Napakoru ja raskaus!!! help!

• Viestiketjun aloittaja -AP
  • Ensimmäinen viesti
-AP
Olen raskaana viikolla 31+0. Otin n. kaksi viikkoa sitten pois napakorun.. Mulla on ollut napakoru ainakin 7-vuotta.... Meneekö se umpeen nopeasti vai ei..
Siis voinko huoletta olla ilman sitä korua symmytykseen saakka???
jotkut on sanonut että se reikä venyy jos ei ota tarpeeks ajoissa pois. Kertokaa omia kokemuksia kiitos! :)

piikkikampa harmaana
toisilla menee umpeen, toisilla ei. ei voi oikein etukäteen tietää.. Mutta mulla oli just se semmonen muovinen häivekoru koko raskauden (kahdessa napalävistyksessäni) ja hyvin kesti! ..tosin mulla olikin kyllä aika hillityn kokonen vauvamaha. Ajattelin pitää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, ja kestikin sitten hyvin koko raskauden. Eikä myöskään jääneet mitenkään huonon (venyneen?) näköiseksi jälkeenpäin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja piikkikampa harmaana:
toisilla menee umpeen, toisilla ei. ei voi oikein etukäteen tietää.. Mutta mulla oli just se semmonen muovinen häivekoru koko raskauden (kahdessa napalävistyksessäni) ja hyvin kesti! ..tosin mulla olikin kyllä aika hillityn kokonen vauvamaha. Ajattelin pitää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, ja kestikin sitten hyvin koko raskauden. Eikä myöskään jääneet mitenkään huonon (venyneen?) näköiseksi jälkeenpäin.
Okei täytyy sitten kokeilla...
yks kaveri sanoin vaan (vaikka ite ei koskaan ole ollut raskaana) ,että oli kuullut että jos pitää korua navassa raskauden ajan, niin sit kun vauva syntyy niin on niin iso reikä jo se ylemmän tapin reikä, että se koru tippuu sieltä eikä pysy masussa. mutta toisalta en usko. Otin kumminkin pois korun ja kovasti haluan sen takaisin, koska siitä ei ollut mitää haittaa.. Otitko synytykseen omasi pois???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piikkikampa harmaana:
Okei täytyy sitten kokeilla...
yks kaveri sanoin vaan (vaikka ite ei koskaan ole ollut raskaana) ,että oli kuullut että jos pitää korua navassa raskauden ajan, niin sit kun vauva syntyy niin on niin iso reikä jo se ylemmän tapin reikä, että se koru tippuu sieltä eikä pysy masussa. mutta toisalta en usko. Otin kumminkin pois korun ja kovasti haluan sen takaisin, koska siitä ei ollut mitää haittaa.. Otitko synytykseen omasi pois???
täh, en edes ihan tajunnut tuota kaverisi teoriaa.. :D
Tuskin itekään ihan jossain kaksosmahassa enää koruja pitäisin, mutta ainakin omassa raskaudessa toimi hyvin näin, ja ihan on normaalit korut taas käytössä.
En ottanut pois edes synnytykseen (ei kukaan asiasta huomauttanut). Yhteen ultraan otin pois kun pyydettiin (vaikka muovisista koruistahan ei periaatteessa ole varsinaista haittaa siinäkään).

JONSERED Karhunkantaja
Ei mennyt umpeen. Miksi menisi, jos on kerran kunnolla parantunut? eihän kädestäkään iho kasva yhteen, vaikka pitäisit kättä 10 vko nyrkissä.

Mutta voipi se läpi kutistua lähes olemattomiin... Ei minulla niinkään kyllä käynyt.

-R-
Minä otin pois korun kummassakin raskaudessa aika alkuvaiheessa. Pientä väkivaltaa sai käyttää, että sain korun takaisin napaan... Ei ollu ihan umpeen menny, mutta kutistunu kuitenki. Oiskohan koru ollu mulla n. 10 v.

Yhteistyössä