Neljännen kuumeilijat!!!

Tälläistä ryhmää ei ollut, täältä löytyi kolmanteen asti ja viidennetsä eteen päin, mutta me neljättä kuumeilevat.

Itselläni siis kolme kouluikäistä lasta, 9v, 13v ja 15v ja nyt sitten tämän vuoden kuumeillut. Yritystä takana nyt viidettä kiertoa. Menossa nyt DPO 2, kp 14

Oletteko miettinyt onko neljäs jotenkin sellainen raja mistä ihmiset alkaa sanoa suurperheeksi, tai että auto pitäisi vaihtaa, tai asunto. Itse olen miettinyt myös ihmisten reagointia siihen kun pikkulapsi aika jo ohitettu ja nyt jos onnistuisi vielä yksi ihana maailmaan saattaa niin kaikki alkaa alusta.

Löytyykös muita?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Kiva, kun tämmöisen ketjun teit. Itsekin harmittelin että neljännestä kuumeileville ei ollut ketjua.

Eli siis täällä kohta 33 vuotias, kolmen lapsen äiti.
Lapsilla ikää 4,5v, 2v ja 8,5kk.
Yritys aloitettiin kolme kuukautta sitten. Nyt menossa kp 23/28 ja dpo8.

Kukaan ei ensinnäkään odottanut, että kolmas lapsi tehdään ja se olikin vähän tämmöinen "vahinko". Tai siis nopeaan tärppiin ei uskottu eikä yritys ollut vielä päällä. Keskimmäinen oli juuri puoli vuotta täyttänyt kun tein positiivisen raskaustestin.
Kolmas oli kyllä haaveissa, mutta viim. silloin kun keskimmäinen olisi ollut vuoden.

Ja itse vannoin vielä kovaan ääneen ristiäisistä, että enempää lapsia ei meille tule :LOL: ja tässä sitä ollaan.
Joten varmaan aikamoisen shokkina voisin uskoa, että sukulaiset tulee raskaus uutiset ottamaan vastaan, mikäli raskaaksi tulen.

Itse en jaksa edes ajatella vielä isompaa asuntoa, seitsemän paikkainen auto meillä on jo ja luultavasti mies vaihtaa sen ensivuoden puolella vähän isompaan muutenkin :D
asutaan kolmiossa, ja hyvin mahdutaan. Pienin lapsi muuttaa sitten samaan huoneeseen sisarusten kanssa, kun yöheräilyt loppuu. Niillä onkin ihan älyttömän iso huone, missä mahtuvat hyvin olemaan.
Isompaa asuntoa metsästetään siinä vaiheessa, kun esikoinen alkaa vaatimaan omaa huonetta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Täällä kanssa yks neljännestä haaveileva 37v. Lapsia : 6v.11v.13v. Kierukka juuri poistettu, muutamavko sitten..nyt sitten alko kunnon menkat.toivotaan että tärppää marraskuun aikana.ehkä hyväkin tulla ne yhdet.ennen ku raskautuu uudestaan...
 
Kiitos keskustelun aloituksesta! Harmittelinkin, kun ei pikkunelosta yritäville ole ketjua, mutta ajattelin meitä olevan aika vähän, kun ei ole enää tavallisia lapsilukuja...

Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, eikä enempää pitänyt tulla, mutta toisin taitaa käydä. :D Ensi vuoden alussa näillä näkymin alkaa yrittäminen, toivottavasti tärppää nopeammin kuin kuopusta yrittäessä, silloin meni melkein vuosi. Nopeimmin meillä on tärppi käynyt tokasta yrityskierrosta, niin ei kyllä yhtään voi tietää miten nyt käy. Ja tulee kyllä meidänkin lähipiiri yllättymään, jos meille vielä jälkikasvua tulee, osa oli yllättyneitä tuosta kolmosestakin. Ollaan vaan oltu niin epävarmoja itsekin tämän suhteen, ettei olla edes lähimmille hiiskuttu. Onneksi on tämä palsta. :)

Meillä ei onneksi asuntoa tarvitse vaihtaa, mutta autokuviot menee ehkä uusiksi, neljän lapsen kanssa kun tavaratila häviää näistä tila-autoista joissa on 7 paikkaa. Mikä auto teillä on / meinaatte hankkia?

Onnea yritykseen teille, jotka jo ovat päässeet siihen vaiheeseen! Minä jatkan vielä haaveilun asteella.
 
Jes!!!! :D tätä mää oon varronnu!!! en oo vaan ite asialle saanu tehtyä mitään. :) Eli täällä kans mamma 33v, 3 lasta, 4 haaveissa <3 tarkoitus ei todellakaan ollut enään lisää hommailla, mutta nyt kun nuorin aloitti eskarin, niin tullut pikkuhiljaa tässä reilu vuoden sisällä aivan järkky vauvakuume <3 (meillä lapset 2006,2008 ja 2010) jotenkin semmoinen olo, että haluaa vielä kerran ne vauva hömpät käydä läpi. Toisaalta on sellainen olo, että onko mulla oikeutta vaatia enään lisää kun on kolme onnistunutta raskautta ja 3 tervettä lasta jo saanut.....ja että mitä jos nyt vaadin liikoja, että kohta karma puuttuu asiaan ja saan keskenmenoja (eikä vielä tod oo tärpännyt :D ) ja mitä jos tämmöselle ahneelle vauvakuumeilijalle käykin huonosti ja voiko kukaan olla niin onnekas että kaikki voisi vieläkin mennä hyvin....jajaja... ja siis meillähän on yritys ollut vasta lokakuun, toisin sanoen viimeviikolla ollut mahdolliset tärpit..että ei hyvää päivää tämmöselle hätähousulle.. :D
 
Mä en edes tiedä mitä auto mies on katsonut, jotain pakua kait.. Meillä kans aika ahtaaksi käy tuo tavaratila nykyisessä autossa, että tuplat kun sinne laittaa niin muuta ei mahdukkaan. Meillä on vielä vierekkäin istuttavat niin tilaa vievät ihan julmetusti. Onneks harvemmin tuplia tarttee mukaan ottaa, mutta jos jonnekin vähän pidemmälle lähdet, niin pakko ottaa.

Mäkään en ole hiiskunut kavereille enkä kenellekään muullekaan että vauvayritys päällä. En edes toisen lapsen yrityksestä kellekään kertonut. Kolmannestakin kerrottiin vasta np- ultran jälkeen.
Tiedä sitten missä vaiheessa neljännestä kerrottaisiin jos ja kun tärppi käy. Tuskin ultraa aikaisemmin.
Esikoisen aikaan kerrottiin heti plussan saatua eikä sitä osanut tuolloin edes pelätä, että voi vaikka km tulla tai ultrasta löytyä jotain..
 
autoista: Mulla on skoda octavia farmari joka hankittu silloin kun kolme istuinta piti saada vierekkäin, ikää tosin autolla nyt jo 10 vuotta joten en tiiä koska kosahtaa... Tällä pärjäilen kuitenkin.

Täällä tuskailen näitä "oireita" vai oireita, ihme limaa tullut tänään, venyvää, pitkää, sorry yksityiskohdat mutta eikö tollainen kerro ylensä oviksesta, mutta mä kyllä oviksen sain tikutettuu kahdella tikulla selkeesti viime torstaina. ja silloin myös kivut.
Nyt kuitenkin turvonnut olo vatsassa ja tämä limaisuus. Aika kuluu hitaasti. DPO 4 pitäisi olla.
 
Ai.että ketuttaa...menkat kestänyt 1vkon ..tuli niin runsasta vuotoa että piti lääkärissä pyörähtää,nyt sitten kuuri verenvuodon loppumiseen.että ei ainakaan vielä mitään oo kiertokin nyt hukassa ku vuotanut ja ei vuotanut..
 
Tämä lista on neljättä lasta kuumeileville.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin
:)

Tein nyt tähän asti mukaan ilmoittautuneista listan, korjatkaa jos joku asia väärin tai kun haluatte päivittää tietoja. Haluatteko että laitan listaan vielä kierronpäivät???


(y) Mukana :)

Nachsal 34v/ lapset: -01, -03, -07/ YK6

Bertta83 33v/lapset: -12, -14, -16/ YK4

lolu 37v/lapset: -03, -06, -10/ YK1

Tamrmiskasi3 33v/ lapset: -06, -08, -10/ YK1

Snowmamma82 34v/ lapset: 08/05, 04/07, 06/09 /YK 5

Pink* 33v/ lapset: -14, -12, teini / YK1


Idina /lapset: kolme alle kouluikäistä/ YA 2017
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Täällä menossa kp4/26-28 ja yk4.
Menkat alkoi pari päivää aikaisemmin.

Toi lista näyttää mun mielestä ihan hyvälle noin (y)

Lolu, toivottavasti lääkekuuri tepsi. Tuliko sulla siis viikon verran runsaasti vuotoa?

Mua ärsyttää aina kolme ensimmäistä menkkapäivää kun kolmannen synnyttyä oon vuotanut kun pistetty sika. Vaikka on yösiteet käytössä niin vähän väliä saa olla vaihtamassa kun vuoto on niin runsasta eikä uskalla oikein mihinkään edes lähteä noina päivinä :unsure:
 
Vuoto jatkuu edelleen runsaana ja alkaa pikkuhiljaa nyppii jo . Näyttikin jo lupaavalta,vuoto jatkuu ja tää ei oo mitään pientä vaan runsasta,kamalia hyytymiä ja kirkasta verta..siteitä vaihdan n. 2h.välein lääkekuuria jatketaan niin kauan ku vuotoa.kohta varmaan ruvettava miettii et lääkäriin taasen mentävä. Tuossa listassa lapset oli 05 08 on väärin. Oik.2006.2010. Tsemppii kaikille ja toiv.et tärppää meil kaikilla tääl kuumeiliville ☺
 
Tänään käyty lääkärissä,labrassa .lääkäri totesi vuodon joo..olevan runsasta nyt 2 lääkettä.onneks tulehdusarvot oli alle 5☺ lepoa määräsi loppuvkon.vauvahaaveen vuoksi en saannut jotain kortisonia onneks loput labratulokset tulee huomenna. Kyllä tää tästä ohi menee,mutta kyllä tuo kierukka teki tepposet.. pistää miettimään otanko sitä enään.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Täällä kans nelosen kuumeilijia. (y)
Tai siis mulle neljäs, miehelle ensimmäinen. Mulla tytöt aiemmasta liitosta, syntyneet 05, 07 ja 09.
Multa poistettiin kierukka toukokuun alussa ja tulin raskaaksi heinäkuussa. Keskeytynyt keskenmeno todettiin elokuun loppupuolella ja nyt yhdet menkat on takana sen jälkeen. Tällä hetkellä saattais olla sopivasti oviksen aika... Illalla täytyy varmaan miestä vähän viekoitella :love:
Mulle voi lisätä tiedot Snowmamma82/tytöt 08/05, 04/07 ja 06/09/YK 5.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Snowmamma82. Mulla oli kans mirena..oliko sulla vuotoa miten? Mulla ollut kauheet vuodot nyt 2vkoa ja sain jo toista lääkettä toiv.auttaa. saa nähdä miten muuten raskautuu ennen ollut kertaheitolla mutta toki on aikaakin jo kulunut edellisestä raskautumisesta ja taitaa ikäkin jo vaikuttaa...ei oo niin itsestään selvää
 
tervetuloa @Snowmamma82 !!!!!!

omaa napaa: mä en uskalla testata ja nyt päädyin etten testaa ollenkaan, katsotaan montako päivää tuo kestää, mutta nyt niin ei raskaana varma fiilis niin en halua nähdä niitä negoja.
 
Mä olin pitkään sitä mieltä, että en "tee" enää yhtään lasta. Uusi mies on ollut kuviossa nyt kolme vuotta ja vähitellen viime talven aikana kypsyi ajatus yhteistä lapsesta. Oon kuitenkin vielä sen verran "nuori", että ei ehkä ole myöhäistä vielä. Vauvakuume alkoi oikeastaan silloin, kun raskautui ja keskenmenon jälkeen se vaan vahvistui. Mies on aina halunnut omia lapsia mutta ei koskaan myönnä, että sillä ois ollut varsinaista vauvakuumetta.
Nyt sitten piinaillaan loppu kuuhun asti, että onko tärpännyt! :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Minä olin myös vannonut etten enää vauvoja "tee". Ja niinpä lapset kasvoikin isoiksi tässä välissä ennen kuin ajatukset rupesivatkin muuttumaan ja mieli muuttui.
Mutta eipä se nyt niin helpolla sitten ole onnistunutkaan.
 
Minäkin taidan tähän ketjuun tunkea itseni :) Mulla kolme lasta, joista kaksi nuorinta nykyisen miehen kanssa, 2 ja 4v. Vanhin jo teini. Ikää itsellä 33v.

Toiseen ketjuun tuskailin, kun mies ei meinannu lämmetä neljännelle, mut eilen näytti sit vihreetä :ROFLMAO: valoa ja yritys saa alkaa!:love:

Minäkin oikein kolmosen jälkeen synnytyssalissa tokasin, et eiköhän nää ollu tässä, mut niin se kuume vaan iski päälle..

Yk1 (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Minä kanssa vannonut että en tee enään...mutta mieli niin vielä jos luoja suo yhden lapsen lisää..jahka tää vuoto loppuu.nyt näyttää hyvältä vuotoa enään niin et ihan haaleeta yes alkaa lääkkeet puree.yrittää pääsee jahka tää vuoto loppuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Ollaankin kaikki aika saman ikäisiä, minäkin 34v :)

Nyt on raskausvitamiinit haettu apteekista ja kierukka lähtee vuoden vaihteessa. Jännää! Toivottavasti ei tule vuoto-ongelmia poiston jälkeen, ainakin e-pillereiden ja minipillereiden jälkeen kierto on palautunut heti lopetuksen jälkeen. Haluaisi vaan päästä sitten heti yrittämään. :)

Täällä vähän samat fiilikset kuin Tarmiskasi3:lla, että voiko vielä kerran mennä kaikki hyvin. Se tässä eniten jännittääkin, mutta taidetaan vielä kerran uskaltaa...

Onnea testailuihin teille muille, kun olette jo astetta pidemmällä!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Minäkin pistin merkille, et samaa ikäluokkaa kaikki :) Mulla jo tunne, et nyt alkaa olla viimeiset hetket lisääntyä. Mulla vielä mies reilusti vanhempi kuin minä, niin ei parane senkään puolesta hirveesti tätä lykätä.

Minuakin mietityttää voiko käydä niin hyvä tuuri, et kaikki menis tälläkin kertaa hyvin.. Raskautuisin suht nopeesti, raskausaika menis ilman vakavia vaivoja (vähemmän vakavia, mutta erittäin epämiellyttäviä on odotettavissa kyllä :sick: ), synnytys sujuis hyvin ja vauvakin vielä ois terve... Keskenmenoja ei oo ikinä ollu, mut voiko enää neljäs raskaus onnistua ilman sitäkään... Samoja ajatuksia oli kyllä jo edellistä odottaessa.. Kai se on vaan katottava mitä tulee, eikä etukäteen murehtia..:rolleyes:

Auton vaihto ois meillä edessä...Lupasin miehelle, et minä voin vaihtaa omani ja liikutaan sit sillä, kun kaikki on saatava kyytiin ja miehen autolla sit, kun osa vaan mukava. Katotaan nyt kuka vaihtaa ja mihin vaihtaa.. Mies ei missään nimessä mitään "pikkubussia" haluu.. Et joku mahdollisimman normikokoisen näköinen auto, joka vetäs sisäänsä kaks turvaistuinta, kaukalon ja kolme aikuista, pitäs löytää...:D Suosituksia otetaan vastaan! Tää autoasia tuntui jossain vaiheessa olevan suht isokin kynnyskysymys perheenlisäystä mietittäessä:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä