Nasolin tms vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahisäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahisäiti

Vieras
Löytyykö täältä ketään, joka on antanut alle 1-vuotiaalle avaavaa nenäsuihketta?

Aiemmin noissa Nasolin-tipoissa oli alaikäraja 3 kk. No tippoja ei enää ole apteekissa. Otrivin-suihkeessa on sama vaikuttava ainesosa ja yhtä paljon, sitä saa antaa 1-vuotiaasta.

Mulla on tosi nuhainen vauva 5 kk, ja tekis mieli antaa avaavaa suihketta yötä vasten.

Viime yö valvottiin, kaikki pehmeät keinot on jo käytössä (sipuli, kohotettu sängynpääty, suolaliuossuihke).

Älä anna mitään lääkettä, ne on tarkoitettu isommille. Jos on paha tilanne, niin päivystyksessä saa räkää ja limaa imettyä syvemmältä.

Onhan teillä NenäFrida tai vastaava? Pitkä lämmin suihku ennen nukkumaanmenoa saa nenän hyvin vuotamaan.

Nenä-Frida on, ei siitä oikein mitään apua ollut. Vähän sain limaa pois mutta huutavalla vauvalla sitä tulee lisää koko ajan.

Lääkäriin mennään jos huomenna on yhtä kipeä edelleen.

Kun esikoinen oli 8 kk oltiin Saksassa reissussa kun vauva sai nuhan. Siellä sai edelleen apteekista käsikauppalääkkeenä noita avaavia tippoja. Tuntuu typerältä kiusata vauvaa kun apu olisi niin lähellä.

Joo höyrykylpy auttoikin ehkä hetkellisesti mutta ei siitä yöksi ole oikein apua.

Kokeilen nyt nukuttaa matkarattaisiin, joissa on vielä pystymmässä asennossa, ehkä se helpottaisi vähän.

Mun järkeen ei vaan oikein mahdu, että miksi joku suht viaton lääke oli vauvalle ok vuonna 2010 mutta ei enää ja on edelleen Saksassa mutta ei Suomessa. Mistä syystä se suositus on meillä muuttunut?

Alkuperäinen kirjoittaja pahisäiti;30476386:
Joo höyrykylpy auttoikin ehkä hetkellisesti mutta ei siitä yöksi ole oikein apua.

Kokeilen nyt nukuttaa matkarattaisiin, joissa on vielä pystymmässä asennossa, ehkä se helpottaisi vähän.

Mun järkeen ei vaan oikein mahdu, että miksi joku suht viaton lääke oli vauvalle ok vuonna 2010 mutta ei enää ja on edelleen Saksassa mutta ei Suomessa. Mistä syystä se suositus on meillä muuttunut?

hyvä kysymys. En kyl oo edes huomannu että ne tipat on kadonneet. Niin kauan siitä kun ipana oli pieni.

Yhteistyössä