V
vierailija
Vieras
No jos ei osaa veivata?ei ole konsti eikä mikään jauhaa lihaa itse lihamyllyllä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No jos ei osaa veivata?ei ole konsti eikä mikään jauhaa lihaa itse lihamyllyllä
Nitriitti säilyttää sen lihan värin. Siitä se vaara juontuu. Aiheuttaa anemiaaNo punainen liha on muutenkin epäterveellistä. Sama kuin tupakkaa polttais, kun sitä syö. Syön mieluummin kalaa ja kanaa.
Et siis usko, etteivät tyttöset sisäänosta jauhelihaa siksi, että sitä ei ole enää tarjolla niinkuin ennen?
Maitolehmien lihaa on tarjolla entistä vähemmän. LIhakarjan kasvatus on kuitenkin isääntynyt, hinta kuitenkin on korkeampi kuin elämänsä ehtoopuolelle ehtineella Helunalla.Onko tilastoa, joka kertoisi lihankulutuksen kehityksestä viime vuosikymmeninä?
Uskoisin kyllä siihenkin, että maitoa ei enää kuluteta menneiden aikojen tapaan. Oikein yllätyin eilen, kun ihan aikuinen ja normaalilta näyttävä nainen otti lounaspaikassa ruoan kanssa maitoa. Lapsuudessani muistan kyllä näitä nähneeni. Niinpä ei ole enää vanhoja lypsykantturoita, joista sitä kotimaista häränjauhelihaa tehtäisiin.
Makkaratkin voi tehdä itseTuntuu monelle olevan, kun jaksetaan kitistä jauhelihan puutteesta...Tosin jos sitä lihaa ei saa palanakaan, niin voi olla toki hankala itse jauhaa, mutta noin niin kun muuten tuntuu aika hiton avuttomilta nää nykyihmiset.
![]()
Makkaratkin voi tehdä itse
Tuntuu monelle olevan, kun jaksetaan kitistä jauhelihan puutteesta... Tosin jos sitä lihaa ei saa palanakaan, niin voi olla toki hankala itse jauhaa, mutta noin niin kun muuten tuntuu aika hiton avuttomilta nää nykyihmiset.