narttu vs kolli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nartut on usein äänekkäitä, eivätkä tee juuri muuta kuin ehostavat turkkiaan. Pentuja tulee tasaiseen tahtiin, kun eivät ymmärrärrä pitää jalkojaan yhdessä.

Ottaisin ehkä nartun, koska kolleille voi kehittyä vaivaa virtsakivistä, ja sen hoitaminen ruokavaliolla on todella kallista. Kun kissan leikkaa, ei nartulla ja kollilla ole luonteessa juuri eroa.

Tarkoitus on leikata kissa heti kun pystyy jotta ei tule vahinko pentuja jos käy niin että kissa pääsee karkuteille eikä kollin kanssa sen tarvii käydä lykkii narttuja paksuiks...

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Sohvalle makaamaan leikattu kolli, hiirikissaksi leikattu narttu

Lisäys: siksi koska kun kollilta on munat veks sillä ei oo muuta mielessä kun nukkuminen ja nartulla vastaavasti leikkiminen ;)

Kyllä meidän (sisä)kollit ainakin alkoivat leikkiä paljon enemmän leikkauksen jälkeen. Ehtii ajatella muutakin kuin tyttökisuja ja omaa reviiriään.

jos hiirikissalle tarvis niin narttu. itse tykkään enemmän kolleista kun ovat niin lutusia laiskiaisia ja helpompi leikkuuttaa. Virtsakivistä ei tule ongelmaa kolleillekaan kunhan muistaa ettei syötä liikaa kuivamuonaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
hiekkalaatikko ja tietysti hiekkaa, ruokaa ja ruokakuppi, ja vesikuppi, näillä alkuun pääsee

Ja minä ainakin suosittelen hiekan sijasta pellettejä. Edullista, kevyempää raahata kotiin kuin kissanhiekka, ekologisempaa ja mukava puun tuoksu kun kissa käy pissalla. Itse yritin aikuisille kissoille pellettejä, mutta eivät enää kelpuuttaneet kun ovat pennusta asti hiekkaa käyttäneet.

on molempia. Leikattuja kaikki paitsi tuo nuorimmainen 7kk tyttö. Meillä toinen poika on erinomainen hiirikissa.
Kollit on edullisempi leikkauttaa mutta niille tulee paljon helpommin virtsakiviä kuin nartuille. Ulkonäössä kolli voittaa yleensä mennentullen nartun; on isompi, vantterampi ja paksuposkisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
hiekkalaatikko ja tietysti hiekkaa, ruokaa ja ruokakuppi, ja vesikuppi, näillä alkuun pääsee

Ja minä ainakin suosittelen hiekan sijasta pellettejä. Edullista, kevyempää raahata kotiin kuin kissanhiekka, ekologisempaa ja mukava puun tuoksu kun kissa käy pissalla. Itse yritin aikuisille kissoille pellettejä, mutta eivät enää kelpuuttaneet kun ovat pennusta asti hiekkaa käyttäneet.

pelletit on kyl hyvä keksintö, mutta kun kissoja on 3 tai enemmän joutuu laatikon putsaamaan 2 kertaa päivässä, siksi hiekkaa suosin...
jos kissoja yks tai kaks niin pelletit on kyl ehdoton... ja esim. rautakaupoista saa isoja 10 kilon säkkejä todella edullisesti, verrattuna markettien pellettisäkkien hintaan...

Yhteistyössä