Närästyksestä kärsivät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Autsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Autsis

Vieras
Hei kanssakärsijät,

Haluaisin kysyä sellaista, että onko teillä muilla, joilla närästysvaivoja ollut myös ylävatsa kipeä? Lääkärin mukaan liittyy vaan närästykseen, mutta itse ihmettelen, kun muut aina vaan puhuu poltteesta ruokatorvessa. Minulla siis ylävatsa vasemmalta heti kylkiluiden alta kipeä. Ei niin kipeä, että haittaisi normaalielämää, mutta välillä kipeä kuitenkin. Miten muilla närästelijöillä, onko ollut myös vatsakipuja?

Joo. Mulla ei tuota polttelua tunnu juuri koskaan ollenkaan. Kipua vaan, yskittää, huono olo ja oksettaa, vatsahappoja ja limaa nousee suuhun, kurkku jatkuvasti käheä ja arka etenkin aamulla...

Mä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut haluavat kärsiä närästyksestä. Jättämällä kaikki viljat pois närästys katoaa 99%:lla ihmisistä. Onko se pulla/leipä/olut oikeasti niin mahtavaa, että kannattaa kärsiä?

Mä en ole koskaan edes kuullut, että viljat sen aiheuttaa. Vaikka olen eri lääkäreillä asian takia käynyt usein... Mulla muuten usein vaalea leipä auttaa vaivaan. Mut ehkä se on vain hetkellinen apu ja oikeasti syypää koko vaivaan.

Jokaisen on helppo testata se itse. Pariksi viikoksi kaikki viljatuotteet (ja varmuudeksi peruna ja riisi) pois, yleensä vaikutuksen huomaa jo viimeistään parin päivän jälkeen.

Mulla on ollut närästystä ,joka todettiin refluksiksi.
Oireita oli paljon ja kamalia!!!
Ylävatsakipua,röyhtäilyä,kaikenlaisia vatsavaivoja,kunnon kouristuksia jotka tuntuivat rintalastan ja selänkohalla yms...
Jouduin käymään jopa sydänfilmissä,minulla ei ole vilja-allergioita yms.(otettu verikokoeet yms.)
Apteekista saa hyviä lääkkeitä esim.losec
Itse en voinu lääkkeitä juuri syöpä oman pahan lääkeaine allergian takia..
Ja magnesiunmaito on kans hyvä,joka rauhoittaa vatsaa!!!!Saa ilman reseptiä.

Refluksi ei ole mikään sairaus. Se on vain ilmaisu oireille. Eivät vatsaoireet vaadi allergiaa. Eivätkä kaikki allergiat tai edes keliakia usein näy testeissä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, pari viikkoa ilman viljoja ei varmasti haittaa ketään.