv 35+0
Paino: +233g/viikko
Turvotus: -
Verenpaine: 116/79
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 33
Tarjonta: Pt
Syke: +
Liikkeet: ++

Eli edelleen poju viihtyy istualteen ja lähete lähti ä.polille kääntöyritykseen.
Kohdunsuun tilanne kiinteä, sormelle auki ja kaulaan edelleen 3cm.
 
Siiseli: voihan pojua...toiv saisivat kääntymään. Oletko miettinyt/ tiedätkö mahtuuko syntymään perätilassa vai olisko sit sektio edessä?

minä taas neuvolassa kävin tänään rv 37+3
paino -300g (viime vkolla oli turvotusta ja nyt ei)
verenpaine 107/66 harvinaisen korkea mulle raskausaikana
sf 34 (1cm kasvu vkossa)
syke 140
rt ja laskeutunu ja kiinnittyny...synnytystä siis odotellessa...ja varmaan saakin vielä odotella jos ja kun menee sen 11 pv yli niin kun 2 edellistä.

Oltiin aamuisen neuvolan takia vähän myöhässä lasten uimakoulusta ja ne jo siellä luuli että oon lähteny synnyttämään :) vaikka olin sanonu etten jouda mihinkään synnytyshommiin ennenku uimakoulu loppunu :)

Mä oon jotenkin muuttunu raihnaiseksi: selkää särkee koko ajan, närästää, lonkkia kolottaa ja vihloo....

jospa se tästä..sit kun vauveli syntyny niin menee hetki ja mulla on ikävä tätä masua :)

ninnax
 
Ninnax en tiedä mahtuuko syntymään perätilassa. Missään vaiheessa en ole saanut mitään arviota pojun koosta ym.

Tänään tuli aika ä.polille joten sinne siis viikon päästä perjantaina kääntöyritykseen ellei poju tässä viikon sisällä itsekseen käänny. Sit varmaan saa muutenkin enemmän tietoa et minkä kokoinen pikkumies on tulossa ym.

Siiseli84 35+3
 

Yhteistyössä