Neiti 2kk ja flunssa,apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miumiu

Vieras
Viime yönä alkoi yskiminen ja rohina,aivastelee myöskin paljon. Silmät olivat punaiset kun heräs. Vaihdettiin vaippa ja maitoa meni 120ml pullosta, vaikka olin tosi tuntia aiemmin imettänytkin. Nukahti olkapäälle mutta kun kannoin sänkyyn niin ähilästys ja kitinä alkoi,otin uudestaan syliin,nukahti,laitoin sitteriin ja nyt nukkuu siis siellä.
Olen itsekin tukkoinen ja päätä särkee :/ myös vesirokon saanut lapsi oli meillä kylässä toissa päivänä,eilen hänelle tuli näppylät. Voikohan se alkaa flunssalla? Ja kaiken kukkuraksi minullakaan ei ole vesirokkoa ollut :( Onkohan meidän mentävä molempien lääkärille?

Vesirokossa on n.14vrk:n itämisaika.
Hyvä et maitoa menee, jaksaa imeä. Heti jos maitomäärä vähenee tai oksentelee paljon limaa niin lääkäriin, tai hengitys on raskasta.
Pystyasento on parempi eli sitteri on hyvä paikka nyt nukkua.
Keittosuolaa reilusti nenuun annat hetken vaikuttaa ja imet nenäfriidalla .

Hei
Vesirokko alkaa usein flunssankaltaisilla oireilla, korkea kuume ja kuvaamasi oireet.
Sen jälkeen ilmestyy näpyt.
En hätäilisi vielä mutta jos yleiskunto romahtaa ja alkaa hengitysongelmia niin soitat apua.
Myös vesirokko voi olla yllättävän raju tauti. Yleensä ei.

ja olen aika varma että ollaan saatu se vesirokkotartunta kun pikkuvieras halusi kovin silitellä vauvaa,ja tosiaan seuraavana päivänä hän olikin jo ihan näppyinen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja olen aika varma että ollaan saatu se vesirokkotartunta kun pikkuvieras halusi kovin silitellä vauvaa,ja tosiaan seuraavana päivänä hän olikin jo ihan näppyinen...

mulla ei vanhin lapsi oo koskaan saanut vesirokkoo vaikka sitä on useemmin oikeen haettukin kyliltä. pitääkin rokottaa toi muksu kohtapuoliin sitä vastaan.

Yhteistyössä