Napatyrä aikuisella

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pian kaksi vuotta olisi meidän nuorimman syntymästä ja olen ajatellut, että napa vielä odotuksesta pullottaa, mutta yhtäkkiä ryhdyin miettimään, jos olisikin napatyrä (ja googlettamalla ajatukseni vaan varmistui entisestään).
Miltä näyttää teistä (varoitus: napa-kuva, jos jotakuta inhottaa!): http://www.aijaa.com/v.php?i=4380286.jpg

Soitinkin jo lääkärille aikaa, mutta käskivät palaamaan syksymmällä asiaan, kun nyt on kaikenlaisia lomia ja muuta, niin ei oikein aikoja ole.
Onkohan tuollaisen operoiminen millainen homma, meneekö päiväkirurgiana, toipuminen jne?

ap vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vilsu:
kyl se taitaa tyrä olla.
No niinhän mä vähän pelkäsin. :'(((
Voiko tässä nyt ihan vaan olevinaan rauhallisin mielin syksyyn odotella, kun ei mitenkään vaivaa?
Ja mitä sitten syksyllä, millainen tuo leikkaus on? Apua.. :(

titta
Aikuisilla tyräportin sulkeminen leikkauksessa on aiheellista,jos tyrästä on vaivaa eli kipua tai kureutumisoireita.

Onko oireita siis? muutoin, luultavimmin voit odottaa syksyyn..

kohtalotoveri
Mulla sama juttu mutta pullottaa vaan ajoittain, silloin myös kyllä arka niin napa kuin ympäristökin. Lekuri sano mun kohalla että seurantalinja vielä. Hirvittää kyllä välillä myös että repsahtaako jossain välissä kuin pahaks, ei paljo uskalla rehkiä....

ap vierailija
Minulla ei oikeastaan mitään oireita, jos ne nyt jotenkin juuri tuon tyrän kohdalla pitäisi olla.
Mahavaivoja on kyllä yleisesti, ihan on tähystyksessä asti niistä oltu, mutta eivät taida tuohon liittyä.
Mistäs tuon sitten tietää, jos vaikka kuroutuu?

Apua, nyt paniikki ihan tosiaan. :(

ap vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä siinä sitten kunnon kivut tulee jos kuroutuu....
Tätäkin pelkäsin, eli nyt sitten vaan odotellaan kipuja (tai toivotaan, ettei niitä tule). :-/
Voi persaus! Paljonkohan maksaisi yksitysellä käydä näyttämässä ja saada lähete sairaalaan..?

ap vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Oisko joku 40-50 euroo, oon aatellu ihan samaa kun ei ne tuolla kunnallisella puolella ota oikeen asiaksi.
No eipä tuo paha oo..

Osaisiko joku kertoa siitä leikkauksesta, että meneeköhän ihan päiväkirurgiana tuollainen vai miten?

ap vierailija
Mä en oikein tajua tuota takaisin sisään painamista...
Mulla koko ajan tuollainen ja jos sitä painaa, niin on pehmeä, mutta ei siitä kyllä mihinkään painu/jää matalaksi.

napatyrä
itsellä huomasin kipuja vuonna 2007 navan yläpuolella ajattelin johttuvan ruuansulatuksesta, eipå mennytkään läpi , napa tyrä on melko kipeä tällä hetkellä,, ensi viikolllla käynti toivottavsti asin tuntian vastaan otolla. paise kananmunan kokoinen todella kipeä. ei pysty nostamaan sekä istumaan kunnolla

Eija60
Onko vaarallista kun napatyrä havaittiin ja on tulehtunut. Nyt antibioottikuuri ja lähete leikkaukseen. Voi kuulemma kestää kolmekin kuukautta et pääsee leikkaukseen. Kyseessä 32 vuotias mies.

Yhteistyössä