Neljännen kuumeilijat!!!

Tämä lista on neljättä lasta kuumeileville.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin
:)

Tein nyt tähän asti mukaan ilmoittautuneista listan, korjatkaa jos joku asia väärin tai kun haluatte päivittää tietoja. Haluatteko että laitan listaan vielä kierronpäivät???


(y) Mukana :)

Nachsal 34v/ lapset: -01, -03, -07/ YK6

Bertta83 33v/lapset: -12, -14, -16/ YK4

lolu 37v/lapset: -03, -06, -10/ YK1

Tamrmiskasi3 33v/ lapset: -06, -08, -10/ YK1

Snowmamma82 34v/ lapset: 08/05, 04/07, 06/09 /YK 5

Pink* 33v/ lapset: -14, -12, teini / YK1


Idina /lapset: kolme alle kouluikäistä/ YA 2017
 
Koitetaanpa vielä ..
Ajattelin tulla tänne selvittämään päätäni ja saamaan lisää ajatuksia.. Ajattelin jossain vaiheessa että vielä jos 3 lapsen sais ni vau mutta vielä mietityttää kun haluaisin vielä yhden lapsen. Eli 4. Vaavi. Mulla alkaa ikä painaa ja taistelen vaan ajatusten kanssa. Mies ei ehkä halua ja mietin että mikä oikeus mulla on tehä ylipäätään lisää.
Lapset on kyllä mun tärkein asia tässä maailmassa ja jos joku voi sanoo , että on kokenu valaistuneisuuden ni ite voin sanoo että näin tunsin ekan lapsen kohdalla..
Että puolustuspuhetta näköjään löytyy:unsure:.Ja muutes hei vaan kaikille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
@Sandi04 luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat! Näitä "puolustuspuheita" olen minäkin itselleni pitänyt ja kun tämä neljännen haaveen kohdalla oli eka kertaa mies, joka alkoi toivoa lasta... meille kolmannen piti olla ehdottomasti se viimeinen. Näitä tuntoja tilitin myös tuolla iltatähti-puolella. Siltä meinaan tuntuu, että iltatähteä meille kuumeillaan. Nyt kun yritys on jo kestänyt kauemmin kuin aiemmissa, niin sitä kyseenalaistaa usein omat haaveet ja unelmat, oikeutuksen toivoa enää lasta, kun kolme jo on. Että ehkä siihen on syynsä, kun ei tämä ota onnistuakseen... sitten kuitenkin ollaan päädytty yrittämään. Jos tätä ensin vuosi harkittiin ja nyt kohta vuosi on yritetty, niin tiedän jäävän kaihertamaan mieltä, mikäli vaan lakataan yrittämästä. Takarajana meillä silti on se, että jos hoitoihin jouduttaisiin, ei me lääkitystä enempää tehtäisi. Saikohan tästä nyt mitään tolkkua.. o_O:ROFLMAO:
 
Hannah4 kiitti ihanaa vastauksesta. Juu siis ymmärsin pointtis kyllä ja mä aluksi kattelin tota 40+ puolta, mutta olin aivan pihalla kaikista termeistä, joten mun oli tultava tänne. Niin ja siis myöskin jos raskautuminen menis kovin "lääketieteen puolelle",ni sitten antaa olla, myös minun puolesta..Ottasin vaan mun järeet luomuaseet käyttöön ja viherpirtelöt sun muut hässäkät.
Ai että mistäkö tää alko! No vauvakuume nosti päätään tietty, kun luulin hetkellisesti, rttä oon raskaana ja pelästyin:alien::)..ja sitten tietty salaa petyin:oops:. Mun vauvakuumetta vaan lisää( ja surua) se, kun mun ikäiseni kaverit kauhistelee sitä että jos olis hoidettavana vielä pieni vauva:(. Myös harmittaa kun ei niistä saa enään mammailukaveria:unsure:.
Että mistähän mä sellasen tukiverkon kehittäisin:confused:, varmaan vaihdettava kamut nuorempaan:X3:..pitävät minut nuorempana!!
Pitää vielä mieskin käännyttää:rolleyes:
 
@Sandi04 meillä on ikäeroa mutta silti kovin samanlainen tilanne! Me toivoimme - ja saimme - kolme lasta varsin nuorina. Nyt sitten kaikki tutut ja ystävät ovat raskaana, tänä vuonna toistakymmentä tuttavaani saa vauvan! :) Itse saan kuulla paljon sitä, etenkin sukulaisilta, että hyvä kun teillä on lapset jo tuon kokoisia, nyt on muun vuoro. Onhan tässä muutakin ollut, mutta tuntuu, että nyt olisi aika viimeiselle, jos sitä ja kun toivotaan. Emme halua enää muutaman vuoden päästä yrittää, sillä ikäero isompiin kasvaa koko ajan, ja he ovat tosi tiivis kolmikko. Miten Sandi miehesi suhtautui tuohon aiempaan raskausepäilyyn ja sen osoittautuminen vääräksi? Ootteko kuitenkin aiemmin saaneet avattua jo keskustelua mahdollisesta neljännestä lapsesta? Tsempit keskusteluihin! Meillä se käytiin läpi aiemmin, mut ei se itsestään selvää (mulle) ollut, että haluttiin tähän enää ryhtyä. :)
 
Hannah4 sä oot vielä ihanasti nuori:). Ei muuta kun onnee. Sittenhän sun kaveris kokee yllätyksen, jos vaikka vaan myhäilette että "joopa joo nytten on muun aika:rolleyes:"Mä en oo ikinä puhunu kellekkään siitä että yritetään lasta , paitsi nyt..täällä:X3:. Tai nyt ei menny ihan oikein..:confused: siis ei yritetä:sick:. Mä en halua saada negatiivista vastausta mieheltäni, joten tosi varovasti koitan lähestyä aihetta. Sanoinkin että: Älä luule ettäkö en haluais vauvaa vielä ,vaikka tän kaukalon myyn pois. Mies vaan hymyili ja sano ,että senkö takia oot niin kiukkunen:sneaky:. Se keskustelu aina jää sellaseen kiusoitteluun vähän..me ollaan muutenkin keskenämme sellasia vitsailijoita. Kuulostaa ehkä hölmölle, mutta se on ollu voimavara meillä, että voidaan naureskella yhdessä ja toisillemme:LOL:.
Vastoinkäymisiä on ollut paljon ja suuria menetyksiä tällä vauvasaralla...jotenkin koitan silkkihansikkain lähestyä aihetta..
Mulla taas kaveripiirissä enemmänkin sellaista puhetta ,että meille ei tehä enempää muksuja enään:unsure:. o_O
 
Hei, minäkin haluaisin mukaan tähän ketjuun :geek:
Ikää 36-vee ja lapset 11/03, 03/08 ja 12/10. Kaksi ensimmäistä poikia ja pienimmäinen prinsessa. Lasten isän kanssa erottu ja nyt kuumeillaan uuden mieheni kanssa (miehellä ennestään -99 ja -09 pojat) :love: Yk 2 menossa (kp 23/28) ja kovasti malttamattomana haluisin jo olla raskaana :ROFLMAO:
 
Että tää vauvakuume on karmeeta:coffee:.. toisaalta ihanaa pää pilvissä:rolleyes:, mutta ei oikeesti oo mun lähipiirissä sellasia jotka 4 lapsesta haaveilee.:oops: luodaan uraa ja vaikka ihan pieniä lapsia ni hehkutetaan vaan sitä, että tää on sitten viimeinen, niinkun toitotetaan sitä oikein että ei yhtään enempää.
Onko teillä lähipiirissä niitä jotka haluuvat 4 tai enempi lapsia? Mun tuttava pariskunta sai tietää että raskautuivat vahingossa 4 kerran, mutta eivät halunneet jatkaa raskautta. Mä nieleskelen sitten heidän seurassa että jees jees ymmärrän, ymmärrän..:(, vaikka en ymmärrä pätkääkään. Moi mussu 81 kiva kun tänne tulee porukkaa..Mä tässä vielä haaveilen ja ei yritetä , mutta toiveissa ois kovasti:LOL:
 
Tervetuloa @mussu81 ! Onpa taas, eivät ole nämä tämän keskustelualueen viestit mulle ollenkaan hälyttäneet, enkä ole siksi tajunnut käydä lukemassa, höh!

Sandi voin hyvin ymmärtää tuon kuvailemasi tilanteen. Meilläkään ei juuri isoista perheistä haaveilijoita lähipiirissä ole. Yhden ja kahden lapsen perheitä, nyt muutama, joihin odotetaan kolmatta, sitä ehdottomasti viimeistä vauvaa. Yksi minulle aika läheinen sukulainen odottaa neljättä, se oli iloinen yllätys. Kyllä vaan silti tiedän, että moni ei toiveitamme ymmärtäisi, jos tietäisi. Olen monesti toivonut, että heti ekana olisin saanut kaksoset. En tietenkään osaa lainkaan kuvitella, mitä olisi kahden vauvan kanssa, mutta tämä on puoliksi vitsinä heitetty juttu. Huomasimme vaan silloin, kun 1v ikäerolla syntyneet lapsemme olivat molemmat pikkuisia, että apua ja ymmärrystä rankempiin ajanjaksoihin ei oikein löytynyt, koska "itse olette tilanteenne valinneet". Jos neljännen vielä saamme, vaikka onkin paljon isompia nuorempi, ei apukäsiä tule olemaan. Kaikki tämä on silti miehen kanssa keskusteltu ja käsitelty jo ennen yrityksen alkua. Neljäs lapsi olisi meille hurjan toivottu. Ja se ehdottomasti viimeinen. :ROFLMAO: Toiveet korkealla taas tässä kierrossa.

Sandi huumori on varmasti nimenomaan hyvä asia ja voimavara parisuhteessa! Itseään ei parane ottaa liian vakavasti ja on hienoa, että asioille voi nauraa yhdessä. Toivottavasti teillä päästään keskustelussa siihen, että olette samalla sivulla raskauden yrityksestä.:love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandi04
Ompa tänne tullut tekstiä! :)

Meillä on edennyt neljännen haaveilu sillä tavalla, että kierukka poistettiin kesäkuun alussa ja tämä kierto meni odotellessa :rolleyes:

Nyt on kierto lopuillaan ja ehkä ensi kierrossa saa sitten alkaa jännäilemään :D
 
Hei, minäkin haluaisin mukaan tähän ketjuun :geek:
Ikää 36-vee ja lapset 11/03, 03/08 ja 12/10. Kaksi ensimmäistä poikia ja pienimmäinen prinsessa. Lasten isän kanssa erottu ja nyt kuumeillaan uuden mieheni kanssa (miehellä ennestään -99 ja -09 pojat) :love: Yk 2 menossa (kp 23/28) ja kovasti malttamattomana haluisin jo olla raskaana :ROFLMAO:
Meillä on aika sama tilanne :rolleyes:
Mulla lapset 05, 08 ja 10
Miehellä 2 lasta ennestään ja nyt yhteinen toiveissa :love:
 
Tämä lista on neljättä lasta kuumeileville.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin
:)

Tein nyt tähän asti mukaan ilmoittautuneista listan, korjatkaa jos joku asia väärin tai kun haluatte päivittää tietoja. Haluatteko että laitan listaan vielä kierronpäivät???


(y) Mukana :)

Nachsal 34v/ lapset: -01, -03, -07/ YK6

Bertta83 33v/lapset: -12, -14, -16/ YK4

lolu 37v/lapset: -03, -06, -10/ YK1

Tamrmiskasi3 33v/ lapset: -06, -08, -10/ YK1

Pink* 33v/ lapset: -14, -12, teini / YK1


Idina /lapset: kolme alle kouluikäistä/ YA 2017

Beatrice 32v/ lapset: -05, -08, 10 YA 6/17

Mussu81 36v/ lapset: 11/03, 3/08, 12/10 YA

Sandi04 41v/ lapset: -08, -10, 15 YA

Hannah4 31v, lapset: -09, -10, -12, YA 07/2016

EneriK 33v lapset: 09/09, 3/11, 11/13 YA


Plussanneet:

Snowmamma 34v lapset: 08/05, 04/07, 06/09
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos päivityksestä @Beatrice ! :) Mun tietoihin voisi korjata Hannah4 31v/lapset: -09, -10, -12, YA 07/2016. On minusta oikein hyvä noin et YA eikä YK. :) Täällä piinaillaan, aika kauan tosin pitäisi vielä kestää ennen mahdollista tekstailua.. :ROFLMAO: Nyt otan tilkan punaviiniä iltaisin. Se on terveellistä pienissä määrissä, eikö? :D Ja voisi edesauttaa kiinnittymistä, ainakin jotain sellaista oon joskus kuullut... eipä ainakaan jää yrittämisestä tai poppaskonsteista kiinni tämä kierto!
 
  • Tykkää
Reactions: Beatrice
Hyvä hannah4 ootellaan sitä kiinnittymistä nyt sun kikoilla(y). Pidetään kaikki peukut, sormet ja varpaat ylhäällä. Mä vasta suunnittelen kikkailuja:(:whistle:.
Kivaa Beatrice kun jaksoit laittaa listaa..ihan niinkun tässä olis askeleen lähempänä jotakin:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Beatrice
Toka kierto alkais olla lopuillaan ja kaikki keinot greippimehua ja punaviiniä myöten oli käytössä, mutta nyt on kyllä olon perusteella huti. Viime kierrossa mun kroppa väitti olevansa raskaana liki kaikilla oireilla, mutta nyt on vaan ihan menkkaolo :unsure: Lauantaina hanat auki ja kohti parempaa onnea...
 
Tuli muuten tuosta ketjun alkupäästä mieleen, että meillä on pihassa jo valmiiksi yhdeksänpaikkainen auto, joten ei kuljetusongelmaa. Mutta niistä ympäristön kommenteista en kyllä tiedä. Osaahan se olla, että saadaan osalta vähän ikäviäkin kommentteja, mutta uskoisin että ihan lähipiiri on kyllä onnellisia meidän puolesta. Eniten mua hirvittää tuo esikoinen, joka on sanonut muuttavansa mummolaan jos meille tulee vauva :eek: Onko hyviä vinkkejä miten asiaa kannattaisi murkkupojan kanssa työstää?
 
Hannah4 tiedot päivitetty :)

Mussu81: Meillä taas lapset oottaa, että meille tulis vielä vauva :love: Onko poika sanonut syytä ?

Meillä on 5 ja 7 paikkaset autot ja toi 7 paikkanenkin on liian pieni kun ollaan kaikki kyydissä + koira:sick: Mies on haaveillut minibussista:LOL:

Noita ympäristön kommentteja on täälläkin kuultu :cautious: Kyllä se on heti kun menee sen ns. normi lapsi määrän yli, niin ihmisillä tuntuu olevan mielipide. Meilläkin kun on siis yht. 5 lasta niin on tullut vaikka millaisia kommentteja, tästä syystä mahdollinen raskaus pysyy varmaan pitkään salassa;)
 
Kiitos @Beatrice ! :)

Auton vaihto on ollut meilläkin puheissa, tai siis tiedostamme ettei sitten enää neljän lapsen kanssa mahduttaisi nykyiseen farkkuun.. Neljä lasta, vanhemmat, koira, rattaat... :ROFLMAO: Mitä autoja teillä oikein on, tai mistä haaveilette? Mies ei paljon autoista piittaa muuten kuin käytännöllisinä välineinä, mut karsastaa mitään "bussimaista" autoa. Ei olla lainkaan katseltu mitä olisi tarjolla, mut sit jos (ja haluan uskoa kun) tässä raskaaksi tulee, niin yllättävän äkkiä se autokin on hankittava. :D

@mussu81 lle peukkuja että oireettomuus olisi oire! Ei kannata vielä heittää toivoa! (y)
:)
 
@Beatrice äsken varovasti kahdenkesken pihatöiden lomassa kyselin pojalta, että entä jos. Perimmäinen huolenaihe oli että joutuisi jakamaan huoneensa viisi vuotta nuoremman pikkuveljensä kanssa. En ollut edes tajunnut... Meillä on viisi makkaraa, joten todettiin yhdessä että huolenaihe on turha :)

@Hannah4 meillä on volkkarin caravelle, yhdeksänpaikkainen. On rekisteröity ratkeilyautoksi, joten tosi halpaveroinen dieseli, kulutus n. 7-8l/100km ja yhdeksän ihmisen lisäksi vetää heittämällä sisäänsä ison koiran ja vauvanvaunut (testattiin veljen vauvan kanssa ;)) (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4

Yhteistyössä