napatyrä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Raskauden aikana napa pullahti oikein kunnolla ulos, ja luulin että synnytyksen jälkeen napa palautuu niin kuin ennenkin... mut jäikin osittain pullottamaan.. synnärillä kysyivät onko kipeä ja totesin että ei ole. käskivät tarkkailla sitä, että saattais olla tyrä tulossa tai sit menee ohi.

no nyt huomasin että napa on kosketusarka :(

otanko yhteyttä neuvolaan vai terveyskeskukseen? mitä tollaselle tehään??

Minulla on leikattu ja pitäisi leikata uudelleen. Meni jotenkin pieleen se eka leikkaus eikä parantunut asia. Neuvolasta sain lähetteen ekalla kerralla. Nyt pitäisi mennä terveyskeskukseen tai yksityiselle pyytämään lähete.

Toki sitä työntää voi mutta minulla kipeytyi koko vatsa. Ja kun koko napa on kovin kipeä, ei sitä tee mieli räplätä. Mutta jos ei nosta painavia asioita jne ja laihtuu nopeasti voi se pienentyä. Minulla paheni kun aloitin treenaamisen johon lääkärikin antoi luvan.

Alkuperäinen kirjoittaja May:
Toki sitä työntää voi mutta minulla kipeytyi koko vatsa. Ja kun koko napa on kovin kipeä, ei sitä tee mieli räplätä. Mutta jos ei nosta painavia asioita jne ja laihtuu nopeasti voi se pienentyä. Minulla paheni kun aloitin treenaamisen johon lääkärikin antoi luvan.

no mulla tuntuu pientä arkuutta kun napaan koskee, synnytyksestä vasta 3 päivää

selälleen jos menee ei pullota ollenkaa ja seisoessaki on vaan puoliks pullollaan. äidille tuli viimesen lapsen jälkee oikein kunnon pallo mutta koska sillä ei oo kipee eikä mitää sellasta ni se oli jätetty sikseen.. on vaan aikas ruma toi napa jos tollaseks jää, varsinki ku näkyy heti jos on joku tiukempi paita

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja May:

no mulla tuntuu pientä arkuutta kun napaan koskee, synnytyksestä vasta 3 päivää

selälleen jos menee ei pullota ollenkaa ja seisoessaki on vaan puoliks pullollaan. äidille tuli viimesen lapsen jälkee oikein kunnon pallo mutta koska sillä ei oo kipee eikä mitää sellasta ni se oli jätetty sikseen.. on vaan aikas ruma toi napa jos tollaseks jää, varsinki ku näkyy heti jos on joku tiukempi paita

On se leikkauksen jälkeenkin ruma , ainakin tää omani. Mutta eihän minunkaan pamahtanut ennenkuin neljännessä raskaudessa. Ja hävisi. Sitten se viides raskaus pamautti sen kunnolla. Eikä sitten hävinnyt vaan paheni. Lääkäri kutsui itse aiheutetuksi. Ja hymyili vienosti :)

Yhteistyössä