neiti 1v herää yöllä pissihätään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan vvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan vvv

Vieras
Meillä on vähän hassu "ongelma". Ollaan harrastettu vauvojen vessahätäviestintää noin 4 kk:n iästä asti enemmän tai vähemmän onnistuneesti, eli suuri osa pissoista ja kakoista on saatu tulemaan pottaan tai lavuaariin (tai matolle.... :headwall: ). Nyt kun neiti on oppinut liikkumaan itsenäisemmin, ei malttaisi istuskella potalla, joten päivisin tämä viestintä vähän ontuu.

Mutta öisin neiti sitten alkaa viimeistään kuuden tunnin kuluttua nukkumaanmenosta valittaa, sellaista itsepintaista pientä kitinää, joka viimein yltyy kunnon itkuksi, jos siihen ei reagoida oikein. Ainut mikä auttaa on potalle vieminen, ja pottaan sitten tuleekin aivan valtava pissi. Yövaippa on yleensä ihan kuiva. Sitten nukahdetaan uudestaan hyvillä mielin.

No, ainakin tiedän miksi lapseni herää yöllä itkemään, mutta joskus kyllä mietin, että mitä olenkaan mennyt lapselleni opettamaan! :/

No juu, kai minä enimmäkseen tyytyväinen olenkin. Pitkään vain kesti tajuta että mistä se itku johtui, kun syyksi epäiltiin kaikkea mahakivuista hammassäryn kautta eroahdistukseen. Rintaakin tuli tarjottua näihin itkuihin, ja sehän vain pahensi pissahätää. Nyt kai vain odotellaan että ajan kuluessa tyttö jaksaa pidättää aina vähän pitempään ja pitempään, ja lopulta koko yön =)

Kiitos kannustavista kommenteista!

Hienoahan tuo on! Kannattaa kuitenkin rajoittaa iltajuomista, niin pikkuhiljaa saattaa nukkua yön ilman pissahätääkin. Mutta voihan ne isommatkin lapset herätä pisulle, joten ihan on yksilöllistä. Niin ja heräillä voi ilman pissahätääkin... =)

Oletko kokeillut itse viedä häntä unisena pisulle ennenkuin hän herää? Itse tein niin, että nostin lapsen vessaan pisulle ennenkuin menin itse nukkumaan. Eikä varsinaisesti herännyt eli ainakaan virkistynyt. Sitä kesti aikansa ja sitten tottui olemaan pissimättä yöllä.

Mutta on TODELLA hienoa, että noin pieni osaa itse ilmaista vessahädän yöllä. Nostan hattua sinulle, että olet jaksanut opettaa häntä pienestä pitäen. =)

en kyllä ymmärrä miksi vauvat opetetaan potalle jo 4kk ikäisenä.aivot mm. kehittyy unen aikana ja sit 1v häiritsee pissa hätä. anteeksi vaan mut olen aivan toisenlaisen kasvatuksen ja hoidon kannalla.meitä on moneksi :whistle:

Meillä vilkas poika, joka oppi ensin yö-kuivaksi. Ja samaan asiaan liittyi yöllä herääminen pissalle. Itkulla sen ilmaisi reppana kun sanoja ei vielä 2.5 v. ollut kovin montaa. Yö kuivana oltiin ekoja öitä satunnaisesti ehkä jo enen kahden vuoden ikää. Mutta siitä se lähti.

Päiväkuivaksi oppiminen oli vaikeampaa, kun oli niin paljon muuta kivempaa tekemistä. Sekin tuli sitten pikku hiljaa. Oikeastaan hetkessä, sitten, kun herra oli tähän itse valmis ja motivoitunut. Jäi kaksi isoa housvaippa pakettia käyttämättä. Olihan se helpompaa, kun ei lakanat kastuneet öisin ja varsinkin matkoilla poitsu teki pissan mieluummin huoltoasemien vessaan kuin kasteli autossa vaippansa märäksi. Ei tykännyt sitten siitä märästä vaipasta, mutta leikkiessä se ei niin haitannut. Onnea vaan tytön kuivaksi opettteluun. Kyllä ilman vaippoja elämä on helpompaa varsinkin kauppalaskussa sen huomaa :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2005 klo 23:43 vieras kirjoitti:
en kyllä ymmärrä miksi vauvat opetetaan potalle jo 4kk ikäisenä.aivot mm. kehittyy unen aikana ja sit 1v häiritsee pissa hätä. anteeksi vaan mut olen aivan toisenlaisen kasvatuksen ja hoidon kannalla.meitä on moneksi :whistle:

Meillä se vvv lähti oikeastaan siitä liikkeelle, että huomasin usein vauvan lorottelevan lavuaariin, kun pesin kakkapyllyä juoksevan veden alla. Niinpä sitten tuli tavaksi tarjota vauvalle mahdollisuus tehdä tarpeensa aina vaipanvaihdon yhteydessä ja useimmiten hän käyttikin tilaisuuden hyväkseen. Eihän se viestintä onnistuisi, jos lapsi ei haluaisi osallistua... Itsekin olin alkuun aika epäileväinen, mutta nyt on pakko uskoa että se voi toimia. Ja nyt sitten eletään seurauksien kanssa ;)

Yhteistyössä