Nauttiiko lestadiolaiset ollenkaan seksistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

ja itse et ole?

en mielestàni. en ainakaan ala soimata muita uskontoja tai ateismia

missä mä soimaan muuta uskontoa kun mä kysyn yksityiskohtia jotta tietäisin siitä uskosta enemmän :o

àlàpàs yrità. tàmmòiset aloitukset ovat polemiikkihenkisià tàllà palstalla. sà kyselit seksistà, et uskonnosta. ytiràt mustamaalata lestadiolaisia. tuossa edellà tulikin ihan hyvò vastaus lestadiolaiselta, kiitos ja hyvàt jatkot

Lisää joilla on huono päivä :)

mulla ERINOMAINEN pàivà! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Lisätäämpä vielä, että kyllä me ihan niin uskotaan, että Luoja on luonut seksin, että mies ja vaimo siitä voivat nauttia. ja VL olen.

on se ihan sellaista et mahdollisesti sormin ja oraalisesti voi nautintoa tuottaa? siis usko pois, mulla on vain mielikuva et vain lähetyssaarnaajassa harrastatte seksiä :snotty:

Todennäköisesti sellainen nauttii enemmän seksistä joka on hyvässä ja rakastavassa parisuhteessa kuin sellainen joka jakaa tavaraa ihan jakamisen ilosta. Seksistähän katoaa kaikki nautinto jos pitää vaan esittää olevansa yliseksuaalinen. Nykyään niin monet naiset saavat miehiltä sen ainoan arvon tehdessään miehelle seksuaalisia palveluksia, tekee niitä sitten rahasta tai siksi että maine kasvaa. Minullakin on tietty mielikuva venäläisistä naisista, mutta en sitä täällä tuo julki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mietis nyt itse, nautitko seksistä? Se, miltä se sinusta tuntuu, tuskin johtuu uskonnostasi?

en elä uskontoni mukaan, kysymys kuuluu heille jotka elää. ja itsehän olen palstalaisten mielestä todella kieroutunut seksimieltymyksissäni!

No etkä ole, sä vaan tuot sitä poikkeuksellisen paljon esille joka paikassa, kuinka paljon melaa on milloinkin saatu ja keneltä.

àlàpàs yrità. tàmmòiset aloitukset ovat polemiikkihenkisià tàllà palstalla. sà kyselit seksistà, et uskonnosta. ytiràt mustamaalata lestadiolaisia. tuossa edellà tulikin ihan hyvò vastaus lestadiolaiselta, kiitos ja hyvàt jatkot

haista sinä nyt kukka. tämmöiset aloitukset tulee nimimerkittömiltä. miksi helvetissä mä mustamaalaisin lestadiolaisia jotka voivat tässä ketjussa oikaista ennakkoluulot ja kertoa miten asia on!!! väitätkö ettei itselläsi ole ennakkoluuloja mua kohtaan??? :headwall: hyvää pääsiäistä vaan sullekkin :|

haista sinä nyt kukka. tämmöiset aloitukset tulee nimimerkittömiltä. miksi helvetissä mä mustamaalaisin lestadiolaisia jotka voivat tässä ketjussa oikaista ennakkoluulot ja kertoa miten asia on!!! väitätkö ettei itselläsi ole ennakkoluuloja mua kohtaan??? :headwall: hyvää pääsiäistä vaan sullekkin :|

mulla ei ole ennakkoluuloja sinua kohtaan, kun en sinua sen paremmin tunne enkà ole kirjoittamistasi seurannut. mutta joka tapauksessa erittàin ala-arvoinen aloitus sinulta

Alkuperäinen kirjoittaja miten lie:
Nauttiiko luterilaiset seksistä? Entäs ortodoksit? Juutalaiset? Ateistit?

Samaa kysyi minäkin tuolla aiemmassa kommentissani. Ja en tarkoittanut kysyjää loukata sillä, että taas tyhmiä kysymyksiä, koska harvahan meistä tietää oikeasti lestadiolaisten elämästä, luullaan vaan tietävämme, joten siksi toki hyvä kysyä. Mutta toisaalta juuri näin, pohdimmeko muihin uskontokuntiin kuuluvien nautintoja? Minä voin ainakin tunnustaa joskus aviomieheni kanssa harrastaneeni seksiä vaikka ei tehnyt mieli / en siis suuremmin nauttinut. Toki olen myös nauttinut ja paljon...

Lisätäämpä vielä, että kyllä me ihan niin uskotaan, että Luoja on luonut seksin, että mies ja vaimo siitä voivat nauttia. ja VL olen.

on se ihan sellaista et mahdollisesti sormin ja oraalisesti voi nautintoa tuottaa? siis usko pois, mulla on vain mielikuva et vain lähetyssaarnaajassa harrastatte seksiä :snotty:

:laugh: anteeks, mutta oikeesti alkoi naurattaa :)
tää on varmaan aika yleinen luulo, mutta eiköhän se niin ole, että kaikki mikä on vapaa ehtoista, on hyväksyttyä :)

Ja tuohon seksistä kieltäytymiseen ehkäisynä. Kyllä siitä seksistä saa kieltäytyä, jos tuntuu siltä ettei sitä halua raskautumisen pelossa. Vaikka me uskotaan, että Jumala päättää lapsiluvusta, ei meillä kuitenkaan mitään "lisääntymis pakkoa" ole.

mulla ei ole ennakkoluuloja sinua kohtaan, kun en sinua sen paremmin tunne enkà ole kirjoittamistasi seurannut. mutta joka tapauksessa erittàin ala-arvoinen aloitus sinulta

älä puhu paskaa, todellakin olen sinulta aiemminkin saanut ylimielisiä kommentteja... muille olet yhtä nauravaa spagettia :headwall:

oudot aiheet täällä... katsoin tänä päivänä laitetut niin otsikkona oli et: piirtäjät: netistä laadukasta värillistä paperia? et tuota noin............ :x

En lukenu muita vastauksia, mutta minä sanon näin. kyllä me ainakin nautitaan mieheni kans. seksiin pitää olla AINA molempien halu ja tahto, se on tarkoitettu aviopuolisoiden nautinnoksi, ei vain lasten tekoon. eikä raamatussa puhuta mitään naimapakosta. on varmaan niitäkin meissä jotka antaa miehillensä "sääliseksiä" vaik olis väsyny esim.monen pienen kans tai piakkoin synnytyksen jälkeen. Mutta meillä on sovittu miehen kanssa niin et VASTA sitten kun MINÄ olen valmis niin sitten voidaan alkaa millekään. vauva on nyt 4 kk ja ihanaa ajatella et mieheni on niin huomaavainen minua kohtaan. ekan lapsen jälkeen sitä ei ollu niin "itsekäs" et anto tosiaan sitä "sääliseksiä" miehelle, vaikkei ehkä ite ollu valmis siihen. mut ekal ja tokal kuitenki on ikäeroa 2v, ja tokalla ja kolmannella 3v. ja kai meissä on niitäkin jotka vielä ajattelee "et miehelle pitää antaa aina kun se haluaa", minusta hullua! kun pitäähän sitä pystyä se vastuu niistä mahdollisesti tulevista lapsistakin kantamaan!
Ja kaikkia meillä kokeillaan, muutakin kuin "lähetyssaarnajaa" :D kaikkea mistä molemmat nauttii.

:laugh: anteeks, mutta oikeesti alkoi naurattaa :)
tää on varmaan aika yleinen luulo, mutta eiköhän se niin ole, että kaikki mikä on vapaa ehtoista, on hyväksyttyä :)

Ja tuohon seksistä kieltäytymiseen ehkäisynä. Kyllä siitä seksistä saa kieltäytyä, jos tuntuu siltä ettei sitä halua raskautumisen pelossa. Vaikka me uskotaan, että Jumala päättää lapsiluvusta, ei meillä kuitenkaan mitään "lisääntymis pakkoa" ole.

joo olishan se mun pitänyt tietää ettei tänne voi tämmöistä laittaa, pyydän anteeksi uteliaisuuttani, mut kun ei tuommosta voi puolitutulle lestalle päin naamaa pamauttaa!

älä puhu paskaa, todellakin olen sinulta aiemminkin saanut ylimielisiä kommentteja... muille olet yhtä nauravaa spagettia :headwall:

kiitos. en aio puolustautua ;) en myòskààn ole spaghetin ystàvà sen kummemmin B)

Lapsuudenystäväni on lestadiolainen ja suhtautui kauhulla tulevaan avioelämään juuri siitä syystä, että nautinto on tarkoitettu ainoastaan miehelle, koska kyse on lasten tekemisestä, ei seksistä. Miehet ovat ehkä kyltymättömiä, jos eivät kapinallisesti ohjeista huolimatta syvenny naiseensa ja seksiin rakkauden ilmaisemisena. Samahan se on muillakin seksiriippuvaisilla. Mutta seksi on tietenkin kahden välinen asia ja on varmasti ihan miehestä kiinni millaisella asenteella vaimoaan kohtelee; etukäteen niistä asioista voi puhua vaikka ei voikaan kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mites toi seksi raskauden aikana? Eikös se ole sitten turhaa, kun kerta on jo pulla uunissa :xmas:

ei seturhaa ole koskaan jos tuottaa nautintoa :)
ei sitä lisääntymisen takia harrasteta. Tai no mistäs mä sen voin tietää jos joku niin toimii, mut se taas ei liity uskontoon mitenkään.

Mites toi seksi raskauden aikana? Eikös se ole sitten turhaa, kun kerta on jo pulla uunissa :xmas:
mitä sä tällä tarkotat? Ja mitä ihmeen merkitystä sillä on onko lestadiolainen vai ei seksin suhteen. Kun panettaa niin panettaa ja se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:

missä sanotaan, että seksi on vain lisääntymistä varten? ei missään.

No miksi sitten ei saa ehkästä, jos ei kerta ole? :headwall:

ehkäistä ei sen takia, että uskomme, ettei meillä ole valtaa päättää siitä kuka saa syntyä ja kuka ei, tai milloin, vaan sen päättää Jumala. Mutta se ei tarkoita sitä, että pitäis paneskella veren maku suussa, ettei vahingossakaan jäis raskauden mahdollisuus käyttämättä.

Jadal: eikö se ole ehkäisyä jos kieltäytyy raskauden pelossa seksistä? Eikö se silloin eol suunniteltua ja ehkäisy? vasta oli muuten päikkärissä tästä juttua...

Mä uskon tuohon ,et oli ukko jo kassejaan tyhjennelly emäntäänsä,vaik vasta oli vauvan saanut,koska kaverillani oli huonekaverina lestaatiolainen,olivat kumpikin synnyttäneet juuri,niin se lasta oli pyytänyt kaveriani ,ettei poistuisi vierailuaikana pois huoneesta,koska hänen mies tulee käymään kohta,ja on heti tulossa saman peiton alle ,jos huoneessa ei ole muita(oli ed.päivänä niin tehnyt).no tottakait kaverini oli jäänyt huoneeseen,ja se lestamies oli tullut käymään,ja oli melkein samantien lähtenyt vihaisena pois ,kun oli huomannut,ettei kamuni aijo lähteä mihinkään huoneesta....Sanon kyl vain et YÄKS...tuollasissa tapauksissa toivois et mieskin synnyttäs joskus ni katotaan kun tekomuna työnnettäs sen synnytysreikään samantien kun on vauvan saanu,ni katotaan miten sillä ukolla silmät pullistus päästä...

Yhteistyössä