Nasolin + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedättekö/mitä teille on sanottu lääkärin toimesta Nasolinin käytöstä raskauden aikana?
Muutaman kerran päivässä suihkaus kerrallaan molempiin sieraimiin, voiko olla haitallista?
Vähän sieltä sun täältä saa ristiriitaista tietoa asiasta..
Jos Nasolin ei käy, mikähän nenäsumute on sallittua raskausaikana?

Keittosuolatipat käy.
Mutta itse käytin kyllä Nasoliniakin. EI se imeydy niin suurina määrinä verenkiertoon että olisi vaarallista. Eihän sitä koko ajan tarvi suihkia, itse käytin vain yötä vasten.

t. farmaseutti

Oon minä käyttäny raskaus aikana. Mut siis vaan aina sen n viikon korkeintaan kerralla nuhan aikana. Ainoa kait tuossa et voi aiheuttaa supistuksia. Mut käytännössä kyllä niin olematon määrä mitä verenkiertoon menee et jos normaali raskaus niin ei kyllä aiheuta mitään. Mut jokainen päättää ite haluaako käyttää.

Mitä haittaa siitä sitten vois olla?
Itse olen nyt muutamana päivänä laittanut, pari kertaa päivässä suihkauksen molempiin sieraimiin.. kunnes tänään jostain luin ettei saisikaan käyttää.
Jotenkin olen ollut aiemmin eri luulossa, nyt huolettaa :/

Siis apteekissa sanovat velvollisuudesta että ei saa käyttää niin kuin ohjeissakin lukee. Tämä vain siksi että asiaa ei ole hirveästi tukittu ja kukaan ei halua ottaa mistään vastuuta. Todellisuudessa nasoliinia on ihan turvallista käyttää myös raskauden aikana. Näin on sanotut minulle lapsettomuuten erikoistunut gynekologi lapsettomuusklinikalla, neuvolan täti ja kätilö äitiyspolikklinikalla. Itse olen nyt raskaana viikolla 12 ja kaikki on mennyt hienosti vaikka käytin viikoilla 6 ja seitsemän nasoliinia kamalaan flunsaan. Käytät vain sitä ohjeissa sanottua normaalia märää ja vain korkeintaan sen 10 päivää putkeen, mitä ohjeissakin sanotaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt raskaana:
Siis apteekissa sanovat velvollisuudesta että ei saa käyttää niin kuin ohjeissakin lukee. Tämä vain siksi että asiaa ei ole hirveästi tukittu ja kukaan ei halua ottaa mistään vastuuta. Todellisuudessa nasoliinia on ihan turvallista käyttää myös raskauden aikana. Näin on sanotut minulle lapsettomuuten erikoistunut gynekologi lapsettomuusklinikalla, neuvolan täti ja kätilö äitiyspolikklinikalla. Itse olen nyt raskaana viikolla 12 ja kaikki on mennyt hienosti vaikka käytin viikoilla 6 ja seitsemän nasoliinia kamalaan flunsaan. Käytät vain sitä ohjeissa sanottua normaalia märää ja vain korkeintaan sen 10 päivää putkeen, mitä ohjeissakin sanotaan...

Kiitos infosta!
Kummasti helpotti mieltä! :)