Natriumglutamaatiton lihaliemikuutio?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ottakaa tämä huomioon;23749239:
HIIVAUUTE on sama asia kuin natriumglutamaatti! Näin sitä ihmisiä taas yritetään viilata linssiin =/
En jaksa enää kaivaa tuota, mutta olikos tuossa bouillon beafissa hiivauutetta, en huomannut edes katsoa. :D no kaupassa sen viimeistään huomaan, mutta kertokaas...
 
"sama"
En jaksa enää kaivaa tuota, mutta olikos tuossa bouillon beafissa hiivauutetta, en huomannut edes katsoa. :D no kaupassa sen viimeistään huomaan, mutta kertokaas...
Minun muistaakseni siinä on, koska en itsekään ole vielä löytänyt täysin lisäaineetonta liemikuutiota tai muuta liemivalmistetta. Käytän herbmeran yrttisuolaa ja spice maustetta korvaamaan liemikuutiot ja paljon tuoreita yrttejä.
 
Knorrin Fond du chef, mutta on siinäkin sitä hiivauutetta.

Pirkan grillimausteessa ei ole, se mikä on myllyssä.
Paprikajauhe on toinen perusmauste mitä meillä käytetään.

Noilla saa maustettua jauhelihankin todella hyvin, ja yhtään lisäaineita ei ole.
 
..
Touch of taste kotisivulla sanotaan näin:

Touch of Taste -fondit on valmistettu korkealaatuisista, parhaista raaka-aineista. Tuotteet eivät sisällä lisättyjä arominvahventeita, kuten natriumglutamaattia. Fondit eivät sisällä myöskään hiivauutetta tai keinotekoisia väriaineita.
 
"minä"
lainaus kirjasta petos lautasella:
"Lihaliemikuutioita hienommat valmiit fondit joita myydään pullossa ovat aivan yhtä täynnä lisäaineita. Ainoa silmiinpistävä ero on se että niiden rakennetta on paranneltu sakeuttamisaineella. Bong Touch of Taste -kanafondin resepti on mainoksen mukaan "vieläkin parempi" mutta kanan liha ja rasva ovat sen ainesluettelon keskivaiheilla.Kanan maku tulee lähinnä suurehkosta määrästä kana-aromia eikä sellerin makukaan ole aito. Etiketissä olevalla punaviinilasillisella ei tietenkään ole mitään tekemistä tuotteen sisällön kanssa.

Millaisilta vaihtoehdot sitten näyttävät? Luontaistuote-tai terveysruokaosastoilta voi löytää kasvisliemiä,joissa ei ole hiivauutteen lisäksi muita arominvahventeita eikä ylipäätään muita lisäaineita.Jos haluat aidoista aineksista valmistettua liha-tai kalalientä, sinun on paras nostaa liedelle iso pata. Viisas keittää saman tien ison erän lientä ja pakastaa sen jääpalarasiassa."
 
[QUOTE="minä";23750518]lainaus kirjasta petos lautasella:
"Lihaliemikuutioita hienommat valmiit fondit joita myydään pullossa ovat aivan yhtä täynnä lisäaineita. Ainoa silmiinpistävä ero on se että niiden rakennetta on paranneltu sakeuttamisaineella. Bong Touch of Taste -kanafondin resepti on mainoksen mukaan "vieläkin parempi" mutta kanan liha ja rasva ovat sen ainesluettelon keskivaiheilla.Kanan maku tulee lähinnä suurehkosta määrästä kana-aromia eikä sellerin makukaan ole aito. Etiketissä olevalla punaviinilasillisella ei tietenkään ole mitään tekemistä tuotteen sisällön kanssa.

Millaisilta vaihtoehdot sitten näyttävät? Luontaistuote-tai terveysruokaosastoilta voi löytää kasvisliemiä,joissa ei ole hiivauutteen lisäksi muita arominvahventeita eikä ylipäätään muita lisäaineita.Jos haluat aidoista aineksista valmistettua liha-tai kalalientä, sinun on paras nostaa liedelle iso pata. Viisas keittää saman tien ison erän lientä ja pakastaa sen jääpalarasiassa."[/QUOTE]

No anna hyvä ohje! :)
 
"minä"
Mielelläni antaisin vaan eipä sellaista ole minullakaan =) Tuo oli siis kokonaan sitä lainausta kirjasta.
Onko kukaan keittänyt itse lihalientä? Ohjetta vaan tulemaan!
Itse ajattelisin että lihaa keitetään luineen ja sekaan laitetaan haluttuja mausteita ja yrttejä. Esim persiljaa, tilliä, pippureita, selleriä, porkkanaa jne... sitten kun tarpeeksi on kiehunut niin siivilöidään ja pakastetaan. Varmaan sais jäähtyneenä kätevästi jääpalapusseihin tehtyä,olis helpompi niitä sitten ottaa käyttöönkin.
 
vierailija
[QUOTE="no, post: 1053Vastaliike mutmigreeni, pitääpä vinkata yhelle tutulle. mulla taas tulee niin järkky mahakipu ja mahaan kasautuu niin paljon ilmaa, että järki meinaa mennä.
[/QUOTE]
Vanhuksilla on siihen vastalääke koska se vie muistin...
 

Yhteistyössä