Negatiivinen työkaveri vie energian ja kohta työpaikankin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen työskennellyt nyt kohta vuoden pienessä erikoisliikkeessä, jossa kaikkien on tehtävä kaikkea, perehdyttävä tuotteisiin ja palveltava asiakkaita niin puhelimessa kuin reklamaatioidenkin kanssa. Mun mielestä työ on kivaa ja vaihtelevaa. En mä vielä kaikkea osaa, mutta kyselen ja otan selvää. Kollegana mulla on todella negatiivinen henkilö. Työtä on liikaa ja ainakin yksityiskohtia liikaa. Se kuulema stressaa. Varsinkin vaihdot ja reklamaatiot on kamalia ja vielä pitäisi pitää myymälä kunnossa ja siistinä. Eilenkin olin vain pari tuntia samaan aikaan töissä ja sen jälkeen olikin ihan energiaton olo. Niin mulle käy aina.

Nyt kuulin, että omistaja etsii uutta liikkeenpaikkaa ja aikaa myöten meidän liike varmaan suljetaan. Me myydään huonoimmin, koska saadaan palvelusta huonoa palautetta. Kollegan negatiivisuus kun näkyy asiakkaillekin. Omistajakin on aina ihan väsyneen näköinen, kun on hetken jutellut kollegan kanssa. Miten joidenkin elämä voikin olla aina hankalaa....

Niinpä. Ja tuollaista työntekijää ei voi nykymaailmassa edes irtisanoa, jos tosiasiassa tarvitse kuitenkin työntekijän. Pahimmassa tapauksessa tuollainen työntekijä aiheuttaa yrittäjälle koko toiminnan loppumisen.

Niinpä. Eräässä koulussa, eräs vanha köksänope on tuollainen henkilö joka imee mehut koko opettajakunnasta. On olevinaan tosi rempseä ja aina suuna ja päänä, esittää positiivista mutta on hyvin negatiivinen ihminen, juoruakka ja työpaikan mustamaalaaja. No, muutama vuosi ja siitä hirvityksestä päästään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja yirttäjä;25887171:
Niinpä. Ja tuollaista työntekijää ei voi nykymaailmassa edes irtisanoa, jos tosiasiassa tarvitse kuitenkin työntekijän. Pahimmassa tapauksessa tuollainen työntekijä aiheuttaa yrittäjälle koko toiminnan loppumisen.

Tää on ihan totta. Eroonkaan ei pääse. Miksiköhän sekin on SUomessa niin hankalaa? Helpompaa lopettaa koko bisnes kuin irtisanoa yksi työntekijä.

Yhteistyössä