Närästystä vai sappivaiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Aivan yks kaks alkoi aamulla kova vatsakipu, ylämaha. Kovaa kipua, puritsvaa, kiristävää jatkui 4h kunnes alkoi hivenen asettua. Ton asjan vaan makasin ja lähes itkin. Yritin vaikka mitä asentoa mut missään ei ollut hyvä. Välillä tuntui kuin olisi selkäänkin koskenut siihen mihin mahaankin. Edelleen painava tunne tuossa rintalastan alla mut nyt voi jo liikkua eli kivun jo kestää vaikka paha on silti.
Tk:n soitn ja ajan sain vasta iltaan. Mummoltani sain litalgin tabletteja joita olen nyt yhden ottanut. Peruin tk: ajan kun kuulin et lääkärinä semmoinen melko huuhaa-hömelö ja kun pärjään tän kanssa. Lääkärille sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Äidiltäni on sappi leikattu. Tää on 3 tai 4 kohtaus kolmen vuoden sisään. Nyt röyhtäyttää kamalasti et eikait oo vaan närästystä? Rennie ei kyl auttanut yhtään :/
Kokemuksia? Jos sappi niin näkyykö jossain kokeessa silloin kun lääkäriaika mulla?

Miehellä kun oli viimeksi sappikohtaus niin se oli kyllä todella kipeä eikä auttanu närästyslääke vaikka oireet osin ovatkin samantyyliset. Ei auttanu kipulääke tablettina, sai sitte piikillä ja tipasta. Jos sulla on yhtään epäilystä että ois sappi ni elä oota viikkoa lekuriin, mies joutui osastolle makaamaan tulehduksen vuoksi ja meni lekuriin kivun alkamisyönä. Sillä kyl näkyi verikokeissa. Jollei olo kohene ni mars lekurille.

Miehellä kun oli viimeksi sappikohtaus niin se oli kyllä todella kipeä eikä auttanu närästyslääke vaikka oireet osin ovatkin samantyyliset. Ei auttanu kipulääke tablettina, sai sitte piikillä ja tipasta. Jos sulla on yhtään epäilystä että ois sappi ni elä oota viikkoa lekuriin, mies joutui osastolle makaamaan tulehduksen vuoksi ja meni lekuriin kivun alkamisyönä. Sillä kyl näkyi verikokeissa. Jollei olo kohene ni mars lekurille.

Mulla oli sappirakontulehdus, eikä näkynyt kuin vasta ultrassa. Kivut olivat helvettiä, mutta litalgin sai ne tyyntymään. Jouduin odottamaan leikkausta liki vuoden, elin makaronilla ja kaurapuurolla yms. latteilla ruoilla, jotka eivät ärsyttäneet sappea.

Yhteistyössä