Ne joiden mielestä sosiaalihuollon voisi Suomesta lopettaa..

Eilisen ketjun innoittamana (miksi tehdä lapsia jos niihin ei ole varaa) tuli mieleeni,kun siellä oli useampiakin jotka toitottivat kuinka "sosiaalihuollon voisi lopettaa ihan kokonaan,niin silloin lapsia tekisivät vain ne joilla on heihin varaa.." yms.
Niin ihanko oikeesti joku on niin pullossa kasvanut että ajattelee noin?

Tulee tässä useampiakin maita mieleen joissa ei sosiaalihuoltoa/heikko sellainen ja kyllä sielläkin köyhät lisääntyy. He vaan sitten menevät hanttihommiin samantien kun vauva syntyy ja lapset hoidossa päivät pitkät ties missä epämääräisissä oloissa. Ja jos töitä ei ole/ei voi tehdä niin silloin menee asunto alta,paljon löytyy kodittomia perheitä joilla ei ole varaa ruokkia lapsiaan.
Niin tämäkö olis hyvä systeemi myös suomeen..?
 
Mun mielestä pitäis vaan olla kiitollinen siitä miten hyvin meillä on täällä asiat.
Eikä olla niin kateellisia ja itkeä niiden veroeurojen perään joista ei välttämättä jokaisesta itse satu hyötymään.
 
Niin se on sellaisen vaikea ymmärtää, joka kuvittelee, että töitä on aina ja kaikkialla ja aina otetaan töihin. Mutta kyllä hekin ymmärtävät jos lomautuslappuset muuttuvat irtisanomiseksi, eikä sitä työtä noin vain saakaan, kun kaikki vähentää porukkaa vaan.. Mutta ihmisten näkö on lyhytkatseista, osataan nähdä vain tämä hetki...
 
Niin,mä mietinkin että kyllä liikaa otan juttuja itteeni,oon aina ollut sellanen. Pitäs kasvattaa paksumpi nahka :D

Mutta tosiaan,musta on todella kummallista että noin ajattelevia ihmisiä löytyy!
kultalusikka suussa kun syntyy ja kasvaa niin mitäpä muuta sitä tietysti vois olettaakkaan.. Itse kun nähnyt kaikenlaista niin ymmärrän aika monenlaisia ihmisiä ja asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Niin,mä mietinkin että kyllä liikaa otan juttuja itteeni,oon aina ollut sellanen. Pitäs kasvattaa paksumpi nahka :D

Mutta tosiaan,musta on todella kummallista että noin ajattelevia ihmisiä löytyy!
Aina löytyy kaikenmaailman ajattelevia. Ajatelkoon he omalla tavallaan ja annetaan kaikkien kukkien kukkia. Onnesta sillain ajattelevat eivät ole enemmistöä, ettei Suomesta tule samanlaista maata kuin esim. rajavaltiomme, jossa oikeasti köyhiä niin nuoria lapsia kuin aikuisiakin tulee viemäriputkistosta kerjäämään ruokaa.

Älä ota itseesi asioita! Sun ajatuksien kannalla on kuitenkin valtaosa ihmisistä! :hug:
 
Niinpä,ja ei ole kyllä kovin monta ajatusta aiheeseen käytetty jos tosiaan väitetään että niin menis asiat parempaan suuntaan. kun ei edes kovin kauas tarvitse katsoa mitä siitä seuraa.. No,mutta eipä ole pitkä muuttomatka jos sellaiseen maahan kaipailee.. :D
 
vieras
Me kuulutaan keskituloisiin(olen äitiys lomalla) ja tottakai tällä hetkellä sitä ajattelee, että aika paljon euroa meillä menee toisten elättämiseen kun oma työ ja koulutus ovat vankalla phjalla mutta ei olla koskaan kyseenalaistettu tätä meidän sosiaalihuolto järjestelmää, ilman sitä ollaan varmaan kaduilla myymässä arpalippuja/lehtiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me kuulutaan keskituloisiin(olen äitiys lomalla) ja tottakai tällä hetkellä sitä ajattelee, että aika paljon euroa meillä menee toisten elättämiseen kun oma työ ja koulutus ovat vankalla phjalla mutta ei olla koskaan kyseenalaistettu tätä meidän sosiaalihuolto järjestelmää, ilman sitä ollaan varmaan kaduilla myymässä arpalippuja/lehtiä.
Varmasti tajuatte että siitä on teillekin hyötyä? Suuret tuloerot ovat haitaksi myös keski- ja suurituloisille, kun levottomuudet yhteiskunnassa lisääntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me kuulutaan keskituloisiin(olen äitiys lomalla) ja tottakai tällä hetkellä sitä ajattelee, että aika paljon euroa meillä menee toisten elättämiseen kun oma työ ja koulutus ovat vankalla phjalla mutta ei olla koskaan kyseenalaistettu tätä meidän sosiaalihuolto järjestelmää, ilman sitä ollaan varmaan kaduilla myymässä arpalippuja/lehtiä.
Varmasti tajuatte että siitä on teillekin hyötyä? Suuret tuloerot ovat haitaksi myös keski- ja suurituloisille, kun levottomuudet yhteiskunnassa lisääntyy.
Niin ja onhan siitä hyötyä nyt tällähetkelläkin, jos kuitenkin äitiysloma rahoja kokoajan kulutat. Eli syötte ihan parhaillanne niitä samoja etuuksia mitä sos.huolto antaa.
 
Ihmettelijä
Kanadassa asuu sukulaisperhe. Heidän tulot aika samaa mitä meilläkin mutta miksi ostovoima on paljon parempi kuin meillä? Ja silti kaikki sosiaali-ja terveyshuolto pelaa väh. paremmin kuin täällä?
 
hmm
minua jotenkin aina huvittaa se, että ihmiset ajattelevat sossun olevan "tietylle ihmisryhmälle" kuuluva palvelu, vaikka nimenomaanhan sen tarkoitus on olla kaikille tiettyihin elämäntilanteisiin kuuluva palvelu. näinhän se on suunniteltu, vaikka aina se ei tosin toimi näin.

terv. sosiaalialalla työskentelevä ja sosiaalipalveluita käyttävä :)
 
Viva
Mikä muu kanadassa sitten on paremmin kuin nettiyhteydet?
onhan venäjälläkin kaikki halvempaa ja varmasti rikkailla menee ihan mukavasti. Muuten onkin asiat sitten aika huonosti..
 

Yhteistyössä