Navan ympäristön tummuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarkkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarkkailija

Vieras
Huomasin toissapäviänä, että napani ympäristö oli tummunut toisesta reunasta ja eilen mieheni sanoi, että näyttää siltä, että navan ympärillä olisi hailea mustelma. Onko muilla kokemusta vastavasta? On ilmeisesti näitä raskausajan pigmenttimuutoksia. Jos tuosta tummuu taidan kysäistä asiaa neuvolasta, mutta olisi mukava kuulla mikäli olette tehneet samanlaisia havaintoja ja tiedätte mistä moinen johtuu.

Minulla navan ympäristö sinertää ihan niinkuin olisi haalea mustelma... Kulkisikohan verisuonia jotenkin siinä kun sinertää ihan niinkuin verisuonet... No, taitaapi kuitenkin olla varsin normaalia kun maha pingottuu.

Alkuperäiselle ja kaikille muillekkin tiedoksi; minulla tummui myöskin napa ihan kokonaan raskauden loppupuolella. Syytä en tiedä, mutta on silti aivan normaalia ja voin vakuuttaa teille, että se tummuus navasta lähtee pois aikanaan. Eli ette jää loppuikäksi mustanapaisiksi, kuten minä pelkäsin ; )

Täällä myös tumma läntti ympäröi napaa, myös linea negra aika vahva sekä ylä-, että alapuolella.
Bonarina vielä ilmestyneet pienet luomet navan ympärille. Näinköhän nekin lähtevät pois raskauden jälkeen?
Uusia pikkuluomia on tullut runsaasti myös kaulalle ja rintaan.

Yhteistyössä