Napanuora kaulan ympärillä --> kehitysviivästymä?

  • Viestiketjun aloittaja kehitysviivästymistä
  • Ensimmäinen viesti
kehitysviivästymistä
Onko kaikille lapsille tullut jotain kehityshäikkää, viivästymään, puheen kehityksen viivästymää mitä tahansa kun napanuora on ollut kaulan ympäri ja on sydänäänet laskeneet ponnistusvaiheessa?

Kaipaisin muiden kokemuksia!
 
kuopuksella oli 2 kertaa ympäri..
ei mitään viivästymiä

esikolla ei ollut kaulan ympärillä napanuoraa mutta silti tuli paha happivajaus...
kasvot oli kanavassa väärin ja ponnistusvaihe pitkittyi..
ei viivästymiä...ainoastaan lukihäiriö joka toki on perinnöllinen
 
Itselläni on ollut napanuora kaulan ympäri kun synnyin, ja ihan normaaliksi koen itseni. :D Ei ainakaan kehitysviivästymää ole koskaan ollut. Oma lapsi taa syntyi sydänäänten laskujen (ei ollut kyllä napanuoraa kaulan ympäri) täysin hengettömänä, siis pulssia ei ollut eikä hengittänyt itse, ja on ihan hyvin kehittyvä lapsi kaikin puolin. Meillä oli apgarit muistaakseni 1/2/4
 
Kuopuksella oli kaulanympäri kerran ja sydänäänet laski pahimmillaan 3min alle 50. kesken synnytyksen otettiin veren hapetusarvot ja ne oli hyvät joten en pelkää että tulis jotain. toistaseksi on ihan ikäänsä vastaava kehitys tosin sitä ikää on vasta 5 viikkoa
 
hei
mulla 2 lasta joiden kaulan ympärillä tiukasti napanuora ja sydänäänetkin menneet. Molemmilla neurologinen vamma, toisella kehitysviive lievänä, toisella hahmotusvaikeus.
Samaa yhteyttä olen itsekin miettinyt väistämättä..
 

Yhteistyössä