ne jotka tietää...elatusavusta, tapaamisoikeuksista yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
hei

nyt olisi neuvot tarpeen...eli mites elatusapu määräytyy......otetaanko siinä tulot huomioon...voiko elaria nostaa esim. lasten allergiat......kun joutuuu syömään gluteenottomia, maidotonta ja munantonta ruokavalio nousee myös ruokakustannukset kivasti.

entäs missä asustaa lapset? niin meillä en näe muita mahdollisuuksia kun että lapset jää minulle...isällä olisi tietty rajaton tapaamis oikeus niihin...... kun vaan ajankohta sovitaan.....eli jos tulevalle exälle tämä sopii niin mistä /mihin mennään tekemään sopimus vai tarviiko sopimusta?

Elatussopimus tehdään lastenvalvojan luona ja siellä myös elatusmaksut hoidetaan eli kummankin tuloista ja menoista tositteet.
Kaikki lapsia koskevat asiat kannattaa hoitaa lastenvalvojan luona,joista saa mustaa valkoiselle.Suulliset sopimukset vanhempien välillä ei kannata mun mielestä.Eli paikkakuntanne lastenvalvojaan yhteys ja hänelle aikaa varaamaan siitä se lähtee.

Normaalisti isä tapaa lapsia joka toinen viikko,voi toki sopia,että joka vkoloppu.Ainakin yksinhuoltajalla näin.Yhteishuoltajuus merkkaa,että lapset yhtä paljon molempien vanhempien luona.Esim.viikko äidillä,viikko isällä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva tähti:
Normaalisti isä tapaa lapsia joka toinen viikko,voi toki sopia,että joka vkoloppu.Ainakin yksinhuoltajalla näin.Yhteishuoltajuus merkkaa,että lapset yhtä paljon molempien vanhempien luona.Esim.viikko äidillä,viikko isällä jne.

no tää ei pitäny ihan paikkansa.

tapaamiset sovitaan keskenään miten kullekkin sopii...huoltajuudesta riippumatta.
vaikka on yhteishuoltajuus niin lapsi voi olla vaan joka toinen vloppu etävanhemmalla.

kannattaa exän kanssa sopia vähän etukäteen elatusavusta ja tapaamisista,lastenvalvojalle meette leittamaan sovitut paperille niin ei tule ongelmia jatkossa.

ja jos pääsette yhteisymmärrykseen elatusavusta niin parempi....

minä yh ja tyttö asuu mun luona ja käy isällään joka toinen vloppu joka maksaa minulle 170? elareita kk.

Yhteistyössä